Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er så lei og det er på nippet til å klikke helt når han også sier at jeg må spole litt tilbake eller spør hva som nettopp skjedde fordi han satt med trynet i det jævla brettet. Jeg blir helt matt. Har alle fått en attentionspan på 6 sekunder eller hva? Og det er ikke noe viktig heller, scrolling bare. Arrrrrgh 🤬🤬🤬🤬🤬🤬

Anonymkode: 33b40...43b

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Si på forhånd at du ikke kommer til å si hva som skjer fra nå av, så hvis han vil ha med seg hva som skjer på TV, så må han følge med selv.

Anonymkode: 0c54c...6ed

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Si på forhånd at du ikke kommer til å si hva som skjer fra nå av, så hvis han vil ha med seg hva som skjer på TV, så må han følge med selv.

Ja nå orker jeg ikke mer, må jo pause filmen for å forklare halve handlingen..

AnonymBruker
Skrevet

Du skrur av filmen og sier enten a) «vi venter med å se den til du faktisk tenker følge med» eller b) «jeg ser den alene senere».

Min samboer var helt lik, bare med telefonen sin. Jeg begynte å sette på pause og vente til han skjønte greia. I noen tilfeller har jeg faktisk fysisk tatt mobilen ut av hendene hans og lagt den på andre siden av rommet. Da blir han flau, men han er enig i at han er avhengig. 

Hva sier din samboer om egen oppførsel?

Anonymkode: 6d665...6b6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Du skrur av filmen og sier enten a) «vi venter med å se den til du faktisk tenker følge med» eller b) «jeg ser den alene senere».

Min samboer var helt lik, bare med telefonen sin. Jeg begynte å sette på pause og vente til han skjønte greia. I noen tilfeller har jeg faktisk fysisk tatt mobilen ut av hendene hans og lagt den på andre siden av rommet. Da blir han flau, men han er enig i at han er avhengig. 

Hva sier din samboer om egen oppførsel?

Heldig med din da, de par gangene jeg har bedt ham la være så blir han sur og sier jeg ikke skal fortelle ham hva han skal gjøre. Hadde jeg tatt fra ham telefonen og gått med den til andre siden av rommet,  vet jeg faktisk ikke hvordan han hadde reagert. Noen ganger har han blitt skikkelig sint fort  for andre ting

AnonymBruker
Skrevet

Litt voldsomt å ta fra folk mobilen da. Han er ingen unge. Men konsekvensene av å ikke følge med er jo å gå glipp av filmen. Hvis han forlanger at du spoler tilbake, så si at dette gidder du ikke. Gir han fjernkontrollen og sier han kan se filmen alene. Og så går du og gjør noe annet. Stikker til en venninne el.l.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke vært interessert i se film med noen som ikke fulgte med.

Anonymkode: c5257...a4c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg hadde ikke vært interessert i se film med noen som ikke fulgte med.

Men jeg får ikke sett ellers.. har bare tid om kveld og da sitter vi jo der.. det ekstra provoserende er at han gjør dette med filmer han velger og 

AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Men jeg får ikke sett ellers.. har bare tid om kveld og da sitter vi jo der.. det ekstra provoserende er at han gjør dette med filmer han velger og 

Jeg hadde sett film alene på laptopen med høretelefoner heller.

Evt valgt en film selv og sett i sofaen og ignorert ham. Ikke spolt tilbake, ikke forklart handlingen, bare forholdt meg til at han ikke så filmen og at jeg så den alene.

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde sett film alene på laptopen med høretelefoner heller.

Evt valgt en film selv og sett i sofaen og ignorert ham. Ikke spolt tilbake, ikke forklart handlingen, bare forholdt meg til at han ikke så filmen og at jeg så den alene.

Får vel bare tenke sånn fremover, at nå ser JEG film og sette skylapper på 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Heldig med din da, de par gangene jeg har bedt ham la være så blir han sur og sier jeg ikke skal fortelle ham hva han skal gjøre. Hadde jeg tatt fra ham telefonen og gått med den til andre siden av rommet,  vet jeg faktisk ikke hvordan han hadde reagert. Noen ganger har han blitt skikkelig sint fort  for andre ting

Så spør ham om dere ser film sammen eller om du ser alene? Jeg hadde heller tatt med meg pcn i senga og sett der, da slipper du irritasjonen.

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Er så lei og det er på nippet til å klikke helt når han også sier at jeg må spole litt tilbake eller spør hva som nettopp skjedde fordi han satt med trynet i det jævla brettet. Jeg blir helt matt. Har alle fått en attentionspan på 6 sekunder eller hva? Og det er ikke noe viktig heller, scrolling bare. Arrrrrgh 🤬🤬🤬🤬🤬🤬

Akkurat hvorfor han ber deg spole tilbake Skjønner jeg ikke.

At han heller sitter på telefon/pad skjønner jeg derimot. Er sånn selv.

Tv/film er noe av det absolutt kjedeligste jeg vet. Det er garantert søvn innen et kvarter for min del.

Anonymkode: a2c3c...383

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ta et hint: han synes at tv/film er dritkjedelig. Og jeg er helt enig. Kan godt sitte i sofaen sammen med mannen, men har iPad og strikketøy.

Anonymkode: ad4fd...869

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Har ADHD og har dette som en fin mulighet til å faktisk kunne se film, eller for den del; jobbe over lengre tid. Flere samtidige stimuli gir bedre livskvalitet og muligheter til å delta.

Endret av Andro
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Så spør ham om dere ser film sammen eller om du ser alene? Jeg hadde heller tatt med meg pcn i senga og sett der, da slipper du irritasjonen.

Akkurat hvorfor han ber deg spole tilbake Skjønner jeg ikke.

At han heller sitter på telefon/pad skjønner jeg derimot. Er sånn selv.

Tv/film er noe av det absolutt kjedeligste jeg vet. Det er garantert søvn innen et kvarter for min del.

Anonymkode: a2c3c...383

Ta et hint: han synes at tv/film er dritkjedelig. Og jeg er helt enig. Kan godt sitte i sofaen sammen med mannen, men har iPad og strikketøy.

Andro skrev (2 timer siden):

Har ADHD og har dette som en fin mulighet til å faktisk kunne se film, eller for den del; jobbe over lengre tid. Flere samtidige stimuli gir bedre livskvalitet og muligheter til å delta.

Ja men han foreslår filmkvelder og setter på tvserier, jeg blir glad og koser meg, vi ser sammen, så er det frem med det jævla brettet og Facebook scroll... argh

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Hadde typen fikla på iPhone mens vi så på tv hadde jeg ikke giddet fortelle ham hva som skjedde eller spole tilbake. Typen din velger iPhone fremfor filmen. Da får du kose deg med filmen og ignorere at han ikke får med seg filmen. Hadde han blitt sur og svart at jeg ikke skal fortelle ham hva han skal gjøre hadde jeg tatt kjæresten din på ordet! Da svarer du bare det samme når han ber deg spole tilbake. 

Høres ut som han er alvorlig avhengig av mob. Hva er det som er så spennende, hva titter han på? 

Eller gjør det samme som ham med vilje? Dukk fullstendig nedi iphonen når dere skal se en film han vil se. Og spør hele tiden om han kan spole tilbake! Ofte ser man seg selv bedre da. 

Anonymkode: 748bf...2bf

Skrevet

Jeg ville bare forlatt eommet og sett filmen alene på en annen enhet.

Dette er vel vitende om at jeg KUNNE vært den som satt med brett eller telefon. Jeg vet hvor lett det er å drifte vekk når en ‘skal bare’.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Helt avhengig. Stakkars. Han må skaffe seg hjelp ASAP

Anonymkode: 71e74...027

AnonymBruker
Skrevet
10 hours ago, AnonymBruker said:

Samme her, er kvinne selv. Kan være med å se på film men jeg kommer til å spille på mobilen samtidig.

Anonymkode: 47bb5...6e7

AnonymBruker
Skrevet

Samme her, er kvinne selv. Kan være med å se på film men jeg kommer til å spille på mobilen samtidig.

Anonymkode: 47bb5...6e7

Spille på mobilen 😂 imens du ser film. Da har du et problem.

Anonymkode: 71e74...027

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...