Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Betaler tilbake på forskudd av dagpenger fra når jeg var permittert under covid. 

Pga at jeg allerede har lønnstrekk har jeg kun betalt ca 600kr måneden istedenfor 1300 som hver faktura er på. Naturlig nok får jeg purringer på restbeløpet.  Beløpet i sin helhet skal være ferdig betalt 1/5 2024. 

Kan NAV Økonomiavdelingen allerede nå sjekke min bankkonto eventuelt inntekt og sånn på skatteetaten eller har de ikke lov siden ikke hele beløpet er forfalt?

Anonymkode: 6eb5c...c51

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Betaler tilbake på forskudd av dagpenger fra når jeg var permittert under covid. 

Pga at jeg allerede har lønnstrekk har jeg kun betalt ca 600kr måneden istedenfor 1300 som hver faktura er på. Naturlig nok får jeg purringer på restbeløpet.  Beløpet i sin helhet skal være ferdig betalt 1/5 2024. 

Kan NAV Økonomiavdelingen allerede nå sjekke min bankkonto eventuelt inntekt og sånn på skatteetaten eller har de ikke lov siden ikke hele beløpet er forfalt?

De får opp bare kontonummer og beløp, ikke detaljert kontoutskrift. Hvis det var det du tenkte på? De har kun lov til å gjøre det hvis det er nødvendig for å behandle en sak.

Anonymkode: 3cc03...e60

AnonymBruker
Skrevet

Dem sjekker ikke nødvendigvis kontoen, de kan sende det videre til innkreving når du ikke betaler. 
Dersom du har lønnstrekk og ikke anledning til å betale, så må du kontakte dem å lage en avtale. Du kan ikke bare unnlate betale over halve regningen uten dialog, og ikke forvente at det blir tatt rettslige skritt. 

Anonymkode: 267d8...770

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Du kan jo ikke selv bestemme hvor mye du skal betale på en faktura... Det er ikke "fyll inn det du ønsker" boks det der. Du skal betale iht. avtale, og for å få en avtale må du kontakte dem. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...