AnonymBruker Skrevet 24. mai 2023 #2 Skrevet 24. mai 2023 Både enkel og krevende, egentlig. Har to viljesterke, aktive barn, og det mest krevende er egentlig å få de til å høre etter, særlig når de krangler. Jeg er konsekvent i oppdragelsen, streng når jeg må være, prater mye med dem, støtter i følelser og kan sette foten kraftig ned ved behov, likevel er de som ville apekatter av og til 😅 Anonymkode: a534e...86c
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2023 #3 Skrevet 24. mai 2023 Har en 6 uker gammel baby og elsker det ❤️ han er nok over snittet enkel å ha med å gjøre, sover godt i egen seng, spiser store måltider fremfor mange små (selv om vi ikke fikk til ammingen og jeg pumper for å gi han på flaske), våkner en-to ganger om natten og er stort sett fornøyd med bare noe kveldsuro. Men så har vi hatt to kvelder hvor han har hatt sykt vondt i magen og vært utrøstelig. Det gjør vondt i sjelen (og kroppen min som bærer han. Han er en stor baby over snittet for å si det slik). Han er veldig søkende i blikket og "svarer" med lyder når vi snakker til han. Blir nok en veldig aktiv smårolling når den tid kommer. Det skal også sies at pappan er veldig på, vasker og steriliserer flasker på eget inch, bærer, trøster, koser, underholdee, går turer, bleier, bader osv osv. Men fremdeles er det tungt, så jeg har fått en helt ny respekt for aleneforeldre og de som har barn med kolikk. Anonymkode: 2879f...ccd
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2023 #4 Skrevet 24. mai 2023 Altoppslukende, på både godt og vondt. Slitsomt, men fantastisk. Anonymkode: 51140...b08 4
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2023 #5 Skrevet 24. mai 2023 Det er veldig fint, men Gud så krevende!! Ene barnet her er utrolig følsomt, og kan være ganske rigid. Blir lett fornermet og frustrert, og tar det ut på oss foreldre. Validering fungerer ikke. Barnet er mottakelig for trøst når barnet er roet seg helt ned. Jeg hadde aldri trodd at barn kunne ha slike sterke og intense følelser, og la det slippe helt uhemmet ut. Så har vi søskenkrangling. Det kan være litt krevende, særlig når man må gå inn å adskille dem. Men så glimter de likeså til, og kan leke litt fint sammen også. Det er veldig fint å se😊 Det er 5 år mellom barna. Anonymkode: f49d1...1b9
Gjest WhisperingWind Skrevet 24. mai 2023 #6 Skrevet 24. mai 2023 Akkurat som forventet. Ikke som pene instagram bilder 🤣
Hundejente Skrevet 24. mai 2023 #7 Skrevet 24. mai 2023 iPad/skjerm har fullstendig ødelagt det å være mor for meg. kan ikke se for meg hvilke andre konflikter som kunne tatt så overhånd. tror jeg kunne elsket å være mor om det ikke var for skjermen. har en gutt på 10, og føler at alt dreier seg om å begrense spilling og pense ham over på andre ting, og jeg tror også det er en kamp jeg taper. en del av meg håper at han med tiden vil be om å få være mer hos pappa, hvor han har det mer fritt med tanke på spilling og skjerm, selv om jeg synes det hadde vært trist. men det føles som å ha en rusavhengig 10-åring. andre "normale" konflikter er ingenting i forhold.
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2023 #8 Skrevet 24. mai 2023 Veldig veldig veldig krevende. Mye mer enn jeg trodde. Anonymkode: a1fed...7be
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2023 #9 Skrevet 24. mai 2023 Krevende og givende. Og en stor 'egodød' Anonymkode: 2505a...5bb
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2023 #10 Skrevet 24. mai 2023 Fin, men krevende til tider. Alt som har med meg å gjøre må settes til side. Trening, egentid, hvile, søvn, hobby, Alt krever mer planlegging. Både jeg og baby skal være klar før vi drar ut døren, ikke bare meg som før. Kan heller ikke bare dra på fest eller møte venninner spontant. Alt må planlegges, f.eks barnepass. Men jeg elsker rollen som mor. Og baby kommer selvsagt først. Vi har heldigvis familie som hjelper til av og tik, og vi begge har fått vært sosial med jevne mellomrom. Anonymkode: 87aa4...130
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2023 #11 Skrevet 24. mai 2023 Egentlig som forventet, men jeg undervurderte hvor kvelende jeg kom til å føle det. Anonymkode: 3a1ca...246
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå