Gå til innhold

Plutselig tynnere hår - hvorfor?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har alltid hatt tykt hår, men det siste året virker det som håret både har fått tynnere hårstrå og at jeg mister mer hår. Jeg er 41 år, om det har noe å si. Fødte et barn for 5 år siden og ammet til han var 3 år. Jeg merket etter graviditeten at jeg hadde mindre hår på beina, men tenkte ikke noe spesielt over tynnere hår på hodet. Men det siste året har håret også virket mer flokete i tillegg til tynnere. Mens jeg før bare brukte balsam en gang i blant og gredde nesten aldri håret, må jeg nå bruke kur eller balsam hver gang jeg vasker håret (hver 3. dag) og gre ut floker i dusjen. Håret mitt har alltid vært sunt og med lite floker, med tykke hårstrå og krøller/bølger. Krøllene er der fortsatt, men teksturen på selve stråene virker annerledes. Har noen grå hår, men ikke mye.

Kan det være pga hormonforandringer? Mangler vitaminer? Stress? Jeg har hatt noen veldig tunge belastninger i livet de siste årene, men det var verst for tre år siden og bedre det siste året. Har egentlig ikke følt meg stresset det siste året, selv om jeg fortsatt har en del bekymringer. Sover bedre også. Hva kan dette være? Noen som har gode tips?

Anonymkode: 4d87a...771

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det kan kanskje komme av stress? Kanskje du bør ta prøver hos legen om du mangler noen vitaminer?

Anonymkode: fa090...8a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har også alltid hatt veldig tykt hår, plagsomt mye hår. Det siste året har jeg merket at det har blitt tynnere, kjenner at hestehalen ikke er like fyldig som før. Men siden det er krøllete så synes det ikke så godt. Jeg er 41, har bare tenkt at det er alderen. 

Anonymkode: 61121...0dc

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hormonforandringer (overgangsalder), stress og ettervirkninger av covid kan gjøre så en mister unormalt mye hår... 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er nok menopausen som sniker seg på. Skjedd med meg også, håret er betydelig tynnere 😕 

Anonymkode: 813da...c13

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

36 her, men har ganske mye stress i livet, så regner med at det er derfor.

Anonymkode: b1c77...889

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...