Gjest Inverto Skrevet 24. mai 2023 #1 Skrevet 24. mai 2023 Før jeg begynner vil jeg si takk til skriverne på denne spesifikke sonen av forumet. I det siste har jeg delt mange uroligheter angående dating og romanse, siden jeg nå for første gang på 30 år, vurderer å utforske dating-universet etter en partner. Jeg har laget tråder om forskjellige "problemer" jeg har som jeg frykter kommer til å skremme vekk damer xD Men jeg har blitt møtt med elokvente og beroligende kommentarer som også er realistiske og ikke er sugarcoating. Det setter jeg pris på, og jeg merker at grublingen og dommedagsteoriene gradvis forsvinner Jeg har så et nytt spørsmål som mest sannsynlig kommer til å bli ett av de siste jeg deler her.... Jeg er en 30 år gammel mann og har aldri hatt sex. Ikke fordi jeg har blitt avvist av damer eller failet. Fordi faktumet er jo at jeg aldri har flørtet eller datet noen, så da blir det feil å si at jeg har blitt avvist eller er "upopulær" når jeg ikke har forsøkt i det hele tatt. Jomfrudommen mine plager meg ikke, og jeg er heller ikke flau over den. Jeg tar sex ekstremt alvorlig. Jeg mener at noe så intimt som sex skal kun skje etter at jeg har blitt et par (monogamt). Vi trenger ikke være gift, men vi må være et par. Jeg har null toleranse (for meg selv) og interesse i hookups og ONSs. For meg så er bodycount (antall folk du har hatt sex med) det samme som et kriminelt rulleblad: du vil forsikre deg om at det er squeeky clean eller så minimalistisk som mulig. Jo flere prikker, jo værre ser det ut. Og svaret er nei, jeg er ikke religiøs Men det jeg leser på nettet får meg til å føle at kvinner ser på jomfru menn, spesielt i min alder, som uattraktive tapere som aldri klarer å flørte med damer. Men som du kan lese om meg, så er jo ikke det altids tilfelle for alle. Folk er kompliserte, og det finnes flere grunner til jomfrudom. Alt fra religion til psykologiske og moralske valg. Jeg vet at tittelen til tråden kan se ut som at jeg skammer meg og søker validation fra dere. Men det er feil. Med denne tråden ønsker jeg heller å høre fra dere kvinner om hva dere tenker om jomfru menn generelt, og ikke meg spesifikt. Er det slik at dere umiddelbart avviser mannen i datingfasen og nekter videre kommunikasjon osv?
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2023 #2 Skrevet 24. mai 2023 Nei en jomfru er ikke uaktuell, men en med så dårlig kvinnesyn at han ser på tidligere partnere som et kriminelt rulleblad hvor kvinner mister verdien i hans øyne av å ha hatt sex før - det gjør han uaktuell for meg. Og jeg har bare ligget med 2 stk i en alder av 31 så hadde helt sikkert vært ettertraktet for en sånn mann, men vil ikke ha noe med slutshamende og misogynistiske personer å gjøre. Anonymkode: 28f9d...94a 17 9
forkjølajente Skrevet 24. mai 2023 #3 Skrevet 24. mai 2023 For meg er en mann som er jomfru helt uaktuelt å date,jeg vil ha en mann som tar styring, og vet hva han vil ha. Forøvrig enig med forrige innlegg 1 6
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2023 #4 Skrevet 24. mai 2023 Du er for ung for meg nå uansett, men da jeg var i 20-årene kunne jeg datet deg. Jeg datet et par stykker som fortalte at jeg var deres første. Jeg pleier uansett ikke å spørre om tidligere seksualliv, så hvis du ikke selv hadde sagt noe, hadde jeg jo ikke visst at du er jomfru. Men jeg gidder ikke date menn som har en mening om min fortid. Jeg har en passelig variert fortid, og hvis du ikke hadde syntes det var greit, hadde jeg ikke villet date deg. Anonymkode: 82c25...885
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2023 #5 Skrevet 24. mai 2023 Jeg har datet to jomfruer. Jeg hadde aldri sex med dem, fordi de fremsto kjedelige, keitete, nervøse og ikke flinke i senga. Til han ene sa jeg at jeg forventer mye oralsex, og da ble han veldig usikker og svarte "kan vi ikke begynne med noe enklere?". Begge disse jomfruene tok mye på meg, det var de flinke til. I starten var det spennende, men etterhvert skjønte jeg greia. For de forble det kjempespennende å for eksempel stryke meg på skulderen, mens jeg forventet mer. Begge ville mer, men de ante virkelig ikke hvordan de skulle gå fram. Nei, disse jomfruene var ekstremt lite tiltrekkende for meg. Aldri igjen! Vil ha en mann som er i stand til å gi meg orgasme, ikke bare fomler og er nervøs. Da mister jeg fort interessen Anonymkode: 12773...204 2
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2023 #6 Skrevet 24. mai 2023 Jeg ble sammen med en jomfru. Jeg så ikke problemet med det. Dessverre noen måneder inn i forholdet viste det seg at han som du så på tidligere sexerfaring som kriminelt rulleblad. Jeg ble rett og slett utskjelt og kalt stygge ting samtidig som han krevde at vi gjorde ting jeg hadde gjort med tidligere partnere. Info han hadde lurt ut av meg i starten av forholdet da jeg ikke kjente til denne holdningen hans. Dette har nok skremt meg fra å være med jomfruer igjen, selv om det ikke var det som egentlig var problemet. Anonymkode: 5c131...71f 1 2 2
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2023 #7 Skrevet 24. mai 2023 Du må jo lyve om slik! Ikke si til damer at du er jomfru 😄 Anonymkode: 1ec41...e2b 3
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2023 #8 Skrevet 24. mai 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du må jo lyve om slik! Ikke si til damer at du er jomfru 😄 Anonymkode: 1ec41...e2b Enig i den. Sex er virkelig ikke så avansert. Fake it till you make it. Hilsen dame som var jomfru til 26 år. Er enig med deg at en lang liggeliste er uattraktivt for begge kjønn. Aldri hatt ONS. Jeg personlig hadde ikke blitt skremt om en 30 årig aktuell partner fortalte at han ikke hadde hatt sex før. Hadde heller syntes det hadde vært spennende… Anonymkode: 4875b...fcd 1 1
Gjest Inverto Skrevet 24. mai 2023 #9 Skrevet 24. mai 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du må jo lyve om slik! Ikke si til damer at du er jomfru 😄 Anonymkode: 1ec41...e2b Haha 😆 man nevner slik bare om en blir spurt. Jeg liker å være ærlig (til rasjonell grad) og er ikke flau over det. Men ja, jeg forstår hvor du kommer fra : D For å klarifisere til andre her: jeg er mer opptatt av min egen bodycount og seksuelle aktivitet. Jeg er litt mer tilgivende for en potensiell partner. Men det er helt klart at bodycount har noe å si til en viss grad. Vi har alle preferanser, noen bryr seg om høyde og økonomi. Andre bryr seg om promiskuitet og selvkontroll C'est la vie
Gjest Inverto Skrevet 24. mai 2023 #10 Skrevet 24. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Enig i den. Sex er virkelig ikke så avansert. Fake it till you make it. Hilsen dame som var jomfru til 26 år. Er enig med deg at en lang liggeliste er uattraktivt for begge kjønn. Aldri hatt ONS. Jeg personlig hadde ikke blitt skremt om en 30 årig aktuell partner fortalte at han ikke hadde hatt sex før. Hadde heller syntes det hadde vært spennende… Anonymkode: 4875b...fcd Mad respect
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2023 #11 Skrevet 24. mai 2023 Jeg bryr meg ikke om hvor mange du har ligget med. Det angår ikke meg. Det angår heller ikke deg hvor mange jeg har ligget med. Spørsmålet, om du stiller det, vil aldri bli besvart. Maser du? Da utgår du som potensiell partner. Verken kvinner eller menn er et «rulleblad». Verken kvinner eller menn er «brukte» eller «ubrukte». Vi er folk. Alt liv er levd liv, og den eneste som har noen som helst slags rett til å definere mitt liv som godt eller dårlig, mine opplevelser (utenfor eller innenfor sex) som positive eller negative? Det er meg. En partner er ikke invitert til å bidra med sin mening om meg. Hen forventes simpelthen like meg - som jeg er - eller avstå fra å oppsøke meg som partner. Så kan du si «jeg vil ikke ha sex før vi er monogame». Ok. Da kan vi være det. Passer vi ikke sammen? Da er forholdet, om vi nå bruker ordet «monogamt» «dating» venner som prøver ut sex» eller annet over. Ord er uvesentlige, ts. Den første fasen av ethvert bekjentskap har som poeng at begge parter ser om dette funker. Og går om det ikke funker. Det er ikke uønsket - det er ønsket. Det verste som kan skje i dating er nemlig ikke at en ikke passer sammen. Det er at en ikke passer sammen men blir sammen. Og mange, mange par er i den kategorien. Anonymkode: 6a13c...ab8 5 1
