Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei byttet i slutten av april fra mikrogynon til minipillen conludag (den med minst hormoner i og bare 3t slingring) har gått på prevansjon siden tidlig 2017… og ikke hatt normal menstruasjon (utenom de kjemisk skapte av prevansjonsmiddel ) siden jeg var 13… 

tok siste pille på brettet på mikrogynon den 18.april og hadde 5 dager pause for og få den «kjemiske» blødningen før jeg gikk over på conludag… har enda ikke fått mensen og jeg begynner og bli bekymret… tar eggløsningstest hver eneste dag fordi jeg så sårt vil kroppen skal fungere normalt igjen… noen andre som har erfaring med en slik overgang? Er det lurt og ta en pause fra conludag evt for og få syklusen til og gå normalt?

Conludag stopper IKKE normal eggløsning og menstruasjon forresten..det er den eneste minipillen som ikke forhindrer eggløsning. Valgte den spesifikt pga den hadde minst hormoner og bivirkninger pluss at den ikke forhindret normal menstruasjon/eggløsning (har kjent på en skikkelig frykt for at d skal påvirke fruktbarheten min i senere tid)… 

Anonymkode: 62c04...122

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes å huske at jeg mistet mensen på conludag, men dette er så spesifikt at du nok burde ta det med legen din.

Anonymkode: 3eb40...bc7

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg synes å huske at jeg mistet mensen på conludag, men dette er så spesifikt at du nok burde ta det med legen din.

Når du mistet mensen på conludag fikk du problemer med syklus/menstruasjon når du sluttet? Evt fikk du problem med graviditet? Har lest at folk som mister mensen helt på conludag kan få problemer med og få barn i ettertid… (er mest normalt med blødningsforstyrrelser eller normal syklus på den tabletten og da vil en ikke få problemer i ettertid)

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Når du mistet mensen på conludag fikk du problemer med syklus/menstruasjon når du sluttet? Evt fikk du problem med graviditet? Har lest at folk som mister mensen helt på conludag kan få problemer med og få barn i ettertid… (er mest normalt med blødningsforstyrrelser eller normal syklus på den tabletten og da vil en ikke få problemer i ettertid)

Nei, null problem her. Gikk over til spiral senere, og ble gravid måneden etter den ble tatt ut :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...