Gå til innhold

Altså... dere går vel 8000+ skritt om dagen? ​🤨​​🤨​​🤨​

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

For dere vil vel ikke ha høyere dødsrisiko? Eller...?🤨🤨🤨

I løpet av en 3-års periode målte deltakerne antall skritt de gikk hver eneste dag. Forskerne så deretter på hvilke av deltakere som var døde siden studien ble startet.

Konklusjonen ble at de som gikk omkring 8000 skritt per dag hadde betydelige lavere dødsrisiko enn de som gikk 4000 eller færre. Interessant nok viste det seg at intensiteten hadde liten eller ingen betydning!

https://www.getfitness.no/hvor-mange-skritt-bor-man-ga-hver-dag/

Anonymkode: 02ca1...cf5

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg går 5000-13000 skritt hver dag.

Anonymkode: 1200e...680

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Går mellom 8500 - 15000 pga hunden

Anonymkode: 2a68d...c1b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hm...det var nå litt beroligende. Har i snitt gått 4900 skritt pr dag i år, fornøyd med det. Har en stillesittende jobb, så prøver å være aktiv når jeg har mulighet og ork.

Anonymkode: 09d47...8b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg går 10 000-12 000 minst hver dag. Forstår ikke de som klarer å gå mindre. Jeg har kontorjobb, men barn 😅

Anonymkode: 1225c...fff

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

10-15000 skritt på hverdager, mer i helger når vi går en ordentlig tur.

Anonymkode: 339b0...d78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg går 400 skritt 3 ganger i uka og 10.000 skritt 4 ganger i uka. Tells det som et gjennomsnitt? 

Anonymkode: 80fa4...885

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ligger på rundt 14000 en vanlig dag, uten å gå tur. Jobber i barnehage og har småbarn hjemme 😅 

Anonymkode: f1d87...113

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Driter i levetid, jeg skal leve mens jeg lever, ikke leve for å leve lenger. Lengden på livet er ikke et mål for meg.

Går 15k skritt om dagen.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vitalogy

Skritt er nok en god predikator for populasjonsnivå, men for mange individer kan antall skritt være temmelig uinteressant. Jeg bryr meg niks og nada om det pga. flere faktorer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Når man er ung så tenker man ikke så mye på skritt og "dødsrisiko" og denslags, spesielt de som er yngre enn meg, i 20-årene trener mest for det estetiske. Men jeg merker enormt forskjell på foreldrene mine som er i slutten av 60-årene. Moren min har alltid vært hverdagsaktiv. Hun går mye hele dagen, og går turer med venninnene om kvelden for sosialisering. Spør du henne så vil hun svare at hun aldri trener, men hun er på beina hele tiden likevel. Faren min har parkert seg i sofaen forlengst. Det er han som har "hvilt på seg" ryggproblemer, blodtrykksproblemer, diabetes og mye annet som jeg ikke har oversikt over. Moren min går ikke på noen medisiner. 

Jeg lurer litt på om grunnen til at kvinner lever lengre enn menn kan ha med at de eldre kvinnene generelt er mer aktive og går mer gjennom dagen. 

Anonymkode: 0c350...bed

• Liker 5
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja. Ligger på 10-15k hver dag, mer om jeg går/løper tur. Jobber i butikk, får mesteparten der. 

Anonymkode: b110d...62c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Oh no, Har bare 6800 i dag. Har hatt eksamen😂

Anonymkode: ee339...784

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Når man er ung så tenker man ikke så mye på skritt og "dødsrisiko" og denslags, spesielt de som er yngre enn meg, i 20-årene trener mest for det estetiske. Men jeg merker enormt forskjell på foreldrene mine som er i slutten av 60-årene. Moren min har alltid vært hverdagsaktiv. Hun går mye hele dagen, og går turer med venninnene om kvelden for sosialisering. Spør du henne så vil hun svare at hun aldri trener, men hun er på beina hele tiden likevel. Faren min har parkert seg i sofaen forlengst. Det er han som har "hvilt på seg" ryggproblemer, blodtrykksproblemer, diabetes og mye annet som jeg ikke har oversikt over. Moren min går ikke på noen medisiner. 

Jeg lurer litt på om grunnen til at kvinner lever lengre enn menn kan ha med at de eldre kvinnene generelt er mer aktive og går mer gjennom dagen. 

Anonymkode: 0c350...bed

Min mormor gikk aldri tur og trente aldri (det gjorde ingen i den generasjonen). Men hun gikk vel ca 4 mil om dagen på kjøkkengulvet mens hun kokte, bakte, syltet, saftet, hermetiserte og saltet, og alt det andre. Morfar lå på sofaen og sov under avisen, og ventet på middagen.

Anonymkode: f27f2...f27

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Går 15-20 000 hver dag pga. hunden. Uten den hadde jeg vært skikkelig lat og kunne lett sittet i sofaen hele dagen, så den hunden gjør mye for helsa.

Anonymkode: 637e1...214

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Man må også være bevisst på at det er stor forskjell mellom klokkene.

Disse aktivitetsarmbåndene er verstinger når det gjelder registrering. Strikking og tastaturbruk blir registrert som skritt.

Til sammenligning får jeg ca 5000 skritt på en times løpetur. Og ca 3000 skritt på en kontordag + tur innom butikken. Så selv med en ganske aktiv livsstil er jeg ganske langt unna 10 000 skritt i snitt. 

Anonymkode: f4d27...92d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Jeg regner 12 000 skritt i løpet av arbeidsdagen (7,5 timer) som en rolig dag på jobb. Er ikke så aktiv på fritida, men pleier å sykle eller gå til butikken, og er en del ute i hagen og jobber med forskjellige prosjekter der. I tillegg har jeg SUP-brett som brukes nesten daglig om sommeren.

Nå har jeg en Garmin-klokke som jeg tror er ganske korrekt når det gjelder registrering. Den forrige jeg hadde trodde at jeg var ute og jogget når jeg kjørte bil på grusvei…

Anonymkode: 041d8...be2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...