megda Skrevet 24. mai 2023 #12 Skrevet 24. mai 2023 angående kvinner og deres seksualliv sammenlignet med et kriminelt rulleblad høres dette mer ut som en rasjonalisering i ditt eget hode som et psykologisk forsvar for din egen skam over noe relatert til å være jomfru som 30 år gammel mann. 6 3
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2023 #13 Skrevet 24. mai 2023 Inverto skrev (1 time siden): Jeg tar sex ekstremt alvorlig. Jeg mener at noe så intimt som sex skal kun skje etter at jeg har blitt et par ( Er det slik at dere umiddelbart avviser mannen i datingfasen og nekter videre kommunikasjon osv? Jeg avviser ikke umiddelbart, men ville blitt svært skeptisk. Om det så hadde kommet frem det samme synet på sex som du har, så hadde jeg droppet det 😊 Anonymkode: 14139...502 8
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2023 #15 Skrevet 24. mai 2023 Inverto skrev (1 time siden): ...Jeg er en 30 år gammel mann og har aldri hatt sex. Ikke fordi jeg har blitt avvist av damer eller failet. Fordi faktumet er jo at jeg aldri har flørtet eller datet noen, så da blir det feil å si at jeg har blitt avvist eller er "upopulær" når jeg ikke har forsøkt i det hele tatt. Jomfrudommen mine plager meg ikke, og jeg er heller ikke flau over den. Jeg tar sex ekstremt alvorlig. Jeg mener at noe så intimt som sex skal kun skje etter at jeg har blitt et par (monogamt). Vi trenger ikke være gift, men vi må være et par. Jeg har null toleranse (for meg selv) og interesse i hookups og ONSs. For meg så er bodycount (antall folk du har hatt sex med) det samme som et kriminelt rulleblad: du vil forsikre deg om at det er squeeky clean eller så minimalistisk som mulig. Jo flere prikker, jo værre ser det ut. Og svaret er nei, jeg er ikke religiøs Men det jeg leser på nettet får meg til å føle at kvinner ser på jomfru menn, spesielt i min alder, som uattraktive tapere som aldri klarer å flørte med damer. Men som du kan lese om meg, så er jo ikke det altids tilfelle for alle. Folk er kompliserte, og det finnes flere grunner til jomfrudom. Alt fra religion til psykologiske og moralske valg. Jeg vet at tittelen til tråden kan se ut som at jeg skammer meg og søker validation fra dere. Men det er feil. Med denne tråden ønsker jeg heller å høre fra dere kvinner om hva dere tenker om jomfru menn generelt, og ikke meg spesifikt. Er det slik at dere umiddelbart avviser mannen i datingfasen og nekter videre kommunikasjon osv? Jeg ville faktisk tenkt at en 30 år gammel mannlig jomfru kanskje var som deg; så på seksuell erfaring som et slags rulleblad og mente at damer burde skamme seg om vi ikke er uerfarne/jomfru. Hadde faktisk vært veldig mye lettere å raskt få vite at fyren var normalt skrudd sammen i sitt syn på jomfruelighet og bare klossete i flørt og lite populær. Jeg kunne jo likt ham likevel. Hilsen ei dame som ikke har hookups men ikke orker inceltankegang Anonymkode: 2b1b3...4c0 7 2
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2023 #16 Skrevet 24. mai 2023 Tror ikke problemet er at du er jomfru, men at du forventer å finne en parter som også er jomfru, eller kun har hatt 1-2 sexpartnere. Mange har sex for første gang som 15-16 åring. Mange fester mye i tenårene/starten av 20 årene, har ONS, dater og flørter de holder på med, før de slår seg til ro i midten/slutten av 20 årene. Lurer og på hvordan du skal finne ut om "rullebladet" til damene du dater? De fleste hadde nok reagert negativt om de fikk det spørsmålet tidlig i forholdet 😅 Anonymkode: ff2c2...985 2 1
Gjest CamillaCollett Skrevet 24. mai 2023 #17 Skrevet 24. mai 2023 Jeg ville hatt problemer med at du ikke hadde datet eller flørtet før i en alder av tretti år. Jeg ville tolket det som en urovekkende mangel på interesse for kvinner. Årsaken til at en mann på tretti er jomfru er med andre ord svært vesentlig. I tillegg er det jo med økende alder den manglende forholdserfaringen generelt et problem. Ingen erfaring med samarbeid, kommunikasjon, tilpasning og alt annet som hører et kjærlighetsforhold til. Du kan mene at mange forhold er et problem, men man lærer faktisk en hel del av å være i forhold som man ikke lærer ellers.
