AnonymBruker Skrevet 24. mai 2023 #1 Skrevet 24. mai 2023 Har to barn, den minste er 7 mnd. I det siste våkner han i 5-tiden, i tillegg til hyppige oppvåkninger for amming gjennom natta. Jeg tåler tydeligvis dårlig slik søvnmangel, for jeg blir helt fucka i hodet når dette går over lang tid. Kjenner ikke meg selv igjen på det verste. Elsker barna mine, men på de verste dagene klarer jeg liksom ikke å fremkalle gode følelser. Flere som har det slik? Vil ikke si jeg er deprimert, for dette er kun i tilknytning til perioder med elendig søvn. Anonymkode: a53ec...328
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2023 #2 Skrevet 24. mai 2023 Det er helt vanlig ved søvnmangel. Og ja, har det akkurat likt. Får jeg ikke nok søvn, og dette pågår over tid, så ja, da blir jeg sånn. Anonymkode: a4346...a22 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2023 #3 Skrevet 24. mai 2023 Kan du ikke få litt avlastning en natt så du får tatt igjen litt søvn? Hjelp av far, eventuelt dine foreldre? Jeg synes det var helt gull, og det er jo gjennomførbart når baby er blitt 7 mnd. Anonymkode: 624b4...3d6 2
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2023 #4 Skrevet 24. mai 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Kan du ikke få litt avlastning en natt så du får tatt igjen litt søvn? Hjelp av far, eventuelt dine foreldre? Jeg synes det var helt gull, og det er jo gjennomførbart når baby er blitt 7 mnd. Anonymkode: 624b4...3d6 Jo, vi må prøve på det. Pappaen sover inne hos 3-åringen, så han er bare sånn delvis tilgjengelig. Uansett så ammer jeg jo hele natta for tida🙈 men får prøve å låne bort eldste en natt så pappaen kan ta iallefall den tidlige morgenen. Anonymkode: a53ec...328
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2023 #5 Skrevet 24. mai 2023 Du kan ikke få far og barn ut av huset et par timer på dagtid så du kan legge deg å sove litt da? At de drar til noen besteforeldre eller noe sånt? Her funker det bedre enn å prøve å få til noe på natten pga hyppig amming. Anonymkode: 4efec...f51 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2023 #6 Skrevet 24. mai 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du kan ikke få far og barn ut av huset et par timer på dagtid så du kan legge deg å sove litt da? At de drar til noen besteforeldre eller noe sånt? Her funker det bedre enn å prøve å få til noe på natten pga hyppig amming. Anonymkode: 4efec...f51 Jo, kunne kanskje fått til det ja☺️ Ikke så dumt. Takk for tips👍 Anonymkode: a53ec...328
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2023 #7 Skrevet 24. mai 2023 Den der ammingen er på mange vis noe dritt.. Her hadde vi det i de verste periodene sånn at jeg sov på et annet rom, så sov mannen med babyen. Om babyen ikke luktet/så meg, var det plutselig ikke så mye behov for amming likevel... Og når det var det, kom mannen inn og vi byttet plass, så jeg gikk inn og sov resten av natten med babyen, og mannen fikk sove i fred på gjesterommet. Kanskje øve på at mannen ikke må sove med tre-åringen? Ja, det er en kamp, vi har hatt flere sånne.. men ofte verdt det? Jeg slet med å få til å sove på dagtid selv de få gangene jeg fikk tid alene. Jeg får det bare ikke til.. Er kun når jeg er skikkelig syk jeg klarer det, ikke når jeg er frisk selv om jeg er dautrøtt. Anonymkode: a4346...a22
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2023 #8 Skrevet 24. mai 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Den der ammingen er på mange vis noe dritt.. Her hadde vi det i de verste periodene sånn at jeg sov på et annet rom, så sov mannen med babyen. Om babyen ikke luktet/så meg, var det plutselig ikke så mye behov for amming likevel... Og når det var det, kom mannen inn og vi byttet plass, så jeg gikk inn og sov resten av natten med babyen, og mannen fikk sove i fred på gjesterommet. Kanskje øve på at mannen ikke må sove med tre-åringen? Ja, det er en kamp, vi har hatt flere sånne.. men ofte verdt det? Jeg slet med å få til å sove på dagtid selv de få gangene jeg fikk tid alene. Jeg får det bare ikke til.. Er kun når jeg er skikkelig syk jeg klarer det, ikke når jeg er frisk selv om jeg er dautrøtt. Anonymkode: a4346...a22 Ikke sant. Amming er gull, men ikke på natta i slike perioder. Enig i at det bør avvendes nå. Ville ikke gjøre det i forbindelse med et nytt søsken, men er på tide. Er bare at i de gode periodene er det så deilig å ha hele senga for oss selv🙈 (samsover). Det med dagsoving gjelder her også, jeg klarer ikke å sovne. Har prøvd utallige ganger. Men kanskje hvis det blir helt krise og de faktisk drar bort. Takk for nyttig svar☺️ Anonymkode: a53ec...328
