Gå til innhold

Er det en frukt eller grønnsak du sørger for å legge til i kostholdet ditt for en bestemt fordel?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Topsi skrev (7 minutter siden):

Liker ikke det heller 😇 men takk 😅

Ta folat-piller da, det viktigste er å få opp nivået.

Anonymkode: 234ec...bbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ta folat-piller da, det viktigste er å få opp nivået.

Anonymkode: 234ec...bbe

Japp, det gjør jeg 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Grønnkål, brokkoli og spinat, har et barn med b-vit/folsyremangel og lav blodprosent. 

Anonymkode: 98b53...8fd

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har prøvd gulrøtter som kilde til betakaroten og brunfarge og har fått merkbar effekt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Spiser frukt og grønt fordi det er godt og jeg vet at det er meget gunstig for kroppen min.

Daglig /ukentlig spiser jeg valnøtter, mandler, brokkoli, grønnkål, avokado, egg, kål, gulerøtter, løk, tomater, søtpotet, paprika, stangselleri, jordbær, blåbær

Anonymkode: dd404...301

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Prøver å variere litt, men ender opp med mye av det samme i løpet av uka.

Smoothie drikker jeg nesten daglig, med jordbær, mango, spinat, avokado, friske urter, blåbær og råe egg.

Ellers er jeg veldig glad i løk og brokkoli, spiser masse agurk men den er vel heller næringsfattig. Spiser cashewnøtter daglig, bruker gulrot og stangselleri i det meste av grytebaser og sauser, ren salat går det mye av, syns middager fort kan bli tunge uten. Grønnkål elsker jeg når jeg husker å kjøpe det, liker å sprøsteke det i ovn. Råkostsalat bruker vi en gang i uka omtrent. Tomat går det veldig mye av, men det blir ofte hermetisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Rå løk! Noe jeg begynte med etter at jeg traff eksen min som hadde rå løk på alt. Det rare er at etter det så sluttet jeg å få hull i tennene. 

Anonymkode: 7f90f...724

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Ma.Ya skrev (23 timer siden):

Noen som har prøvd gulrøtter som kilde til betakaroten og brunfarge og har fått merkbar effekt?

Nei, då må du nok leve kun på gulrøtter nokre månadar 😅

Anonymkode: 1c703...f73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Rumle skrev (På 24.5.2023 den 23.24):

Synes du det har hjulpet på søvnen?

Banan er veldig bra å spise på kvelden, for søvn. Inneholder magnesium som gjør at musklene slapper av. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Banan er veldig bra å spise på kvelden, for søvn. Inneholder magnesium som gjør at musklene slapper av. 

Ja? Det får jeg prøve, takk for tipset :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Spinat og brokkoli for folsyre. Paprika for vitamin C. Løk for flavonoider. Blomkål for fiber.

Anonymkode: 01936...6aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Rumle skrev (6 minutter siden):

Ja? Det får jeg prøve, takk for tipset :)

Jeg måtte dobbeltsjekke at jeg gav deg riktig info. :)Fant dette 

Mat med høyt innhold av magnesium, sånn som bananer, gresskarkjerner og kveite kan gjøre deg trøtt. Dette mineralet er nemlig egentlig muskelavslappende, og passer derfor perfekt som kveldsmat. Om du derimot spiser det midt på dagen, kan det svekke energinivået ditt.

Om du sliter veldig med søvn så vil jeg tipse deg om vektdyne. Det skal visst nærmest være en mirakelkur for dem som har prøvd. Jeg så tilfeldigvis at vektdyne lå på gavetoppen i Sverige i fjor. 

Sov godt! ❤️ 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg spiste ikke gulrøtter før og var likblek hver sommer. Det siste året har jeg spist gulrøtter hver dag og blitt ganske brun etter bare å ha solt meg tre ganger. Om det er pga gulrøttene eller det at jeg faktisk har gått mer inn for å sole meg kan jeg ikke være sikker på, har lest før at antall gulrøtter for å gi noe effekt som betakaroten er så mange gulrøtter daglig at det er snakk om kilo, men jeg syns hvertfall jeg er lettere brun nå enn før! 

Anonymkode: 7aa57...867

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
23 hours ago, Ma.Ya said:

Jeg kjenner ei som hadde spiseforstyrrelse, hvor dietten i hovedsak bestod av gulrøtter. Hun var gul i fjeset. Her er en grei oversiktsartikkel du kan bli litt mer kjent med fenomenet "hypercarotenaemia".

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg kjenner ei som hadde spiseforstyrrelse, hvor dietten i hovedsak bestod av gulrøtter. Hun var gul i fjeset. Her er en grei oversiktsartikkel du kan bli litt mer kjent med fenomenet "hypercarotenaemia".

Høres ut som hun har problemer med leveren 😕 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Ja fy faen, ble oransje jo.

Anonymkode: 1d271...bb7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
9 minutter siden, AnonymBruker said:

Høres ut som hun har problemer med leveren 😕 

Ikke hva jeg vet. Hennes øyeepler var vite. Orange var nok mer den riktige farge å skrive

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en enkelt regel; å spise regnbuens farger 😊 men jeg prøver å ha litt ekstra fokus på å få i meg rødbeter da de er proppfulle av næring, og en grønnsak som er litt lett å glemme. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Ma.Ya skrev (På 28.5.2023 den 0.49):

Ja :) Har ikke blitt brunere, men jeg har naturlig ganske blåhvit hud som i år ser mer "normal" ut. Tidligere år så har det vært uaktuelt å gå med f.eks. mørke og hvite kjoler uten selvbruning, men i år har jeg bleke ben som ser normalt bleke ut

Anonymkode: f7470...e9a

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...