skreppamedleppa Skrevet 2. mars #21 Del Skrevet 2. mars (endret) DelvisPresley skrev (53 minutter siden): Programmet må legges ned nå. Eller..... du kan slutte å se på siden dette programmet tydeligvis oppleves fælt for deg. Fordi du fikk fredagstacoen i halsen fordi du følte deg litt krenket av at noen spøkte med en gruppe du personlig ikke føler det er greit å spøke om? At programmet provoserer deg så mye at du mener det bør legges ned sier meg at det tvertimot er en soleklar grunn til at det bør fortsette. https://kampanje.com/medier/2023/09/nesten-700-000-sa-ny-lagleder-i-nytt-pa-nytt/ Den første sendingen med Isalill ble sett nesten 700 000 ganger i løpet av den første helgen. Nytt på nytt har igjen havnet på topplisten på NRKs seertall etter å ha opplevd en dupp over en periode. Hvorfor i alle verdens dager skal det legges ned fordi du og noen andre ikke liker det? Må du se på? I dagens samfunn med ørten fjørten valg, med stramming over alt hvor du som seer kan bestemme akkurat hva du skal se når du skal det så må du se på nytt på nytt? Det er ikke 60 tallet som sender nytt på nytt som "pausefisk" innslag der du ikke har noe annet valg enn å se på om du ønsker å se på underholdning. Nytt på nytt har siden oppstarten i 99 vært en av de mest sette programmene på norsk tv. Det er alltid noen som enten ikke liker satire eller kun liker satire når det sparkes andre veier enn der vi selv føler oss sårbare og dermed ikke liker programmet men akkurat at programmet sparker alle veier er nettopp det som gjør det så forbanna bra! I en verden som blir mer og mer pk og mer og mer krenkbar (og ja jeg er selv plenty av politisk korrekt) så er det jaggu finfint at det i statskanalens beste sendetid sendes et skråblikk på galskapen vi hver uke omgir oss med. Den har ikke blitt mindre siden 99 Alle elsket originalen med Anne-Kat for hun var skummel, uforutsigbar, slem og hun røsket i folket. Det synes jeg har kommet litt tilbake igjen i denne sesongen. Ikke for det, ingen kan gjøre satire som Anne-Kat men nytt på nytt har endelig kommet seg på sin rettmessige plass igjen. Og det tenker jeg at samfunnet bør kunne tåle selv i 2024 da vi ser ut til å ikke tåle noenting lengre. Vi trenger nytt på nytt og sleivspark som går til høyre og venstre, opp og ned. https://www.dagbladet.no/meninger/en-gave-til-seerne/80604736 "Nytt på nytt» er blitt drøyere og morsommere, takket være Bård Tufte Johansen og Isalill Kolpus, mener Marie Simonsen. " Anne-Kats sanne arvtaker er Isalill Kolpus, som på rekordtid har funnet sin plass i panelet. Hun er ung, hun er samisk, hun er veldig direkte. Hun kaller en mannlig statsråd for en «feig fitte». What’s not to like? Mange jevnaldrende, som mener Kolpus er for vulgær og banner for mye, mens yngre seere elsker henne. Endelig, sier de. Det var på tide at «Nytt på nytt» søkte seg utenfor den lineære og ironiske generasjonen, som har hatt et distansert forhold til makta, og som har dyrket spydigheter og sarkasmer i stedet for direkte tale. Det er definitivt også sunt med en same som kjenner livet utenfor ring 3. «Nytt på nytt» var i fare for å bli en moroklubb for godt voksne osloensere som syntes det foregikk mye rart utenfor Marienlyst. Endret 2. mars av skreppamedleppa 13 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nowayback Skrevet 2. mars #22 Del Skrevet 2. mars skreppamedleppa skrev (1 time siden): Eller..... du kan slutte å se på siden dette programmet tydeligvis oppleves fælt for deg. Fordi du fikk fredagstacoen i halsen fordi du følte deg litt krenket av at noen spøkte med en gruppe du personlig ikke føler det er greit å Orker ikke lese hele avhandlingen din. Poenget er at programmet aldri er morsomt lengre, og det har det ikke vært på mange år. Pernille Sørensen holdt programmet oppe lenge, men når hun forsvant var det slutt. Erstatteren ler høyere av sine egne vitser enn alle andre. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skreppamedleppa Skrevet 2. mars #23 Del Skrevet 2. mars (endret) DelvisPresley skrev (10 minutter siden): Orker ikke lese hele avhandlingen din. Poenget er at programmet aldri er morsomt lengre, og det har det ikke vært på mange år. Pernille Sørensen holdt programmet oppe lenge, men når hun forsvant var det slutt. Erstatteren ler høyere av sine egne vitser enn alle andre. Og hvem gjorde deg til diktatoren av Norge viss jeg så får spørre? Når seertall er høyere eller like høye med Isalill enn med Pernille så sier det vel kanskje bittelitt eller? Liker du det ikke så slå av. Enkel løsning for alle kanskje spesielt for deg selv, men jeg skjønner at du liker å syte for å syte når du ser på noe du ikke liker. Men det er ditt problem og ikke resten av Norge sitt. Endret 2. mars av skreppamedleppa 13 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bing1 Skrevet 2. mars #24 Del Skrevet 2. mars Kan ikke forstå at noen finner henne morsom. Usmakelig og barnslig, ja, morsom; dessverre nei. Tror mange ser på programmet av gammel vane. Programmet har definitivt tapt seg. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alexandrine Skrevet 2. mars #25 Del Skrevet 2. mars DelvisPresley skrev (15 minutter siden): Orker ikke lese hele avhandlingen din. Poenget er at programmet aldri er morsomt lengre, og det har det ikke vært på mange år. Pernille Sørensen holdt programmet oppe lenge, men når hun forsvant var det slutt. Erstatteren ler høyere av sine egne vitser enn alle andre. Jeg er helt enig med deg. Og jeg var veldig enig med han som slaktet programmet her: https://www.dagbladet.no/nyheter/slakter-nytt-pa-nytt/80829216 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjugur Skrevet 2. mars #26 Del Skrevet 2. mars Bing1 skrev (8 minutter siden): Kan ikke forstå at noen finner henne morsom. Usmakelig og barnslig, ja, morsom; dessverre nei. Tror mange ser på programmet av gammel vane. Programmet har definitivt tapt seg. Jeg er en av de som ikke helt ble overbevist om hun nye, så hoppet av. Allikevel har jeg siden jul hatt på hver fredag, og sett mer og mer på… enten har hun kommet seg, eller jeg er blitt mer «vant». Uansett, er det ofte artig nå og hun er et forfriskende innslag! Gårsdagens episode var åkke som en høydare! 👏👏 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jenki Skrevet 2. mars #27 Del Skrevet 2. mars Bing1 skrev (1 time siden): Kan ikke forstå at noen finner henne morsom. Usmakelig og barnslig, ja, morsom; dessverre nei. Tror mange ser på programmet av gammel vane. Programmet har definitivt tapt seg. Jeg synes Isalill er litt ujevn/ ikke alltid like morsom, men sånn var det med Pernille også. Totalt sett liker jeg programmet, og det er ofte veldig bra gjester som bidrar til det 😊 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mmmwhatever Skrevet 2. mars #28 Del Skrevet 2. mars Jenki skrev (3 minutter siden): Jeg synes Isalill er litt ujevn/ ikke alltid like morsom, men sånn var det med Pernille også. Totalt sett liker jeg programmet, og det er ofte veldig bra gjester som bidrar til det 😊 I dette tilfellet var det jo Sanna Sarromaa som trakk opp episoden. Jeg er egentlig lei av hele henne, altfor mange kronikker om altfor mye rart, men hun var skikkelig god på Nytt på nytt. Jeg synes Isalill er helt ok, ingen sterke følelser i hverken den ene eller den andre retningen. Anne-Kath skulle jeg likevel gjerne hatt tilbake, om enn bare som gjest. ❤️ 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tirben Skrevet 2. mars #29 Del Skrevet 2. mars Isalill er den som ler mest av sine egne "morsomheter". Jeg synes ikke hun er morsom. Ser sporadisk på likevel, siden jeg liker Bård Tufte Johansen og Johan Golden. Synes også at mange av gjestene er morsomme. Er lei av latteren til Isalill. Hun ler av alt! 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nowayback Skrevet 2. mars #30 Del Skrevet 2. mars skreppamedleppa skrev (2 timer siden): Og hvem gjorde deg til diktatoren av Norge viss jeg så får spørre? Når seertall er høyere eller like høye med Isalill enn med Pernille så sier det vel kanskje bittelitt eller? Liker du det ikke så slå av. Enkel løsning for alle kanskje spesielt for deg selv, men jeg skjønner at du liker å syte for å syte når du ser på noe du ikke liker. Men det er ditt problem og ikke resten av Norge sitt. Hvordan vet vi at alle følger med og ikke bare har det på i bakgrunnen av gammel vane? For mange er det sikkert tilfelle. Nostalgi. Og ikke fordi det fremdeles er morsomt. Det er svært lite på tv på fredagskvelden som er en utfordrer til Nytt på nytt. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smascha Skrevet 2. mars #31 Del Skrevet 2. mars Eg diggar Bård Tufte Johansen i rolla som programleiar! Heia heia 😃 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nowayback Skrevet 2. mars #32 Del Skrevet 2. mars Bing1 skrev (2 timer siden): Kan ikke forstå at noen finner henne morsom. Usmakelig og barnslig, ja, morsom; dessverre nei. Tror mange ser på programmet av gammel vane. Programmet har definitivt tapt seg. Spot on. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
