Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

For noen år siden var dette noe som ble brukt av de som var skikkelig opptatt av sminke, men nå føler jeg alle bruker det? Sånne sticks som man lager striper med i ansiktet og deretter blender ut. Prosessen gjentas gjerne flere ganger med ulike nyanser av brun.. 

Jeg forstår ikke helt poenget? Jeg bruker bare foundation og så pudder, men burde jeg bruke sånn countor stick?

Anonymkode: 73b39...39d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Contour 

Anonymkode: b42d1...0ea

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Neida, du bør ikke bruke dette, contouring er stort sett ment for foto og kan se ganske heavy ut i dagslys. Det holder fint med å bruke det du gjør, men du kan også selvsagt "varme" opp ansiktet litt med solpudder for å ikke se helt flat ut. 

Anonymkode: 15de4...f2e

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Tror det er best å styre unna 🙂. Ser mange influencere på snap som smører på i tykke lag, og ser helt forferdelige ut. Kunne godt ha nevnt navn, men er vel best å la være 🙃

Anonymkode: a052c...3de

• Liker 9
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg bruker IKKE kontur stick  ?

Bruker bare bronzer til å få litt mer farge i kinn,panne,nese,hake.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det ser helt komisk og jævlig ut og:hoho: dagslys. Kan være det ser bra ut på bilder.

Anonymkode: 9c994...940

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker said:

Tror det er best å styre unna 🙂. Ser mange influencere på snap som smører på i tykke lag, og ser helt forferdelige ut. Kunne godt ha nevnt navn, men er vel best å la være 🙃

Anonymkode: a052c...3de

Det er vel ikke uten grunn at de kaller det "caking" på engelsk 😅 Bare å klæsse på lag på lag liksom.

Anonymkode: 332c3...10c

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns det ser kjempefint ut og prøver å lære meg det 

Anonymkode: d4706...dc9

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det er vel ikke uten grunn at de kaller det "caking" på engelsk 😅 Bare å klæsse på lag på lag liksom.

De kaller det for "baking" fordi det legges mange lag med pudder over som børstes av for å sette contouring. Caking sminke ønsker man ikke da dette er når sminken er for tykk og krakelerer i ansiktet.

Anonymkode: 15de4...f2e

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Du tenker vel sikker på baking😅 det og contouring er helt forskjellige ting. Jeg syns contour ser kjempefint ut på de fleste, blir litt mer kontraster i fjeset og ser mer solbrun ut.

AnonymBruker
Skrevet
FrøkenHP skrev (Akkurat nå):

Du tenker vel sikker på baking😅 det og contouring er helt forskjellige ting. Jeg syns contour ser kjempefint ut på de fleste, blir litt mer kontraster i fjeset og ser mer solbrun ut.

Hvilket produkt og påføringsmetode bruker du for contouring? Stick eller børste? :)

Anonymkode: d4706...dc9

Skrevet

Folk som tar mye bilder av seg selv er vel de som driver med dette?

Kjenner få som sminker seg mye egentlig. Jeg synes selv at de aller fleste ser veldig mye bedre ut uten all sminken, også på bilder.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hihi, satt å snakket med en kompisgjeng om det i jula! Alle syntes det var så turn-off!
De tok med seg en dame hjem, og våknet med en helt annen... Ikke at damene var stygge når de våknet uten sminke, men alle kompisene mine var enig om at det bare ble falskt. De ønsket seg damer som så relativt lik ut på dagtid og kveldstid.

Anonymkode: b3f31...116

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

På bilder ser det kanskje ok ut, men i det virkelige liv ser det helt jævlig ut. 

Anonymkode: cdeef...1c2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror du blander sammen ulike begreper og teknikker. Contour var vel in i sånn 2013-15 kanskje, husker ikke nøyaktig. Det som er vanlig nå er cream bronzere, som kan brukes på en lignende måte. Det er så og si ingen som gjør contouring nå lenger, de aller fleste bruker enten bronzer, eller de gjør en "brontour".

Anonymkode: 602df...6d9

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er mye lettere på handen og bruker mye mindre produkt enn mye rart jeg har sett.

Da utgjør det en enorm forskjell.

Ulempen med foundation+pudder er at du blir helt flat, uten særlig dimensjoner i ansiktet. Litt farge gjør at kjeven blir tydeligere, kinnbeina blir tydeligere, og nesen får en finere form. 

Er forresten 40+, og ikke insta-bruker 😅

Anonymkode: aa79f...c58

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
48 minutter siden, FrøkenHP said:

Nei jeg mener faktisk caking. Men jeg ser at det ikke var helt det jeg trodde det var :D

image.png.27c6c3a960efb33267b1f7ed4104a2e1.png

• Liker 1
Skrevet

Brukar ikkje conturing. Brukar sjeldan full face sminke. Likar ikkje å ha så mange lag med makeup i ansiktet

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nei jeg mener faktisk caking. Men jeg ser at det ikke var helt det jeg trodde det var :D

image.png.27c6c3a960efb33267b1f7ed4104a2e1.png

Det er ikke en sminketeknikk, men noe som skjer med sminken om man er dårlig på det, eller bruker feil produkter. 

At sminken blir kakete, heter det på godt norsk. For eksempel at foundation legger seg i porer og sklir utover gjennom dagen. 

Anonymkode: aa79f...c58

• Nyttig 3
Skrevet

Om jeg skal noe helt spesielt bruker jeg det..men ikke veldig markert. Jeg er ikke veldig flink på sminking, og bruker for det meste bare lett sminke. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...