Gå til innhold

Får barna bruke helt myke skinntøfler i barnehagen deres?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 25.5.2023 den 7.43):

De kan brukes ute, men de vil jo ikke holde særlig lenge i vått eller kaldt vær, er jo laget av ren tynn lær. 

Noe som også er poenget da de skal ha myk såle og puste. Man får vist ikke i pose og sekk😊

Anonymkode: 5590d...5ac

tøfler kommer vel ikke til å bli brukt utendørs uansett.  

så hvor vått eller kaldt det er ute, er neppe særlig relevant. :tunge: 

Anonymkode: 6e0ef...fec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg har brukt slike til begge mine og kommer til å bruke det til minstemann også. Her i barnehagen er det ikke krav eller anbefalinger om innesko, så mine barn er noen av få som har brukt tøfler på barnehagen. Bruker tøfler som antiskli (de skal ikke ha antisklisokker i sko, så da er det enklere å ta av tøfler når de skal ute enn å bytte sokker) da gulvene er veldig glatte. Ingen har brukt tøfler etter fylte 2 år. 

Føttene bør få være mest mulig "fri". Hvis de skal gå med innesko/sandaler med stiv såle inne i tillegg til sko når de er ute får aldri føttene bevegd seg ordentlig. 

Anonymkode: 3080a...fbd

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Her er eneste kravet at de må klare å ta dem av og på selv (de aller, aller minste får litt hjelp, da). 

Anonymkode: e4060...cb5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 24.5.2023 den 14.24):

har forstått at noen barnehager har strenge regler med hard såle pga. brannforskrifter., så kanskje greit å høre med barnehagen direkte når det nærmer seg barnehagestart.

Anonymkode: f091c...be2

AnonymBruker skrev (På 24.5.2023 den 14.54):

Så lenge man kan bruke de ute uansett vær. Innesko bruker barna pga brann eller andre ting som kan skje og man må rett ut.

Så de som bruker innesko slipper å stå ute i 10 minus når det er brannøvelser eller ekte brann 👍

Anonymkode: c639a...2bb

Aldri hørt om innesko pga brannforskrifter. Noe dere har funnet på?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Reign skrev (2 timer siden):

Aldri hørt om innesko pga brannforskrifter. Noe dere har funnet på?

Jeg har sett det nevnt før på KG at noen barnehager har krav om sko slik at barna skal slippe å gå ut i snøen hvis det blir brann. Men jeg må si det høres litt rart ut at de må ha på sko hver dag hele året slik i tilfelle det blir brann der. Noen skylder også  på brannøvelser, men det kan jeg ikke huske å ha vært med på midt på vinteren noensinne. Barna  har vel ikke på jakke eller lue heller når det  holdes brannøvelse, så kalde blir de uansett.  Jeg tror ikke barnehagen legger øvelsene til når det kaldt, og de fleste tåler vel noen minutter ute i sokkelesten. Lurer på hva barnehagen gjør med de som ikke sender med innesko, hvis de har et krav om sko. De kan vel ikke akkurat si opp plassen hvis noen nekter? 

Anonymkode: 5ea02...a8f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...