Sofakona Skrevet 24. mai 2023 #9 Skrevet 24. mai 2023 1 du må "slutte " å amme om kvelden. Begyn å lage mme til natten slik at far kan ta over. Gi også barnet grøt før leggetid...dermed kan det være at barnet sover bedre på natten. Det er mye barber kan spise nå Og ja du blir tullete i hode...vi har holdt på slik i snart 5 år da vår datter ikkje vet hva søvn et 🤦😂 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2023 #10 Skrevet 24. mai 2023 Blir sint og suicidal av søvnmangel. Anonymkode: b63e6...fcd
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2023 #11 Skrevet 24. mai 2023 Støtter tid til mor for å sove en god lur på dagtid, og grøt til barnet på kvelden. Anonymkode: 9b385...b37 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2023 #12 Skrevet 24. mai 2023 Jeg pumpet meg slik at far kunne ta annehver natt. Hadde ikke levd lenge om jeg skulle være alene med nattevåk i 1+++ år. Husk i gamledager hjalp kvinner hverandre. Det er bare i nyere til det forventes at vi skal greie dette solo. Anonymkode: 437cd...c4f 2
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2023 #13 Skrevet 24. mai 2023 Gi ungen fast føde og dropp amming på natten.. Anonymkode: fbbbe...f29
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2023 #14 Skrevet 24. mai 2023 Grøt til kvelden (18-19 tiden) og stor flaske mme første ammemåltid (22-23?) som far gir. Da kan du legge deg kl 21 og ikke bli vekker før måltid nr to på natt, forhåpentligvis få 4-5t sammenhengende søvn tidlig på natten. Med mme sover det kanskje lenger før neste amming. Ja, det blir et pr netter med spreng, kanskje du må pumpe/melke bort litt, men så går det seg til. Anonymkode: 624b4...3d6
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2023 #15 Skrevet 24. mai 2023 Ammer du liggende eller sittende? For min del ble nettene helt annerledes da babyen knakk koden for liggende amming. Våkner jo, men begge slukner i øyeblikket hun er ferdig med å die, oftest etter ti-femten minutter. Er egentlig like uthvilt som før jeg hadde barn. Sikkert ikke løsningen for alle, men for oss var det en gamechanger. Anonymkode: 7280c...c12
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2023 #16 Skrevet 24. mai 2023 Vi ammer fortsatt x antall ganger om natten (15 mnd). Hjelper ikke med hverken grøt til kvelds, eller annen mat for den saks skyld, ei heller mme/vann. Gråter til hun kaster opp om hun ikke får pupp. Jeg klarer heldigvis(?) å sove på dagen, men altså. 🤷🏻♀️🤷🏻♀️ Anonymkode: 6c31e...03a
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2023 #17 Skrevet 25. mai 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Ammer du liggende eller sittende? For min del ble nettene helt annerledes da babyen knakk koden for liggende amming. Våkner jo, men begge slukner i øyeblikket hun er ferdig med å die, oftest etter ti-femten minutter. Er egentlig like uthvilt som før jeg hadde barn. Sikkert ikke løsningen for alle, men for oss var det en gamechanger. Anonymkode: 7280c...c12 Liggende fra dag 1. Helt enig med deg, for oss er det nøkkelen for å få mest mulig søvn. Jeg sovner til og med mens han spiser (han kan ligge en stund😅). Så egentlig er ikke ammingen noe problem, så lenge det ikke kommer i tillegg til morgener som starter konstant før kl 5🙈 Takk for innspill ☺️ Anonymkode: a53ec...328
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2023 #18 Skrevet 25. mai 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Vi ammer fortsatt x antall ganger om natten (15 mnd). Hjelper ikke med hverken grøt til kvelds, eller annen mat for den saks skyld, ei heller mme/vann. Gråter til hun kaster opp om hun ikke får pupp. Jeg klarer heldigvis(?) å sove på dagen, men altså. 🤷🏻♀️🤷🏻♀️ Anonymkode: 6c31e...03a Huff, så slitsomt. Med eldste tok vi kampen ved 10 mnd, men gikk nokså greit, bare litt gråt et par netter med pappaen. Anonymkode: a53ec...328
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2023 #19 Skrevet 25. mai 2023 Hjelp! Min er 3 måneder og trenger nå bare amming en gang per natt. Vil dette si at når hen blir eldre så blir det hyppigere amminger om natta?? Anonymkode: b57af...565
AnnoNymi Skrevet 25. mai 2023 #20 Skrevet 25. mai 2023 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Jo, vi må prøve på det. Pappaen sover inne hos 3-åringen, så han er bare sånn delvis tilgjengelig. Uansett så ammer jeg jo hele natta for tida🙈 men får prøve å låne bort eldste en natt så pappaen kan ta iallefall den tidlige morgenen. Anonymkode: a53ec...328 Du kan jo også bytte plass med pappaen når minste våkner kl 5. Så kan han stå opp og du sove videre med 3-åringen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå