AnonymBruker Skrevet 24. mai 2023 #1 Skrevet 24. mai 2023 Hvilke arbeidsoppgaver har de? Anonymkode: 2dc7c...0de
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2023 #2 Skrevet 24. mai 2023 Umulig å svare på. Tittelbruken på ansatte varierer fra bank til bank. Hilsen bankansatt som har hatt begge titlene i overskriften, men med like arbeidsoppgaver. Anonymkode: d33ef...36d
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2023 #3 Skrevet 24. mai 2023 Begge jobber uansett for bankens interesser og ikke din. Anonymkode: 4dae2...e10 2
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2023 #4 Skrevet 24. mai 2023 Stort sett jobber kunderådgivere med generell dagligbank og kundeservice mens finansrådgivere jobber med kreditt, lån og sparing. Ihvertfall i banken jeg jobber. Anonymkode: d04d6...3f9
Høna79 Skrevet 24. mai 2023 #5 Skrevet 24. mai 2023 Spør om finansiell rådgiver har autorisasjon. Hvis ja er det en egen utdanning, med beskyttet autorisasjon (som man også kan risikere å miste om man ikke setter kundens behov i sentrum). Er et poeng i riktige settinger å få råd av verifisert og rett kompetanse https://www.google.com/search?q=finansrådgiver+autorisasjon&rlz=1CDGOYI_enNO662NO673&oq=finans+rpdgiber+&aqs=chrome.4.69i57j0i13i512l9.9105j0j7&hl=nb&sourceid=chrome-mobile&ie=UTF-8
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2023 #6 Skrevet 24. mai 2023 Høna79 skrev (2 minutter siden): Spør om finansiell rådgiver har autorisasjon. Hvis ja er det en egen utdanning, med beskyttet autorisasjon (som man også kan risikere å miste om man ikke setter kundens behov i sentrum). Er et poeng i riktige settinger å få råd av verifisert og rett kompetanse https://www.google.com/search?q=finansrådgiver+autorisasjon&rlz=1CDGOYI_enNO662NO673&oq=finans+rpdgiber+&aqs=chrome.4.69i57j0i13i512l9.9105j0j7&hl=nb&sourceid=chrome-mobile&ie=UTF-8 Jeg vil ikke akkurat kalle autorisasjonen vår for en utdanning akkurat men... 😅 Anonymkode: d04d6...3f9 1
Høna79 Skrevet 24. mai 2023 #7 Skrevet 24. mai 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg vil ikke akkurat kalle autorisasjonen vår for en utdanning akkurat men... 😅 Anonymkode: d04d6...3f9 Neivel. Det er i alle fall satt krav til en gitt kompetanse både for fag og etikk, krav til praksis og vedlikehold og et system for transparens for kunde om rådgiver har dette i form av autorisasjonen. Det er sikkert masse forbedringspotensial, men for en kunde som lurer på hvem pokker av alle rådgivere man bør kunne stole på, vil i alle fall jeg foretrekke denne typen autorisasjonsordning fremfor egen magefølelse for personens kompetanse (som kan lene seg altfor mye på sjarm og kjemi..) Alle kan kalle seg rådgiver, og gjengs oppfatning her på KG er at alle rådgivere i bank bare er selgere. Mitt poeng og svar på TS’ spørsmål er at det er forskjell på rådgivere. For ordens skyld: jeg er ikke rådgiver, verken i ene eller andre formen
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2023 #8 Skrevet 25. mai 2023 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Begge jobber uansett for bankens interesser og ikke din. Anonymkode: 4dae2...e10 Ja, det er vel som regel sånn at man som ansatt arbeider for arbeidsgiver sine interesser og ikke sine egne Anonymkode: 2dc7c...0de
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2023 #9 Skrevet 25. mai 2023 Høna79 skrev (18 timer siden): Neivel. Det er i alle fall satt krav til en gitt kompetanse både for fag og etikk, krav til praksis og vedlikehold og et system for transparens for kunde om rådgiver har dette i form av autorisasjonen. Det er sikkert masse forbedringspotensial, men for en kunde som lurer på hvem pokker av alle rådgivere man bør kunne stole på, vil i alle fall jeg foretrekke denne typen autorisasjonsordning fremfor egen magefølelse for personens kompetanse (som kan lene seg altfor mye på sjarm og kjemi..) Alle kan kalle seg rådgiver, og gjengs oppfatning her på KG er at alle rådgivere i bank bare er selgere. Mitt poeng og svar på TS’ spørsmål er at det er forskjell på rådgivere. For ordens skyld: jeg er ikke rådgiver, verken i ene eller andre formen Finaut autorisasjoner blir gjennomført ved lett kursing og prøver. Jeg har jobbet i både forsikring og bank i forskjellige funksjoner og autorisasjon er en typisk naturlig del av å være ansatt. Jeg håper for gudskyld at den faktiske graden min er langt mer tyngende hva angår hvordan min kompetanse sees på enn finaut autorisasjonene mine 😝 Anonymkode: ad040...74a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå