AnonymBruker Skrevet 24. mai 2023 #1 Skrevet 24. mai 2023 Datteren min på 20 år mistenker at hun har PCOS. Hun har veldig mye acne i ansiktet. Videre har hun «aldri» mensen. Hun har også store humørsvingninger. Hun har vært hos fastlegen flere ganger med utfordringene sine. Fastlegen har gitt henne tabletter mot kvisene, uten at de forsvinner helt av den grunn. I forhold til mensen, sier legen at hun er ung og ikke må stresse. Hun får ingen henvisninger videre. Hvordan gå frem i forhold til å få en henvisning til feks gynekolog? Må vi gå privat, fordi fastlege ikke gjør noe? Hva ville dere gjort? Anonymkode: 113d9...b40
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2023 #2 Skrevet 24. mai 2023 Fikk selv påvist PCOS som ungdom. Min fastlege tok blodprøver som antyder dette (forhøyet testosteron) og henviste til gynekolog. Det som hjelper mot kviser er gjerne p-piller, som hun antakelig har fått. Det offentlige helsevesen tar gjerne ikke tak i dette før hun evt ønsker å bli gravid, men ikke får det til. Anbefaler å bruke en tusenlapp hos privat gynekolog, så får hun bekreftet/avkreftet det Anonymkode: 46130...fb2
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2023 #3 Skrevet 24. mai 2023 Ville ha gått til privat gynekolog ja. Så får hun en som har tid til henne også og en bedre opplevelse. Jeg fikk PCOS diagnose da jeg var 22 år. Anonymkode: 22d7d...000 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2023 #4 Skrevet 24. mai 2023 Jeg ble henvist til gynekolog og fikk Diane p piller ikke noe mer oppfølging. Gikk til hudpleier for kvisebehandling som hjalp meg 99% og tok elektrolyse for å fjerne svarte hår i ansiktet. Ble henvist til hudlege som bekreftet at jeg hadde rett på å få dekket noe av elektrolyse behandlingen av Helfo. Jeg var tynn heldigvis og ble gravid da jeg sluttet på Diane 3 år senere. Var 26 år når jeg fikk diagnosen. Anonymkode: 108a9...3e0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå