Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor og hvordan?

Anonymkode: 0fce8...89c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Åh vær så snill å ikke gjør dette! Barna må få velge sine venner selv. Jeg ble påprakket ei "venninne" med alvorlige adferdsproblemer av mine foreldre fordi de var venner med hennes foreldre. Hun fortsatte å mishandle meg, deriblant fysisk vold, og trykke meg ned helt til jeg ble gammel nok til å kunne blokkere henne fra livet mitt uten at foreldrene mine kunne gjøre noe med det. Jeg tror til den dag i dag at de ikke forstår hvor inngripende det var. De påla meg alltid ansvaret for å være "den voksne" som måtte tilgi.

Selv i mindre ekstreme situasjoner må man la barna velge selv. Det er bare dem som vet hvem de går bra sammen med. Hvordan ville du likt det om noen andre skulle bestemme hvem du skulle ha som venner??

Anonymkode: 534e8...f23

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

I prinsippet ikke, men hvis de har venner som lyver/manipulerer mye, så prøver jeg å styre dem mot andre venner..

Anonymkode: c2661...68b

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Jeg lærer de heller å sette grenser og hva de selv ønsker.

Jeg ser desverre moren til barna nekte de besøk av venner fordi hun mener det er feil med alle barnas venner. Så de vennene kommer aldri tilbake fordi foreldrene ikke liker holdningen til mor. Skal det sies at mor er spesiell og mener at barna kun trenger familie og ikke venner.

Far og meg (bonusmor) vil heller at de skal ha alle slags venner, men som sakt at de lærer gode verdier og at man finne ut av vennskapet etter hvert som det utvikler seg.

Vi har hatt venner som juger, sladrer eller lager krangling. Men det gjør også mine bonusjenter mellom slags også. Men det er en del av å vokse opp. De må finne ut av det etterhvert.

Anonymkode: b792d...680

• Liker 1
Skrevet

Definitivt! Nok å si ting som «Eivind tror jeg er en bra fyr!» eller «Synes ikke Linda virker så hyggelig jeg». Barna plukker det opp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...