Gå til innhold

Vektnedgang og overspising

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg er en jente på 25 år. Jeg har så lenge jeg kan huske vært overvektig, og dette har vært noe som har påvirket meg i stor grad hele livet. Iløpet av de siste årene har jeg prøvd diverse, først lavkarbo der jeg gikk ned 12 kg, men sluttet da det ikke var noe for meg, og gikk opp 7 kg. Så har jeg siden januar prøvd meg på fasting og kaloriunderskudd, som har resultert i 13 kg vektnedgang. Jeg er fortsatt overvektig og ønsker å gå mer ned i vekt. Problemet mitt er at pga. et brudd så måtte jeg flytte hjem igjen, til et fullt kjøleskap og alltid noe godt i sving. Dette gjør det vanskelig for meg å holde meg i tøylene. Det har resultert i at jeg har overspist - fått dårlig samvittighet - kastet opp. Jeg har altså flere ganger de siste ukene fremprovosert oppkast pga. overspising og frykt for å legge på meg. 

Er det noen som har vært i lignende situasjon og har noen gode råd? Skal flytte for meg selv igjen til høsten, og håper det blir lettere igjen. 

Anonymkode: a6213...2a4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ta kontakt med fastlegen din ❤️ 

Anonymkode: 342b0...1ab

• Hjerte 2
Skrevet

Kjære trådstarter, 

Jeg må dessverre stenge tråden din. Årsaken til det er at vi moderatorer ikke kan passe tråden din konstant og luke ut svar du kan få som kan være skadelig for deg i den situasjonen du er i nå. En annen grunn er at vi ikke vet noe om hvilke kompetanse som ligger til grunn for de svarene du måtte få.

Jeg oppfordrer deg til å ta kontakt med Rådgivning Om Spiseforstyrrelser. De kan du kontakte på både mail og telefon. De har bred erfaring med spiserelaterte problemer, og kan være gode å snakke med når man er i en vanskelig situasjon, slik du beskriver.

Du kan også å ta kontakt med Mental Helse, som har en telefon- og nettjeneste for alle som trenger noen å snakke eller skrive med noen om livets utfordringer. Du kan ringe til dem døgnet rundt på 116 123 eller benytte deg av nettsiden deres. Her vil du treffe mennesker som du kan prate med og få råd av, og du kan ta kontakt som anonym.

Snakk også gjerne med legen din eller noen du kjenner om problemene, det er vondt å sitte med slike ting alene. Hvis du synes det er vanskelig å ta opp, kan du vise dem det du har skrevet her. Håper du får hjelp til å bli frisk, ingen skal måtte ha det sånn som du har det nå.

Med vennlig hilsen Perelandra, mod. 

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...