AnonymBruker Skrevet 24. mai 2023 #1 Skrevet 24. mai 2023 Ønsker å kjøpe en litt hurtigvoksende busk som skal hindre innsyn. Er det noen som har gode tips? Anonymkode: 7466a...a57
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2023 #2 Skrevet 24. mai 2023 Vintergrønn eller ikke? Klimasone? Solforhold? En del roser blir enorme og flotte, feks lykkefund, men lykke til med å holde den i sjakk. Svartsurbær har spiselige bær og fine høstfarger. Sommerfuglbusk? Diverse trær vokser ikke så fort, men er kjempeflotte: Hengebjørk, vrihassel, japansk lønn, prydkirsebær osv. Anonymkode: 79a81...7fe
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2023 #3 Skrevet 24. mai 2023 Beklager dårlig info! Det blir på sørsiden av huset i H4, ganske beskyttet. Gode solforhold Greit at den ikke gir for mange rotskudd, bra om den brer om seg, men ikke inn til naboen liksom 😄 Vi har plantet en del trær, men siden det blir ganske nært naboen tenker jeg en busk er lurt for å beholde godt naboskap 😁 Anonymkode: 7466a...a57
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2023 #4 Skrevet 24. mai 2023 Jeg like blærespirea, den vokser raskt og har mørke, vinrøde blader og lyse blomster. Den blir 2-3 meter høy. Det går an å kjøpe en større plante på enkelte hagesentre, da tar det mindre tid før den vokser seg stor. Anonymkode: 8c6a0...780 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2023 #6 Skrevet 24. mai 2023 Jeg har ikke erfaring ennå, men jeg har akkurat bestil en rødbladet svarthyll som kan bli 4m høy og bred. Det står at den vokser raskere enn blodlønn - uten at jeg vet om den vokser raskt. Hrdfør til H4 https://godvar.no/collections/busker/products/rodbladet-svarthyll-black-lace Anonymkode: bdedc...1ed
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2023 #7 Skrevet 24. mai 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg har ikke erfaring ennå, men jeg har akkurat bestil en rødbladet svarthyll som kan bli 4m høy og bred. Det står at den vokser raskere enn blodlønn - uten at jeg vet om den vokser raskt. Hrdfør til H4 https://godvar.no/collections/busker/products/rodbladet-svarthyll-black-lace Anonymkode: bdedc...1ed Nydelig! Sånn fikk jeg lyst på i hagen min! 🤩 Anonymkode: 80985...e3d
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2023 #8 Skrevet 28. mai 2023 Tusen takk for alle tips! 😊 Jeg endte med blærespirea siden den kanskje hadde finest bladverk, blomster holder jo ofte ikke så lenge. Takk igjen 😊 Anonymkode: 7466a...a57
Gjerdesmett Skrevet 29. april 2024 #9 Skrevet 29. april 2024 On 5/24/2023 at 4:46 PM, AnonymBruker said: Jeg har ikke erfaring ennå, men jeg har akkurat bestil en rødbladet svarthyll som kan bli 4m høy og bred. Det står at den vokser raskere enn blodlønn - uten at jeg vet om den vokser raskt. Hrdfør til H4 https://godvar.no/collections/busker/products/rodbladet-svarthyll-black-lace Anonymkode: bdedc...1ed Hvordan gikk det med svarthyllen din? Vurderer å bestille en slik selv
AnonymBruker Skrevet 29. april 2024 #10 Skrevet 29. april 2024 Gjerdesmett skrev (2 timer siden): Hvordan gikk det med svarthyllen din? Vurderer å bestille en slik selv Jeg var litt redd for at vinteren hadde vært for hard, men nå er det blad på vei. Den vokste ca en halv meter i fjor, så det tar nok noen år før den står i full prakt. Sjekket akkurat ut, den (og en syrin) kom i posten i slutten av mai. Har sett større busker bli solgt, kanskje hos Hageland? Om du vil ha raskere resultat. Anonymkode: bdedc...1ed
AnonymBruker Skrevet 29. april 2024 #11 Skrevet 29. april 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg var litt redd for at vinteren hadde vært for hard, men nå er det blad på vei. Den vokste ca en halv meter i fjor, så det tar nok noen år før den står i full prakt. Sjekket akkurat ut, den (og en syrin) kom i posten i slutten av mai. Har sett større busker bli solgt, kanskje hos Hageland? Om du vil ha raskere resultat. Anonymkode: bdedc...1ed Hageland har større versjoner av det meste dersom man er villig til å betale litt mer. Fint for den som er utålmodig! Jeg tenker også at Rhododendron kan være fint. Hva med den som heter «Cunninghams white»? Anonymkode: 85329...330
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå