Gå til innhold

Hvordan forholde meg til dette?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

På forhånd: dette er ingen jakt på sympati tråd og vær så snill: ikke gjør dette til nok en hetsetråd av uføre. Jeg ønsker bare råd om hvordan jeg skal forholde meg til dette.

Jeg har ikke hatt en god oppvekst med mye tydelig psykisk sykdom ( som dessverre ble mye forverret av mor. Hun har selv ingen påvist psykisk sykdom og vært i jobb til hun pensjonerte seg ). Det viktige i familien var å vise en flott fasade utad hvor jeg kun var et problembarn, en som var vanskelig og ikke hadde det vanskelig. 

Først i voksen alder og etter å ha slitt i mange år så oppsøkte jeg endelig hjelp. Har i voksen alder vært ut og inn av jobber, før jeg ble ufør. Før jeg ble ufør var moren min opptatt av at jeg selvfølgelig skulle ha ung ufør siden jeg hadde slitt så lenge hun kunne huske. Også snakket hun om etterbetalingen jeg kom til å få ( når man ikke hadde ung ufør tillegget på arbeidsavklaringspenger før 2020, så fikk man tillegget etterbetalt hvis man ble uføretrygdet med ung ufør  ). Siden jeg ikke hadde noe dokumentasjon på dette så ble jeg minsteufør. Moren min var i starten helt fra seg pga dette, men da hun begynte å skjønne at deres manglende inngripen under oppvekst var grunnen ( hun vil aldri ta skyld for noe og sier ikke dette høyt, men jeg har forstått det på henne ) så snudde hun og sa da fikk det bare bli minstesats. Fra å ha vært fra seg og sagt hun ikke kan skjønne hvordan jeg skal klare meg, så snudde det helt og begge mine foreldre virker stadig til å overbevise seg selv om at jeg klarer meg godt. Dette er langt fra sannheten da jeg lever stramt, men hvis jeg nevner noe om dette så er det som om de blir fornærmet. Jeg har skjønt at dette blir en påminner ( ikke bare for meg ), men også for dem hvis jeg sier noe om dårlig råd. 

( Ps: nei, jeg er ikke sånn at jeg stadig drar opp økonomi, men når de begynner å snakke om ting, f.eks ferier, noe jeg burde kjøpe osv så sier jeg at det har jeg ikke råd til. )

Anonymkode: 3137f...ade

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei trådstarter.

Da tittelen på tråden er mangelfull, stenges tråden. Viser til forumets retningslinjer:

* Trådtitler på forumet er begrenset til 140 tegn. Vi anbefaler våre brukere å benytte seg av gode titler for å beskrive trådens innhold og dermed treffe riktige mottakere. Tråder med tittelen "Hjelp?" og lignende ufullstendige titler vil stenges. Trådstarter kan velge mellom enten å sende PM til moderator med ønske om endring av tittel, eller selv starte en ny tråd med forbedret tittel.

Du kan enten sende moderator en PM med ønsket oppdatering av tittelen, så vil tråden åpnes igjen, eller starte en ny tråd med mer beskrivende tittel.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...