Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I denne tråden ønsker jeg svar fra menn, som har hatt samboer i minimum 5 år og gjerne har barn sammen men har på en eller annen grunn ikke fridd. Hvorfor ser du ikke hun du er sammen med som «kone materiale»? Hva er det hun må forandre til at du ser henne som hun du vil gifte deg med? 

Vi tar i utgangspunkt at dette gjelder de menn som ser mening med ekteskap. 

Anonymkode: 05beb...152

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hun er ikke «the one»

Anonymkode: 148c2...55b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Hun er ikke «the one»

Ok. Er det noe hun kan forandre til å bli «the one». For eksempel bli mer femenim, innse og ta innover seg at hun er for sta og vanskelig når det gjelder kommunisering eller noe annet?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil ikke gifte meg. 

Anonymkode: 02d2f...7f4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hun er ikke «the one»

Så hvorfor er du med hu da?! 😳

Anonymkode: 2108a...5be

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg vil ikke gifte meg. 

Det sto i HI at dette gjelder de som vil det, så scroll videre. 

AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Nei, det står "Vi tar i utgangspunkt at dette gjelder de menn som ser mening med ekteskap."

Jeg ser meningen med ekteskap, men jeg vil ikke gifte meg. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg tipper at motvilje mot å

gifte seg gjelder de fleste som ikke frir så du utestenger mange her og vil gå glipp av mange svar.

Anonymkode: e4ba9...7a8

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Latskap og egoisme, sikkert? Kjekt å ha noen å dele regninger med, ha sex med, osv. i mellomtiden, til "the one" plutselig dukker opp. Gjerne kombinert med å trenere det å få barn og starte voksenlivet på ordentlig, bare for å føkke til livet hennes maksimalt. Så dumpe henne når hun har veldig dårlig tid på den biologiske klokka, han kan jo bare finne seg ei ny og yngre dame.

Anonymkode: 3aeaf...95a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Hva tror du selv? 

Anonymkode: 14cdc...98e

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

I denne tråden ønsker jeg svar fra menn, som har hatt samboer i minimum 5 år og gjerne har barn sammen men har på en eller annen grunn ikke fridd. Hvorfor ser du ikke hun du er sammen med som «kone materiale»? Hva er det hun må forandre til at du ser henne som hun du vil gifte deg med? 

Vi tar i utgangspunkt at dette gjelder de menn som ser mening med ekteskap. 

Det har jeg gjort en gang, Og hun sa forøvrig ja. Og vi fikk barn, og var gift i mange år.

Men jeg kommer aldri til å gjøre det igjen.

Og det er ikke fordi jeg har noe imot ekteskap – langt derifra, det er i utgangspunktet en smart måte å organisere samfunnets viktigste byggesteiner: Kjernefamilien.

Kommer likevel aldri til å gifte meg igjen. Da er det selvfølgelig heller ikke aktuelt å fri.

Grunnen er at jeg aldri på nytt skal inn i en situasjon der jeg ikke kan kaste en dame ut av livet mitt på dagen dersom jeg vurderer det som riktig. Og jeg skal heller ikke ha en eneste økonomisk forpliktelse heftet til noe forhold.

Ikke i dagens "progressive" feminist-ødelagte samfunn, ihvertfall.

AnonymBruker
Skrevet
ClausSaus skrev (1 time siden):

Det har jeg gjort en gang, Og hun sa forøvrig ja. Og vi fikk barn, og var gift i mange år.

Men jeg kommer aldri til å gjøre det igjen.

Og det er ikke fordi jeg har noe imot ekteskap – langt derifra, det er i utgangspunktet en smart måte å organisere samfunnets viktigste byggesteiner: Kjernefamilien.

Kommer likevel aldri til å gifte meg igjen. Da er det selvfølgelig heller ikke aktuelt å fri.

Grunnen er at jeg aldri på nytt skal inn i en situasjon der jeg ikke kan kaste en dame ut av livet mitt på dagen dersom jeg vurderer det som riktig. Og jeg skal heller ikke ha en eneste økonomisk forpliktelse heftet til noe forhold.

Ikke i dagens "progressive" feminist-ødelagte samfunn, ihvertfall.

Hmm. Interessant. En tradisjonell mann som vil ha en tradisjonell kvinne, men samtidig null ansvar for henne. Pose og sekk?

Anonymkode: 712e9...9db

Skrevet (endret)

Jeg mener at valget om å få barn mer noen er større enn å gifte seg, så du er nok "the one".

Det kan være han bare utsetter det uten spesiell grunn fordi han ikke er opptatt av det. Det innebærer tross alt masse planlegging utgifter etc. 

Det kan være han er usikker på om du ønsker å bli fridd til. 

Det er superkleint å gå ned på kne etc. Romantisk, men kleintm Bare det kan være grunn nok til å utsette.

Endret av Isambard
AnonymBruker
Skrevet

Fordi jeg ikke har behov for å blande staten inn i forholdet

Anonymkode: 1067a...b09

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hmm. Interessant. En tradisjonell mann som vil ha en tradisjonell kvinne, men samtidig null ansvar for henne. Pose og sekk?

En tradisjonell mann som gjerne skulle hatt en tradisjonell kvinne, men som siden man ikke lenger kan stole på noen heller ikke er villig til å la seg binde på hender og føtter.

Ja, jeg vet – det høres "helt sprøtt" ut.

AnonymBruker
Skrevet
ClausSaus skrev (17 minutter siden):

En tradisjonell mann som gjerne skulle hatt en tradisjonell kvinne, men som siden man ikke lenger kan stole på noen heller ikke er villig til å la seg binde på hender og føtter.

Ja, jeg vet – det høres "helt sprøtt" ut.

Men du kan altså ikke få i pose og sekk - en husmor uten å gi henne noen garantier til å ikke havne på gata hvis hun sier noe du ikke liker. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men du kan altså ikke få i pose og sekk - en husmor uten å gi henne noen garantier til å ikke havne på gata hvis hun sier noe du ikke liker. 

Er dere ikke sterke og uavhengige nå da, jenter?

AnonymBruker
Skrevet
ClausSaus skrev (12 minutter siden):

Er dere ikke sterke og uavhengige nå da, jenter?

Jeg er det. Men hvis du ønsker deg en tradisjonell dame, må du tilby trygghet. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg er det. Men hvis du ønsker deg en tradisjonell dame, må du tilby trygghet. 

Men det har jeg altså gitt opp.

Hva er det du ikke forstår?

AnonymBruker
Skrevet
ClausSaus skrev (Akkurat nå):

Men det har jeg altså gitt opp.

Hva er det du ikke forstår?

For øvrig forstår jeg ikke hvordan du kan kaste ut en samboer på dagen. De fleste samboere eier eller leier hus sammen. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...