Gå til innhold

Bruker dere klut i dusjen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har alltid brukt det, men en venninne sier det er uhygienisk og har sluttet å være med meg pga. det. Trodde det var helt vanlig jeg?? 

Anonymkode: 3d98a...6bf

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har ingen kluter. Så nei.

Anonymkode: 9011f...6ad

• Liker 2
Skrevet

Ja bruker klut. Er det ikke mer uhygienisk uten klut? Kokvasker kluten etter bruk. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker klut i dusjen, men jeg tar selvfølgelig en ny hver gang. Jeg skjønner ikke hvorfor det skal være mer uhygienisk enn f.eks en sånn plastskrubb eller en skrubbehsnske som mange har hengende i dusjen.

Anonymkode: 729d7...da5

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker også klut ofte, og legger de i håndklevasken etterpå. Det er mye enklere å bli ren med en klut, friksjon og såpe er ikke dumt.

Anonymkode: e1c22...868

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg bruker klut i dusjen, men jeg tar selvfølgelig en ny hver gang. Jeg skjønner ikke hvorfor det skal være mer uhygienisk enn f.eks en sånn plastskrubb eller en skrubbehsnske som mange har hengende i dusjen.

Anonymkode: 729d7...da5

Samme her. 

Anonymkode: f8536...e06

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei

Anonymkode: ff088...036

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Nei, aldri klut i dusjen.

Anonymkode: 9c8dd...6e2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Klut er ikke uhygienisk, så lenge du vasker den mellom bruk, da det kan samle seg bakterier og ting og tang inne i stoffet. Faktisk vil jeg påstå det er mye mer hygienisk en svamper o.l., fordi man kan kokvaske dem. Ingenting overlever kokvasking!

Anonymkode: cf62e...9ec

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg har alltid brukt det, men en venninne sier det er uhygienisk og har sluttet å være med meg pga. det. Trodde det var helt vanlig jeg?? 

Ja! Har alltid gjort det. Og jeg jobber i helsevesenet som sykepleier. Der har vi alltid både håndklær og kluter til pasientene. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg bruker alltid klut i dusjen. Syns det er godt å vaske over kroppen med klut og få bort døde hudceller. 

Man vasker jo klutene etter hver gang, så det er jo ikke noe uhygienisk med det. Er mer uhygienisk å ikke vaske kroppen med en klut, syns jeg... Ekkelt å ikke få bort døde hudceller. 

Hun venninna di er nå litt rar, må jeg si. 

Anonymkode: 3578e...a4a

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hvordan skal man få skrubbet vekk all svette fra kroppen hvis du ikke bruker klut da? Jeg synes ikke du skal høre på din venninne og gjøre det som faller naturlig for deg.

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei

Hvorfor i all verden skulle jeg det🤷‍♀️ 

Anonymkode: 652d2...356

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Klut for hva? 

Anonymkode: aa47f...57b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Bruker kun klut når jeg ikke dusjer.

Anonymkode: 9c8dd...6e2

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Serafin skrev (2 minutter siden):

Hvordan skal man få skrubbet vekk all svette fra kroppen hvis du ikke bruker klut da? Jeg synes ikke du skal høre på din venninne og gjøre det som faller naturlig for deg.

Dusjhansker vel, ikke klut 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Klut for hva? 

Til å vaske seg med vel?? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Til å vaske seg med vel?? 

Dusjhansker 

AnonymBruker
Skrevet
37 minutter siden, Serafin said:

Normalt sett må faktisk ikke svette skrubbes i det hele tatt. Veldig merkelig svette du har. 

Anonymkode: 9011f...6ad

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg bruker det alltid. Føler meg ikke ren uten. Håndklær og vaskekluter og oppvaskluter blir kokevasket.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...