Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kan det bli for lang tid for baby i vogn? Nå er det så fint vær ute (endelig!!!!) og jeg er mye ute. Går til alt vi skal og det kan godt bli en lengre periode og et par kortere turer ut i vogna ila en dag. Ta han opp på fanget om vi f.eks sitter på en kafé da. Men kan det bli for mye vogn? Han trives i vogna og sover gjerne et par timer av dagen oppi der. 

Babt er 8 mnd.

Anonymkode: cdde0...db3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

All tid han sover i vogna er jo selvsagt helt innafor. Er heller ikke farlig med litt våkentid så lenge han er fornøyd. Men babyer i den alderen har også et visst behov for fysisk utfoldelse også. De skal gjerne krype/ligge/åle rundt for egen maskin for å trene opp musklene sine. Hvis nesten all våkentid blir tilbragt i vogn eller sittende på fanget ditt blir det i lengden veldig passivt. Sier ikke at du skal ha dårlig samvittighet for 1-2 slike dager, altså, bare at det kan være lurt å tenke gjennom og planlegge dagene slik at baby får sprelletid når han er våken. 

Anonymkode: 97403...630

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Om babyen er så stor som 8 mnd, så bør han ikke holdes i ro så lenge, nei. Det går helt fint å sove i vognen et par timer, som dagblund. Men babyer skal ha mulighet til å bevege og utfolde seg, og de skal da ikke ligge statisk i en vogn og ikke kunne rulle, øve på å åle og kravle, osv. 

Mine har aldri godtatt å være våken i vognen, de har vært alt for aktive til det. Vill protest i det de har våknet. Så jeg hadde ikke fått til å ha dem mye i vogn utenom blunder. 

Du kan jo være uten, uten at det innebærer at babyen må være i vognen? Gå i parken, la babyen kave på et teppe? 

Anonymkode: f6cff...0cc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg triller gjerne tur i et par timer med min baby på 8 mnder, da sover hun som regel. Er hun våken og fornøyd sitter hun i vogna mens vi triller, tror ikke det gjør noe skade😊 Men tenker som personen over meg skriver, prøv å la ungen få ligge på bakken og kravle litt også - dersom dere er ute hele dagen😊

Anonymkode: 9a4c9...d2d

AnonymBruker
Skrevet

Det viktigste er at det er en noenlunde flat vogn så de får strukket ut kroppen, ikke type bilstol etc. hvor de sitter krøllet sammen.

Anonymkode: 79636...db5

AnonymBruker
Skrevet

Kommer og litt an på resten av dagen, men litt viktig at de ikke sitter fast timesvis hver dag men også får beveget seg :)

Anonymkode: cef3e...30d

Skrevet

Alt med måte, og avhenger av kor mykje nærhet og fysisk aktivitet(sprelling, rulling, åling...) han får resten av dagen. Av og til: går heilt fint. Kvar dag: ikkje bra. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...