Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja da kom den fryktede meldingen, Sbanken-kundene skal integreres skikkelig hos DnB. Det betyr slutt på muligheten for å bruke Apple Pay, og alle boliglån overføres til DNB:

https://www.shifter.no/fintech/dnb-tvinger-sbanken-til-a-slutte-med-apple-pay/279181

Da må jeg ut på bankbytte-jakt igjen. Er det noen her som kan anbefale gode banker? Må ha:

- Støtte for Apple Pay
- Gode digitale løsninger der jeg kan gjøre alt selv på nett og ikke må ringe kundebehandlere
- Null eller i hvert fall minst mulig gebyrer
- En god mobilapp

• Liker 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Av ren nysgjerrighet: Hvorfor er det så viktig for deg å kunne bruke Apple Pay?

Anonymkode: d800d...fc6

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Telefonen har man stort sett med seg, og det er kjekt å slippe å ha med seg lommeboka

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Fordi jeg aldri har med meg lommebok lengre pga. at den ikke trengs. Det sitter svært, svært langt inne å begynne å dra med seg alt mulig rundt igjen. Nå klarer jeg meg med kun mobilen, trenger verken kort, husnøkler (har Yale Doorman) eller bilnøkler (Teslaen bruker mobilen som nøkkel). 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Bulder bank : Det er et underbruk av Sparebanken Vest som fokuserer på mobil. 

Anonymkode: dfc4e...4ba

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Bulder bank : Det er et underbruk av Sparebanken Vest som fokuserer på mobil. 

Ja, det er de jeg har som favoritt foreløpig. Men er ikke så glad i å bruke mobilen i nettbanken, foretrekker å bruke PC der. F.eks om dokumenter skal lastes ned og lagres. Har de en brukbar nettbank på PC også?

AnonymBruker
Skrevet
-jk- skrev (1 minutt siden):

Ja, det er de jeg har som favoritt foreløpig. Men er ikke så glad i å bruke mobilen i nettbanken, foretrekker å bruke PC der. F.eks om dokumenter skal lastes ned og lagres. Har de en brukbar nettbank på PC også?

Nope. Har ikke vært et stort problem til nå. Nedlastning virker greit.. 

Eneste var Kredittkortet, det har ikke nedlasting av transaksjonsfiler, så det er ubrukelig

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nope. Har ikke vært et stort problem til nå. Nedlastning virker greit.. 

Eneste var Kredittkortet, det har ikke nedlasting av transaksjonsfiler, så det er ubrukelig

Ok. Det aller, aller meste går på avtalegiro så det er uansett ikke mye jeg trenger nettbank og app til. Stort sett et par-tre regninger per måned. Det går litt fortere å trykke inn griselange KID-nummer på PCen men skal nok klare det på mobilen også ;)

Skrevet (endret)
2 minutter siden, -jk- said:

Det går litt fortere å trykke inn griselange KID-nummer på PCen men skal nok klare det på mobilen også

Nordea er crap på det meste, men de har ihvertfall KID-scanner i appen. Og de støtter Apple Pay

Endret av newman01
AnonymBruker
Skrevet
-jk- skrev (5 minutter siden):

Ok. Det aller, aller meste går på avtalegiro så det er uansett ikke mye jeg trenger nettbank og app til. Stort sett et par-tre regninger per måned. Det går litt fortere å trykke inn griselange KID-nummer på PCen men skal nok klare det på mobilen også ;)

Den støtter copy paste, så KID'er har ikke vært et stort problem heller, og får du papirfaktura eller noe du kan screenshotte, vil han plukke det ut automagisk. 

AnonymBruker
Skrevet
-jk- skrev (20 minutter siden):

Hva med moderbanken, Sparebanken Vest (er lov selv om man ikke bor på Vestlandet 😛 ) Er kunde der selv, og de har god nettbank på PC, i tillegg til veldig god mobilbank. 

Anonymkode: f6cdc...a7b

AnonymBruker
Skrevet

Kom hit for å starte en tråd om dette selv! Jeg er så syykt forbanna!! Fuck DNB.. eneste grunnen til at de ikke støtter apple pay er fordi de er grådige.. jeg byttet spesifikt til Sbanken for 1,5år siden FORDI de hadde fin app og apple pay. Når de ble kjøpt opp ble vi garantert «alle tjenester dere har i dag vil dere ha etterpå». Jeg har fastrente boliglån hos sbanken… så nå kan jeg ikke flytte lånet, føler meg jævlig lurt. Jeg hater DNB

Anonymkode: 418d9...a58

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
37 minutter siden, -jk- said:

Jeg har boliglånet hos Bulder, er veldig fornøyd med den delen. Men de har kun mobil-app, så den passer ikke å bruke som hovedbank for meg i hvertfall.

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Kom hit for å starte en tråd om dette selv! Jeg er så syykt forbanna!! Fuck DNB.. eneste grunnen til at de ikke støtter apple pay er fordi de er grådige.. jeg byttet spesifikt til Sbanken for 1,5år siden FORDI de hadde fin app og apple pay. Når de ble kjøpt opp ble vi garantert «alle tjenester dere har i dag vil dere ha etterpå». Jeg har fastrente boliglån hos sbanken… så nå kan jeg ikke flytte lånet, føler meg jævlig lurt. Jeg hater DNB

Nåh, jeg synes faktisk det er bra at noen tar et standpunkt mot Apple akkurat i denne saken.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nå har til og med gammeldagse Haugesund Sparebank åpnet for Apple Pay denne uka, da bør jo DNB klare å få det til. 

Anonymkode: d5f8f...094

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Nå har til og med gammeldagse Haugesund Sparebank åpnet for Apple Pay denne uka, da bør jo DNB klare å få det til. 

Det handler ikke om at de ikke får det til. Du kan lese litt om hvorfor her: https://www.dnb.no/dnbnyheter/no/din-okonomi/dnb-apple-pay

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det handler ikke om at de ikke får det til. Du kan lese litt om hvorfor her: https://www.dnb.no/dnbnyheter/no/din-okonomi/dnb-apple-pay

Jeg er fullt klar over hvorfor, og jeg mener de burde lagt prinsippene sine til side for å tilby noe kundene ønsker. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Nåh, jeg synes faktisk det er bra at noen tar et standpunkt mot Apple akkurat i denne saken.

De gjør jo ikke det for oss eller fordi de har noe «moral», de gjør det fordi de er snurte av at de ikke kan tjene mer penger.. jeg vil ikke bli brukt av dem fordi de vil forsøke å presse apple så de kan tjene mer penger?? Og hva har det å si at de ikke får bruke chip’en, de kan ikke konkurrere mot apple pay uansett, det er gratis, integrert, og lett tilgjengelig. De kan ta kampen mot apple i retten istedet for å begrense kundene sine. Kundenes opplevelse burde være første pri. Hvorfor skal jeg bli tvunget til å gå rundt med lommebok fordi DNB toppene tjener litt færre millioner?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Apple pay er uansett søppel.

Anonymkode: 26bb8...4ab

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Jeg har også fastrentelån, 1,39%. Det går ut ved nyttår, så det blir vel å bytte dagligbanken først og så flytte lånet etter når fastrenteavtalen er utløpt. Føler meg ikke akkurat "lurt" mhp. fastrentelånet, har spart rimelig mange titusener på den avtalen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...