esk Skrevet 2. mars #33 Del Skrevet 2. mars DelvisPresley skrev (3 minutter siden): Spot on. Buhu. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skreppamedleppa Skrevet 2. mars #34 Del Skrevet 2. mars DelvisPresley skrev (1 minutt siden): Hvordan vet vi at alle følger med og ikke bare har det på i bakgrunnen av gammel vane? For mange er det sikkert tilfelle. Nostalgi. Og ikke fordi det fremdeles er morsomt. Det er svært lite på tv på fredagskvelden som er en utfordrer til Nytt på nytt. Færre og færre har linjer tv i dag https://journalen.oslomet.no/2023/11/stadig-faerre-ser-pa-tv så det er mange som streamer også. Jeg vil tro at når en går aktivt inn i NRK appen og finner nytt på nytt og trykker play så har en et vist utbytte av det. 685.000 har sett høstens sesongpremiere av «Nytt på nytt». Det inkluderer 166.000 seere på NRKs strømmetjeneste. Tallet er noe høyere enn på fjorårets sesongpremiere, da 640.000 hadde sett episoden etter like mange dager. https://kampanje.com/medier/2023/09/nesten-700-000-sa-ny-lagleder-i-nytt-pa-nytt/ Igjen det finnes et helt arkiv på NRK som er gratis om en ønsker å se på noe annet å ha på i bakgrunnen. Finn deg en dokumentar om livet i Hardanger for den del. Jeg har ikke hørt noen til nå i denne tråden som har blitt tvunget med en pistol til å se nytt på nytt. Ikke en faktisk.... Enda du får det til å høres unektelig slik ut... "Buui huuu jeg liker ikke", høres ut som om en er 4 år gammel og sitter foran matbordet når det er rosenkål til middag. Skjerping, finn dere noe annet gøy å se på da, dere er voksne mennesker som har et valg . I dagens samfunn med som sagt uendelige strømmetjenester har alle et valg om å se det de ønsker å se. Og viss ikke en finner noen verdens ting å se på så går det også an å gjøre andre ting enn å se på noe dere bare blir grinete og sur av å se på. Så dårlig nekter jeg å tro at det står til med fantasien deres, i så tilfelle er det faretruende i seg selv. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minitroll Skrevet 2. mars #35 Del Skrevet 2. mars Jeg synes Bård Tufte kan være veldig morsom av og til, men det er egentlig han som holder programmet oppe. Isalill er forsåvidt bedre enn flere av de som var før henne, men synes sjelden jeg ser et eneste program hvor hun ikke drar inn samisk urett. Johan Golden sitter der bare. Han virker lei og demotivert av hele jobben, men gidder vel ikke slutte heller. Det kommer veldig an på hvem som er gjester nå. Har ikke sett programmet fra i går, men synes mange av de som har vært der i det siste burde sagt nei til å stille. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nowayback Skrevet 2. mars #36 Del Skrevet 2. mars esk skrev (29 minutter siden): Buhu. Jeg var enig med en annen bruker. Det kan neppe betraktes som sutring. Det må i såfall være fra andre sutrere. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Justlooking Skrevet 2. mars #37 Del Skrevet 2. mars DelvisPresley skrev (5 timer siden): Orker ikke lese hele avhandlingen din. Poenget er at programmet aldri er morsomt lengre, og det har det ikke vært på mange år. Pernille Sørensen holdt programmet oppe lenge, men når hun forsvant var det slutt. Erstatteren ler høyere av sine egne vitser enn alle andre. Pernille var aldri morsom synes jeg. Kun politisk korrekt og kjedelig. Sluttet å se med henne på laget. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Duff Skrevet 2. mars #38 Del Skrevet 2. mars Minitroll skrev (4 timer siden): Jeg synes Bård Tufte kan være veldig morsom av og til, men det er egentlig han som holder programmet oppe. Isalill er forsåvidt bedre enn flere av de som var før henne, men synes sjelden jeg ser et eneste program hvor hun ikke drar inn samisk urett. Johan Golden sitter der bare. Han virker lei og demotivert av hele jobben, men gidder vel ikke slutte heller. Det kommer veldig an på hvem som er gjester nå. Har ikke sett programmet fra i går, men synes mange av de som har vært der i det siste burde sagt nei til å stille. Du bør se den siste, den var sjeldent god. Jeg har sett npn i over 20 år og det er litt opp og ned men gårsdagen var veldig bra. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minitroll Skrevet 2. mars #39 Del Skrevet 2. mars Duff skrev (18 minutter siden): Du bør se den siste, den var sjeldent god. Jeg har sett npn i over 20 år og det er litt opp og ned men gårsdagen var veldig bra. Såg den for en liten stund siden. Sanna er litt morsom da. Og Johan Golden fremsto littegrann mer våken enn han pleier. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sukkertøy Skrevet 3. mars #40 Del Skrevet 3. mars Jeg falt litt av forrige helg da Fay Wildhagen var gjest. Hun hadde vitser som ikke var morsomme og som ingen forsto. Ble bare høflig latter. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå