Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

For litt siden var jeg syk. Jeg måtte allikevel brette opp ermene å stå i det. Jeg er jo uansett " bare hjemme" med et krevende spedbarn. Ba sårt om å få slappe av en ettermiddag på dag 3, men det var med betingelse om å ta en kort hvil for å komme sterk tilbake 30 minutter senere. Det ble dratt på, så det var egentlig ikke greit. Ingen sympati.

Og i dag ligger mannen rett ut. Er nå smittet og sendt egenmelding for å ikke dra til jobb. Ikke kan han sette på så mye som en klesvask, okkuperer badet og tar over oppholdsrom. 

Bare en utblåsning

Anonymkode: a5973...89b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Da hadde jeg minnet han klart og tydelig på deres forventninger til syke og lagt igjen en to do liste.

Anonymkode: 9073c...539

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Å dette er en side ved han som plutselig dukket opp når dere fikk barn? 

Anonymkode: e7afd...8ab

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Å dette er en side ved han som plutselig dukket opp når dere fikk barn? 

Anonymkode: e7afd...8ab

Slik var det her 😆 plutselig "funksjonshemmet" på mange områder. Både trist og overraskende, men komisk i ettertid.

AnonymBruker
Skrevet

Måtte du brette opp ermene når du var syk, eller bare gjorde du det? Jeg tenker - man kan stille litt forventninger og krav, og la ting ligge. 

Anonymkode: 6da43...337

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

For litt siden var jeg syk. Jeg måtte allikevel brette opp ermene å stå i det. Jeg er jo uansett " bare hjemme" med et krevende spedbarn. Ba sårt om å få slappe av en ettermiddag på dag 3, men det var med betingelse om å ta en kort hvil for å komme sterk tilbake 30 minutter senere. Det ble dratt på, så det var egentlig ikke greit. Ingen sympati.

Og i dag ligger mannen rett ut. Er nå smittet og sendt egenmelding for å ikke dra til jobb. Ikke kan han sette på så mye som en klesvask, okkuperer badet og tar over oppholdsrom. 

Bare en utblåsning

Anonymkode: a5973...89b

Det er jo din skyld, som tillater det. 

Anonymkode: 5bebf...c82

AnonymBruker
Skrevet

Hva hadde skjedd om du tok en lenger hvil? 

Hva hadde skjedd om du hadde latt det flyte, latt være å sette på vaskemaskinen og lagt deg til på sofaen? 

Har du nå sympati med han som er syk, eller forsvant også din sympati med hans? 

Har han kanskje ikke så mye forståelse? 

Han er nok en del svakere enn deg, og klarer ikke å ta seg sammen. Du har nok mer sympati og forståelse. Han har kanskje mindre ansvarsfølelse enn deg? 

Anonymkode: 59d5e...489

AnonymBruker
Skrevet

Sånn er dessverre min også. Han som serverte meg mat og kjøpe halstabletter osv da jeg var syk før barn, gir helt blanke nå. Jeg måtte f.eks ta meg av et koronasykt barn da jeg selv hadde korona. Han ble ikke smittet, men var sliten etter jobb osv, så han kunne ikke bidra med noe som helst. Neste runde med sykdom var vi syke alle tre, og uansett hvor sliten og syk jeg fortalte at jeg var, så nektet han å forlate soverommet, for han var syk.

Anonymkode: a7d75...92c

• Hjerte 1
Skrevet

La det flyte når man er syk. Klager mannen på at det er rotete så peker du på skittenklærne og vaskemaskinen, gjør det selv sier du da! Osv

Hvil når du er syk. Hva skulle mannen gjort? Sparka deg ut av senga eller sofaen ?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...