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2023 #18 Skrevet 24. mai 2023 Jeg tenker også at det er litt sært at du ikke har datet eller flørtet før i en alder av 30 år. De fleste blir jo interessert i og tiltrukket av noen allerede i tidlig ungdom. Interessert i å bli kjent med, ha kontakt med, og å utforske. En spennende og naturlig tiltrekning som ligger i oss. Da er det interessant hvorfor kvinner nå har vakt din interesse. Hvorvidt du er jomfru eller ikke tror jeg ikke er avgjørende på din let til å finne noen. Det som teller mest er at der oppstår gjensidig tiltrekning, om hun finner deg som en bra fyr, en som er hyggelig og fin å være i lag med, har bra holdninger og er interessert i henne. I innlegget ditt fremstår det som om det er andre greier ved en kvinne som er viktigst for deg. Greier som bør telle mindre, mener nå jeg. En gjennomsnittskvinne har hatt syv sexpartnere i livet. Det er normalt, og skal du ut på markedet er det disse reelle tallene du har å forholde deg til. Eventuelt kan du lete etter ei som også er jomfru, om dette er viktigst. Da slipper en flau utspørring og dømming. Anonymkode: 55c96...8fc 3 2
Gjest Inverto Skrevet 24. mai 2023 #19 Skrevet 24. mai 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Jeg tenker også at det er litt sært at du ikke har datet eller flørtet før i en alder av 30 år. De fleste blir jo interessert i og tiltrukket av noen allerede i tidlig ungdom. Interessert i å bli kjent med, ha kontakt med, og å utforske. En spennende og naturlig tiltrekning som ligger i oss. Da er det interessant hvorfor kvinner nå har vakt din interesse. Hvorvidt du er jomfru eller ikke tror jeg ikke er avgjørende på din let til å finne noen. Det som teller mest er at der oppstår gjensidig tiltrekning, om hun finner deg som en bra fyr, en som er hyggelig og fin å være i lag med, har bra holdninger og er interessert i henne. I innlegget ditt fremstår det som om det er andre greier ved en kvinne som er viktigst for deg. Greier som bør telle mindre, mener nå jeg. En gjennomsnittskvinne har hatt syv sexpartnere i livet. Det er normalt, og skal du ut på markedet er det disse reelle tallene du har å forholde deg til. Eventuelt kan du lete etter ei som også er jomfru, om dette er viktigst. Da slipper en flau utspørring og dømming. Anonymkode: 55c96...8fc Jeg liker kommentaren din : ) Som jeg har nevnt i tidligere tråder så har jeg bare ikke følt behovet for nærhet, kjærlighet og intimitet før. Det var ikke før for 2 uker siden når noe plutselig klikket på plass. Kall det en biologisk fase om du vil. Men nå føler jeg meg klar for å finne noen å dele livet med. Noen å dele kjærlighet med og motta det. Denne apatien mot kjærlighet kan kanskje klandres delvis på autisme. Men den definerer meg ikke Til en viss grad betyr selvsagt bodycounten til dama noe for meg, men jeg bryr meg mer om personlighetstrekk, karakter, kjemi, kommunikasjon og kompatibilitet. Bodycount greia er mer rettet mot meg selv. jeg personlig vil ikke ha ONS og casual sex. Men jeg kan godta fortiden til en partner om den ikke er høy. Dere kan kalle det "shaming" så mye dere vil. Men vi har alle preferanser. Mennesker er ikke svart/hvitt, ikke jeg heller. Dere kan være uenig med meg, men det betyr ikke at jeg er en dårlig person eller at vi er fiender xD det er bare absurd og simpelt. Noen spørsmål?
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2023 #20 Skrevet 24. mai 2023 Bryr meg ikke noe om en person er jomfru eller ikke. Men en overfiksering og moralisering vedrørende en potensiell partners antall sexpartnere synes jeg er barnslig og ikke forenlig med mine verdier. Anonymkode: ee383...136 3 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå