AnonymBruker Skrevet 24. mai 2023 #1 Skrevet 24. mai 2023 Dere som har DNB, er dere fornøyde? Anonymkode: 54c4e...2d5
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2023 #2 Skrevet 24. mai 2023 Det kommer veldig an på. DNB sine selvbetjeningsløsninger i nettbanken funker greit men med en gang du trenger en kundebehandler blir det nok like dritt som hos alle andre storbanker. De kan som regel ikke strekke seg like mye som lokalbanker. Hadde aldri valgt DNB til daglig bank eller lån men de funker grei til fondssparing. Anonymkode: 10916...412
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2023 #3 Skrevet 24. mai 2023 DnB er så grådige som det går ann å bli. Anonymkode: fb581...61f 6 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2023 #4 Skrevet 24. mai 2023 DNB deltar på Bilderberg. Det sier sitt. Anonymkode: baede...3d1 5
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2023 #5 Skrevet 24. mai 2023 Verste banken jeg har hatt. Å ringe kundeservice med taledritten du må gjennom for å få snakket med en virkelig person, er nok til å la de være. Elendig lånetilbud/betingelser i tillegg. Bedre med lokale banker, etter min erfaring. Anonymkode: b36a3...bd8 5
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2023 #6 Skrevet 24. mai 2023 Jeg har fått god hjelp av DnB flere ganger da jeg var i knipe, bl.a med refinansiering, så jeg synes ikke de er så dårlige. De strakk seg ganske langt med avdragsfrihet også. Men de er dårlige på pris generelt, jeg har hatt altfor høy rente i mange år. Da jeg hadde lite lån og økonomien var på stell forklarte de at jeg hadde så høy rente fordi jeg hadde så lite lån. I andre banker er det motsatt. Så jeg har byttet, men jeg er slett ikke sikker på at min nye bank vil være fleksibel hvis jeg skulle få vanskeligheter igjen. Anonymkode: 99687...fa6 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2023 #7 Skrevet 24. mai 2023 De er en av de grådigste bankene. De kan være så grådig fordi de er en veldig stor, etablert bank som har så veldig mange trofaste kunder, som ikke vil bytte bank uansett. Men de burde tenke seg at kundene deres er oppi årene, og unge har ikke samme tillit til DNB. DNB har hatt mye lengre enn andre banker gebyrer på bruk av bankkortet, og å ta penger ut i en minibank. De tar fortsatt gebyr på å bruke sine kort i utlandet, og ta ut penger i minibank i utlandet. Boliglån hos DNB er dyrere enn andre banker, vi erfarte også å få mye lavere boliglånsum fra de. Man må bli totalkunde for i det hele tatt få vite hva slags rente man kan oppnå. Har du boliglånet hos DNB , må du ringe og forhandle så ofte som du orker, banken vil ikke senke DNB har også visst seg i flere omdømme-skandaler i siste årene. De to største er med Panama-papers da det ble oppdaget at DNB ikke reagerte på hvitvasking og skatteflukt av mange millioner kroner. Det andre er skandalen rundt hvordan indiske ansatte ble behandlet av DNB ved utvikling av applikasjonen Vipps. Anonymkode: 33792...c7f 4
isw Skrevet 24. mai 2023 #9 Skrevet 24. mai 2023 Alt til sitt bruk, tenker jeg. Hvis jeg var næringsdrivende ville jeg nok foretrukket DNB. De kan lage mer tilpassede løsninger mht finansiering, bankgarantier, osv - og har et balansert syn på risiko. For boliglån - du KAN få bra rente i DNB men du må belage deg på å forhandle og prute, noe mange synes er ubehagelig. «Drømmekunden» til DNB er et eldre ektepar med lav belåningsgrad som har vært kunde i 30 år og aldri kranglet på renten. Disse lånene har gjerne 5-6% rente i dag og er ren svindel. Noe som også trekker ned med DNB er den voldsomme differansen mellom innskuddsrente og utlånsrente (rentemargin). DNB får rimelig funding og trenger ikke være konkurransedyktige på innskudd. Ethvert innskudd over en fornuftig buffer bør enten plasseres i fastrenteinnskudd (her får du typisk 4%) eller i mindre banker som lever på innskudd. 2
Kokeplate Skrevet 24. mai 2023 #10 Skrevet 24. mai 2023 Mange klager fordi de ikke et spesielt smarte individer. DNB har sine gode og dårlige sider, som alle andre banker. DNB tar høy lånerente og gir lav innsluddsrente, så det er en lite gunstig bank om man skal ta opp boliglån eller ha store innskudd. Men om man bare skal ha en bruks-/lønnskonto etc. så er det en av de bedre med tanke på nettbankløsning kundeservice, at de ikkener de første som begynner å mase om legitimering etc.
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2023 #11 Skrevet 24. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Verste banken jeg har hatt. Å ringe kundeservice med taledritten du må gjennom for å få snakket med en virkelig person, er nok til å la de være. Elendig lånetilbud/betingelser i tillegg. Bedre med lokale banker, etter min erfaring. Anonymkode: b36a3...bd8 Hvorfor går du ikke bare inn på chatten? Anonymkode: 7d5d8...4e6 3
Hensatt Skrevet 24. mai 2023 #13 Skrevet 24. mai 2023 Skjønner ikke hvorfor Dnb har så mange kunder når alle er så misfornøyde. Blir som vanlig et ekkokammer når noen klager. Tenker folk flest er fornøyd med det de har og at det bare småveksel å spare på å drive å bytte bank. I dagens pengemarked er det så og si ingenting å spare på på bytte leverandører. Forsikring, bank, strøm, dagligvare osv har så og si samme priser.
Kokeplate Skrevet 24. mai 2023 #14 Skrevet 24. mai 2023 Blizz1 skrev (9 minutter siden): Skjønner ikke hvorfor Dnb har så mange kunder når alle er så misfornøyde. Blir som vanlig et ekkokammer når noen klager. Tenker folk flest er fornøyd med det de har og at det bare småveksel å spare på å drive å bytte bank. I dagens pengemarked er det så og si ingenting å spare på på bytte leverandører. Forsikring, bank, strøm, dagligvare osv har så og si samme priser. Nei, alle disse har tildels store variasjoner i prisingen sin.
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2023 #15 Skrevet 24. mai 2023 19 minutter siden, AnonymBruker said: Hvorfor går du ikke bare inn på chatten? Anonymkode: 7d5d8...4e6 Fordi det er ikke alltid det passer seg sånn, og fordi jeg foretrekker å snakke. Anonymkode: b36a3...bd8
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2023 #16 Skrevet 24. mai 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): DnB er så grådige som det går ann å bli. Anonymkode: fb581...61f Forklar Anonymkode: 54c4e...2d5 1
Hensatt Skrevet 24. mai 2023 #17 Skrevet 24. mai 2023 Kokeplate skrev (5 timer siden): Nei, alle disse har tildels store variasjoner i prisingen sin. Forsikring: har prøvd å finne billigere. Ringt rundt, ingen kan matche det jeg har Strøm: har sjekket så og si alle strømselskaper og så og si alle har spotpris med 0-5 øre(!) påslag. Om man finner noe billigere er det altså kun øre eller småveksel å spare. Dagligvarer: på de tre største dagligvarekjedene skiller det noen få kroner på en hel handlekurv i de fleste pristester. Bank: bankene har så og si samme utlånsrenter på boliglån fordi alle går ut fra samme styringsrente. Alle banker jeg har vært borti gir deg også samme rente eller lavere som konkurrerende banker. Mobil: samme priser. Bruker uansett ikke mobildata, så ingenting å spare Internett: lokal leverandør har monopol. Kan ikke bytte. Tro meg. Jeg har prøvd, og det er så og si ingenting å hente på å bytte noe som helst.
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2023 #18 Skrevet 25. mai 2023 Blizz1 skrev (6 timer siden): Skjønner ikke hvorfor Dnb har så mange kunder når alle er så misfornøyde. Blir som vanlig et ekkokammer når noen klager. Tenker folk flest er fornøyd med det de har og at det bare småveksel å spare på å drive å bytte bank. I dagens pengemarked er det så og si ingenting å spare på på bytte leverandører. Forsikring, bank, strøm, dagligvare osv har så og si samme priser. DnB har mange kunder grunnet oppkjøp av andre banker gjennom flere tiår. Og folk bli værende fordi de ikke bytter bank. DnB går mange milliarder i overskudd hvert år pga sløve kunder som meg .. Anonymkode: 2df59...87a
Kokeplate Skrevet 25. mai 2023 #19 Skrevet 25. mai 2023 (endret) Blizz1 skrev (4 timer siden): Forsikring: har prøvd å finne billigere. Ringt rundt, ingen kan matche det jeg har Strøm: har sjekket så og si alle strømselskaper og så og si alle har spotpris med 0-5 øre(!) påslag. Om man finner noe billigere er det altså kun øre eller småveksel å spare. Dagligvarer: på de tre største dagligvarekjedene skiller det noen få kroner på en hel handlekurv i de fleste pristester. Bank: bankene har så og si samme utlånsrenter på boliglån fordi alle går ut fra samme styringsrente. Alle banker jeg har vært borti gir deg også samme rente eller lavere som konkurrerende banker. Mobil: samme priser. Bruker uansett ikke mobildata, så ingenting å spare Internett: lokal leverandør har monopol. Kan ikke bytte. Tro meg. Jeg har prøvd, og det er så og si ingenting å hente på å bytte noe som helst. Forsikring: Samme her, men det er fordi jeg allerede har valgt det billigste, ikke de som koster nært det dobbelte. Strøm er ikke så store variasjoner på. Dagligvarer: Ting koster gjerne opptil 50% mer på Joker, Meny, Coop Marked enn hod lavpriskjedene. Store forskjeller. Bank: Her er der gjerne variasjoner på 0,5% på et boliglån. Det er mye. Mobil: Store forskjeller i pris også her, men det er mobildata som tas betalt for i 2023, så om du ikke bruker dette merker du lite. Internett er det også store prisforskjeller på selv om ikke akkurat du har flere tilbydere. Endret 25. mai 2023 av Kokeplate
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2023 #20 Skrevet 25. mai 2023 Jeg er khempefornøyd. Er Sagamedlem, og kommer alltid først i køen hvis jeg ringer dem. Har min egen dedikerte kunderådgiver som er kjapp og løser alltid mine forespørsler innen kort tid. Jeg har en flytende rente på 3,6 % på ett lån på 4,5 millioner. Gode løsninger med finansiering av bil, båt og hytte. God kredittkortløsning med høy grense da jeg er mye ute å reiser i jobb. Jeg har DNB som min bedriftsbank også, og like fornøyd der. Anonymkode: fdd87...621 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå