Gå til innhold

Greier ikke alkohol, syntes det smaker helt jævlig

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er 20, snart 21 og syntes at all drikke med alkohol i seg smaker helt grusomt! Øl, cider, sprit, vin. Alt er utrolig kvalmende, og kan føle meg dårlig i flere dager etterpå. Ingen ting av de smaker i nærheten av godt, og opplever at mitt forhold til alkohol har forverret seg istedet enn at det har forbedret seg siden VGS / russetiden. Hva kan jeg gjør med det? Liker selvfølgelig rusfølelse av alkohol av og til, men syntes det alltid er grusomt å drikke....

Anonymkode: 109c7...5c2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Da lar du være å drikke. 

Anonymkode: 9fa31...47b

• Liker 5
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Enkelt, la vær å drikk alkohol da. 

Anonymkode: 2c414...023

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Eksperimenter med ting du ikke har smakt før. Jeg likte ikke rødvin, så fikk jeg en flaske av en rødvin elsker. Det var virkelig noe annet. 

eller gi beng:)

Anonymkode: 69fb2...888

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Er 20, snart 21 og syntes at all drikke med alkohol i seg smaker helt grusomt! Øl, cider, sprit, vin. Alt er utrolig kvalmende, og kan føle meg dårlig i flere dager etterpå. Ingen ting av de smaker i nærheten av godt, og opplever at mitt forhold til alkohol har forverret seg istedet enn at det har forbedret seg siden VGS / russetiden. Hva kan jeg gjør med det? Liker selvfølgelig rusfølelse av alkohol av og til, men syntes det alltid er grusomt å drikke....

Ok

Ingen som tvinger deg til å drikke

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor MÅ man drikke da? Det er dyrt og kreftfremkallende og får enkelte til å gjøre dumme ting, hvis man attpåtil ikke liker smaken så er det vel bare å la være :) 

Anonymkode: 78ff5...f3a

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Neei, liker du det ikke så liker du det ikke. Bare å holde seg unna det 607260BB-F8E5-4F0F-A7B6-AB313E7090FE.gif.89294d80292fbc77e3078b72d4ff03cc.gif 

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hvorfor MÅ man drikke da? Det er dyrt og kreftfremkallende og får enkelte til å gjøre dumme ting, hvis man attpåtil ikke liker smaken så er det vel bare å la være :) 

Vennligst legg frem dokumenter på at alkohol er kreftfremkallende. 

Hvis alkohol er, som du hevder, kreftfremkallende er vann, melk, jus og andre drikker og mye av maten det også.

Anonymkode: e1181...9df

Skrevet

Jeg liker heller ikke smaken, så jeg drikker ikke. 🤷🏻‍♀️

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Da lar du være og får bedre helse som en konsekvens.

Jeg elsker øl og det kommer sikkert til å forkorte livet mitt.

Skrevet

Liker ikke alkohol selv så drikker ikke. 

Forholdet ditt til alkohol har ikke blitt verre ihvertfall. Det er bedre å hate smaken enn å være avhengig.

Skrevet

Hvorfor må du drikke?

Jeg kan ikke fordra smaken av alkohol og drikker følgelig ikke. Det samme gjelder min samboer.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker said:

Du trenger ikke drikke hvis du ikke vil. Men hvis du ønsker å drikke så finner du garantert noe som faller i smak, hva liker du av smaker?

Anonymkode: 54829...4f7

AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker heller ikke kvalmende drikke. Men en tørr hvitvin er godt og smaker ikke søtt.

Hootch lemon (rusbrus på coop xtra) er frisk og syrlig!

Corona smaker veldig godt selv om man ikke er så glad i øl.

Anonymkode: 1c898...098

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Da får du ta narko istede 

Anonymkode: 992db...1f5

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Vennligst legg frem dokumenter på at alkohol er kreftfremkallende. 

Hvis alkohol er, som du hevder, kreftfremkallende er vann, melk, jus og andre drikker og mye av maten det også.

Alkohol ER kreftfremkallende. Helsedirektoratet har anbefalt å merke alkohol med kreftadvarsel. Et kjapt søk på google vil gi deg plenty med dokumentasjon på dette.

https://www.nrk.no/norge/anbefaler-kreftmerking-pa-alkohol-1.15912073

Anonymkode: 9f731...728

• Liker 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Eksperimenter med ting du ikke har smakt før. Jeg likte ikke rødvin, så fikk jeg en flaske av en rødvin elsker. Det var virkelig noe annet. 

eller gi beng:)

Anonymkode: 69fb2...888

Man MÅ ikke drikke, så å oppfordre til eksperimentering til en ungdom er ikke greit! 

Min sønn på 21 og kjæresten hans liker ikke alkohol. Synes de er kule jeg, som står imot dette, men tror samtidig at de også er i en gjeng hvor folk ikke bryr seg. Sønnen min har ofte «fest» her hjemme, fordi han er supersosial, men drikker ikke.  Jeg var slik selv i den alderen, men drikker litt nå av og til. Hadde bare ikke lyst på alkohol den gangen, og heldigvis respekterte andre det  (tilsynelatende) Jeg ble alltid bedt på fester osv. 

Anonymkode: 2a770...302

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker said:

Absolutt alt er jo kreftfremkallende 

Anonymkode: 54829...4f7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Alkohol ER kreftfremkallende. Helsedirektoratet har anbefalt å merke alkohol med kreftadvarsel. Et kjapt søk på google vil gi deg plenty med dokumentasjon på dette.

Nei, Helsedirektoratet har sagt at det er en en bitteliten fare for at alkohol KAN være en trigger for stoffer i kroppen vår som igjen KAN trigge kreftfaren. Det samme sier helsedirektoratet om sukker, salt, fett etc. Det samme har helsedirektoratet sagt om for mye vitaminer, mineraler, essensielle fettstoffer og E-stoffer i maten vår i mange år, noe de går mer og mer bort fra.

• Liker 2
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Det ser ut til at alkohol er på vei til å ende opp i samme bane som tobakken. Å gå fra å være veldig utbredt som "kos", til og med hevdet å bare være sunt ved moderat bruk. Leger før i tiden anbefalte jo til og med røyking.. Men nå som stadig mer oppdatert forskning publiseres så vil vi trolig se et holdnings skifte hvor alkoholkonsumet går ned, og det går fra å være trendy til å bli brukt av en forsvinnende liten gruppe.

Rart å tenke på at alkohol sin status og omsetning i samfunnet kan være på vei ut fortere enn vi aner det. Så kommer fremtidige generasjoner til å riste på hodet over at noe som var så skadelig på mange var både lovlig og så utbredt som det var. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...