AnonymBruker Skrevet 24. mai 2023 #1 Skrevet 24. mai 2023 Jeg vet ikke helt hva jeg vil med innlegget egentlig. Jeg er gravid og har vært sykmeldt fra uke 7 ca. På grunn av utmattet og kvalm. Nå begynte jeg å føle meg bedre så ble enig med legen om å begynne igjen, er 50% sykmeldt. Likevel etter tilrettelegging og etter bare to dager på jobb ligger jeg rett ut på sofaen, kvalm og sliten. Far må ta seg av barnet vårt for jeg orker ikke. Jeg har tilrettelagt på jobb og har rolige dager. Nå vil jeg helst bare ringe legen og si jeg vil bli 100% sykmeldt igjen, føler dårlig samvittighet både av å være borte fra jobb og ikke orke nof hjemme. Noen dager før jeg begynte på jobb igjen hadde jeg mer energi og syntes ikke jeg kunne forsvare å være ute å leke med barnet mitt i sola og samtidig ikke være på jobb. Nå som jeg har begynt igjen ligger jeg rett ut på sofaen med null energi 😕 Hva ville du gjort? Anonymkode: b4ef5...0e4 2
snillochsøt Skrevet 24. mai 2023 #3 Skrevet 24. mai 2023 Høres ut som du i en periode må velge mellom barnet og jobb, og da er det jo en nobrainer. Bedre å ha overskudd til nr 1 før nr 2 kommer enn at alt bare blir ei stor suppe.
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2023 #5 Skrevet 24. mai 2023 Be om sykemelding noen uker til da. Og så vurderer du etter det. Anonymkode: 6ea08...2f1 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2023 #6 Skrevet 24. mai 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Far må ta seg av barnet vårt for jeg orker ikke. Det er ikke grunnlag for sykemelding. Han er vel forelder han også. Anonymkode: 28b20...b27 3
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2023 #7 Skrevet 24. mai 2023 Kontakt fastlegen og forklar hvordan du har det. Så er nok fastlegen enig i å forlenge 100% for en periode til☺️ Anonymkode: 38d27...7ff 1 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2023 #8 Skrevet 24. mai 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det er ikke grunnlag for sykemelding. Han er vel forelder han også. Anonymkode: 28b20...b27 Han er en god forelder hele tiden, men slik det er nå faller absolutt alt hjemme på han, han blir utslitt han også. Anonymkode: b4ef5...0e4
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2023 #9 Skrevet 24. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Han er en god forelder hele tiden, men slik det er nå faller absolutt alt hjemme på han, han blir utslitt han også. Anonymkode: b4ef5...0e4 Sånn er det noen ganger. Du hviler, han tar seg av resten. Anonymkode: 28b20...b27
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2023 #10 Skrevet 24. mai 2023 Ring legen i morgen og be om ny sykemelding! ingen er tjent med at du sliter deg helt ut før fødsel, det er ikke som at du har tid eller overskudd til å hente deg inn igjen når ungen er ute. Arbeidsgiver kommer ikke til å takke deg for at du stod på, og litt avhengig av hvilken type jobb du har: av og til er det også til jobbens beste at du er helt borte, enn at du jobber for halv maskin. Arbeidsgiver vil forstå, og om ikke så får du gi han en mental langefinger. Anonymkode: b919c...f16 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2023 #11 Skrevet 24. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er ikke grunnlag for sykemelding. Han er vel forelder han også. Anonymkode: 28b20...b27 Hun skriver at hun er kvalm og sliten, det er absolutt grunnlag for sykemelding. Uavhengig om hun har flere barn eller ikke. Anonymkode: d7b80...83a 2
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2023 #12 Skrevet 24. mai 2023 Kontakt legen igjen og be om 100% sykmelding. Du er foreløpig ikke i bra nok form til å jobbe. Så enkelt er det. Noen sliter med mye kvalme i starten på graviditeten, noen i hele svangerskapet og noen er heldige og slipper unna kvalmen. Dette vet en ikke på forhånd Anonymkode: 948cf...3df 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2023 #13 Skrevet 25. mai 2023 Jeg hadde sett det litt an. Det er alltid tungt å øke opp fra sykemelding om man er gravid eller ikke. kanskje du kan bidra mer de dagene du er hjemme fra jobb, så kan far bidra mer de dagene du jobber? Jeg tror det er bra for psyken å jobbe litt. Kan bli ensomt og tungt å gå hjemme hele svangerskapet og permisjonen. Anonymkode: b3c72...5d1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2023 #14 Skrevet 25. mai 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Hun skriver at hun er kvalm og sliten, det er absolutt grunnlag for sykemelding. Uavhengig om hun har flere barn eller ikke. Anonymkode: d7b80...83a Helt sant. Vedvarende kvalme og utmattelse er grunnlag for sykmelding hos alle som ikke er gravide. Enkelte er så rare og mener man skal presse seg igjennom sånt når man er gravid, men det er det ingen som er tjent med. Tvert imot så er det jo når man er gravid man skal ta ekstra godt vare på seg selv (og den lille i magen). Anonymkode: 0ea5a...2ea
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå