rebella81 Skrevet 24. mai 2023 #1 Skrevet 24. mai 2023 https://www.klikk.no/foreldre/kommentarer/thorbjorn-brook-steen-jeg-er-sykemeldt-fastlegen-har-dratt-i-nodbremsen-7288940 Mulig jeg ikke skjønte poenget her, for hva var egentlig poenget? Mista meg litt der med den kona som ligger på sofaen og har TID, må vite og kan se bøttevis med tv-programmer med barna. Enn oss andre "koner" som jobber slik som han, kvelder og helger og henger i stroppen så det smeller etter, Skal vi sykemelde oss vi og slik at vi får drikke te med barna om morgenen og se på Kardashians og løpe i skogen på dagtid? Mens vi bejubles av fremmede som synes vi "jobber godt"? Føler en litt sånn underliggende tone; "gode foreldre" er de som gjør nettopp dette og sykemelder seg, "dårlige foreldre" er vi som samvittighetsfullt jobber og sliter for å få hjula og arbeidsplassen til å gå rundt, og kanskje må gå glipp av en runde Kardashians fordi det venter en kveldsvakt og barna/ungdommene må lage seg middag selv. Vi har ikke nødvendigvis så forbanna mye valg, vi må nå på den jobben og vi må jobbe 100%. Hadde jeg fått ti millioner i hodet hadde kveldsvaktene vært ferdig på dagen så vi gjør det fordi vi m¨, ikke fordi vi har så innmari lyst. Så denne kona i denne fortellingen her, glorifisert mor som har hatt "tid", jeg takler ikke at det skal være så innmari mye bedre enn det vi andre gjør. 2
Gjest Adobyen Skrevet 24. mai 2023 #2 Skrevet 24. mai 2023 rebella81 skrev (6 timer siden): https://www.klikk.no/foreldre/kommentarer/thorbjorn-brook-steen-jeg-er-sykemeldt-fastlegen-har-dratt-i-nodbremsen-7288940 Mulig jeg ikke skjønte poenget her, for hva var egentlig poenget? Mista meg litt der med den kona som ligger på sofaen og har TID, må vite og kan se bøttevis med tv-programmer med barna. Enn oss andre "koner" som jobber slik som han, kvelder og helger og henger i stroppen så det smeller etter, Skal vi sykemelde oss vi og slik at vi får drikke te med barna om morgenen og se på Kardashians og løpe i skogen på dagtid? Mens vi bejubles av fremmede som synes vi "jobber godt"? Føler en litt sånn underliggende tone; "gode foreldre" er de som gjør nettopp dette og sykemelder seg, "dårlige foreldre" er vi som samvittighetsfullt jobber og sliter for å få hjula og arbeidsplassen til å gå rundt, og kanskje må gå glipp av en runde Kardashians fordi det venter en kveldsvakt og barna/ungdommene må lage seg middag selv. Vi har ikke nødvendigvis så forbanna mye valg, vi må nå på den jobben og vi må jobbe 100%. Hadde jeg fått ti millioner i hodet hadde kveldsvaktene vært ferdig på dagen så vi gjør det fordi vi m¨, ikke fordi vi har så innmari lyst. Så denne kona i denne fortellingen her, glorifisert mor som har hatt "tid", jeg takler ikke at det skal være så innmari mye bedre enn det vi andre gjør. Det er jo kjent at leger ofte jobber altfor mye, og hvis kona bare har en vanlig jobb så har hun jo mer tid til familien enn han. Det er jo vanligvis stor forskjell på stressnivået på dette. Eller kanskje hun ikke jobbet fullt.
Mwanafunzi Skrevet 24. mai 2023 #3 Skrevet 24. mai 2023 rebella81 skrev (6 timer siden): Mulig jeg ikke skjønte poenget her, for hva var egentlig poenget? Poenget er: Prioriter ungene dine, for du lever ikke evig. Livet er masse valg, velg rett. 1 2
rebella81 Skrevet 25. mai 2023 Forfatter #4 Skrevet 25. mai 2023 Mwanafunzi skrev (14 timer siden): Poenget er: Prioriter ungene dine, for du lever ikke evig. Livet er masse valg, velg rett. Velg rett ja? Sykemelde seg for å finne seg selv da. Ok.
MissCoverdale Skrevet 26. mai 2023 #5 Skrevet 26. mai 2023 rebella81 skrev (På 25.5.2023 den 14.00): Velg rett ja? Sykemelde seg for å finne seg selv da. Ok. Han er jo sykmeldt fordi han er utbrent, ikke for å «finne seg selv». Ærlig talt.. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå