AnonymBruker Skrevet 23. mai 2023 #1 Skrevet 23. mai 2023 Altså vaske gulv, støvsuge, bære eldre søsken osv? Anonymkode: b164e...70a
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2023 #2 Skrevet 23. mai 2023 https://stolav.no/behandlinger/keisersnitt Anonymkode: 02c87...16f
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2023 #3 Skrevet 24. mai 2023 6 uker hvis du er i form til det. Anonymkode: 71954...b17
Skyblue7 Skrevet 25. mai 2023 #4 Skrevet 25. mai 2023 For min del ca en uke, om en ser bort i fra de aller tyngste løftene. Aldri ansett støvsuging som «tungt» husarbeid, da jeg har en lett Dyson støvsuger. Hadde veldig lite smerter/plager etter ks, fungerte som normalt etter kort tid. Var mye alene med 5 åringen også sist. Skal ha KS nr 2 i juni, null stress tenker jeg ☺️
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2023 #5 Skrevet 25. mai 2023 For min del tok det tid. Lette handleposer og korte trilleturer klarte jeg i løpet av to uker. Tyngre løft tok det ganske mange uker før jeg klarte uten at det lugget i arret, og i tillegg til det rent kirurgiske som måtte gro hadde jeg en del tilleggsplager i rygg/bekken. Men jeg kjenner mange som var i vesentlig bedre form enn meg etter inngrepet også. Tror stikkordet er langsom opptrapping og kjenne etter hva som føles greit å belaste kroppen med. Kan legge til at selv om jeg var i ræva form de første tre månedene etter ks så gikk det raskt fremover. Med en gang jeg behersket alle hverdagsfunksjoner og etter hvert som jeg fikk trent opp kroppen med rolige aktiviteter som trilleturer og lignende så klarte jeg fint å begynne tyngre trening. Etter 4 måneder tok jeg første joggetur, og da føltes kroppen rimelig bra. Anonymkode: 7b009...d50
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2023 #6 Skrevet 25. mai 2023 Tror det tok fire mnd. før jeg følte at alle bevegelser var ok. Var fort på beina (1. dag) etter keisersnittet, men det tok lang tid før jeg ikke kjente noe til det. Legen sa det var helt normalt. Anonymkode: d482e...262
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2023 #7 Skrevet 25. mai 2023 Skyblue7 skrev (9 timer siden): For min del ca en uke, om en ser bort i fra de aller tyngste løftene. Aldri ansett støvsuging som «tungt» husarbeid, da jeg har en lett Dyson støvsuger. Hadde veldig lite smerter/plager etter ks, fungerte som normalt etter kort tid. Var mye alene med 5 åringen også sist. Skal ha KS nr 2 i juni, null stress tenker jeg ☺️ Haha ja altså, at du ikke er så smart betyr ikke at du trenger å spre dumskap videre 😊 man skal ikke være forsiktig fordi man har vondt. Magemusklene har vært delt og må få tid til å komme seg tilbake samt at lagene i magen som er skjært over skal få tid til å gro korrekt. Konsekvensene kan bli at magemusklene ikke går tilbake slik at man får permanent diastase og brokk. Og du, Dyson er mye tyngre enn en vanlig støvsuger. Jeg har begge. Det er ikke pga tyngde det er et problem men pga vride-bevegelser. Anonymkode: 71954...b17
Skyblue7 Skrevet 25. mai 2023 #8 Skrevet 25. mai 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Haha ja altså, at du ikke er så smart betyr ikke at du trenger å spre dumskap videre 😊 man skal ikke være forsiktig fordi man har vondt. Magemusklene har vært delt og må få tid til å komme seg tilbake samt at lagene i magen som er skjært over skal få tid til å gro korrekt. Konsekvensene kan bli at magemusklene ikke går tilbake slik at man får permanent diastase og brokk. Og du, Dyson er mye tyngre enn en vanlig støvsuger. Jeg har begge. Det er ikke pga tyngde det er et problem men pga vride-bevegelser. Anonymkode: 71954...b17 Tja, jeg fikk i alle fall ingen av de tingene du nevner. Min Dyson er forøvrig mye lettere enn den «vanlige» Mielen som står i kjelleren. Var i helt normal funksjon etter en ukes tid! Unngikk som nevnt de aller tyngste løftene bare! På sykehuset der jeg var sa de at kroppen var veldig god på å si i fra selv om noe var for tungt/vondt. Gikk jo ikke på noe smertestillende en uke etter KS. Var ute å trilla tur i opp og nedoverbakker. Kjenner flere Ks mammaer som har hatt det likens ☺️
Skyblue7 Skrevet 25. mai 2023 #9 Skrevet 25. mai 2023 Skyblue7 skrev (2 minutter siden): Tja, jeg fikk i alle fall ingen av de tingene du nevner. Min Dyson er forøvrig mye lettere enn den «vanlige» Mielen som står i kjelleren. Var i helt normal funksjon etter en ukes tid! Unngikk som nevnt de aller tyngste løftene bare! På sykehuset der jeg var sa de at kroppen var veldig god på å si i fra selv om noe var for tungt/vondt. Gikk jo ikke på noe smertestillende en uke etter KS. Var ute å trilla tur i opp og nedoverbakker. Kjenner flere Ks mammaer som har hatt det likens ☺️ En håndholdt Dyson veier mellom 2,5 - 3 kg, mens en vanlig Miele støvsuger veier mellom 9-10 kg. Huset vårt er på 3 etasjer, så detfor er vekt veldig relevant. 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2023 #10 Skrevet 25. mai 2023 Jeg klarte knapt å gå de to første ukene. Smertene var ekstreme. Deretter kom jeg meg litt, men det tok tre måneder før jeg følte at jeg ikke var handikappet lenger. Anonymkode: c548c...af7
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2023 #11 Skrevet 25. mai 2023 AnonymBruker skrev (På 23.5.2023 den 22.26): Altså vaske gulv, støvsuge, bære eldre søsken osv? Anonymkode: b164e...70a Kanskje en måned? Må sies at jeg skiftet bleier samme kveld som jeg hadde ks, var i veldig god form. Men da det begynte å gro så grodde det fortere på den ene siden, men etter en måned var jeg helt fin. Anonymkode: bf74d...dcc
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2023 #12 Skrevet 26. mai 2023 Sjekk ut kvinnehelse_fysio på Instagram. Selv om man føler seg bra, er ikke kroppen restituert etter et keisersnitt på 1 uke, 2 uker, selv ikke 6 uker. Anonymkode: 369bb...e22 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2023 #13 Skrevet 26. mai 2023 Jeg var i fin form etter 2 uker. Vet man IKKE bør gjøre det, men det var umulig og ikke løfte litt på 2 åringen, samt handle og husarbeid. Men jeg gjorde mye mindre enn vanlig og tok mer pauser. Anonymkode: 9fe71...05a
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2023 #14 Skrevet 26. mai 2023 Skyblue7 skrev (16 timer siden): Tja, jeg fikk i alle fall ingen av de tingene du nevner. Min Dyson er forøvrig mye lettere enn den «vanlige» Mielen som står i kjelleren. Var i helt normal funksjon etter en ukes tid! Unngikk som nevnt de aller tyngste løftene bare! På sykehuset der jeg var sa de at kroppen var veldig god på å si i fra selv om noe var for tungt/vondt. Gikk jo ikke på noe smertestillende en uke etter KS. Var ute å trilla tur i opp og nedoverbakker. Kjenner flere Ks mammaer som har hatt det likens ☺️ Skriver under på den! Jeg var i super form etter en uke, såret grodde kjempe fint og ikke hatt en eneste plage etter ks ☺️ Levde så og si normalt etter en uke. Anonymkode: 69057...7f9 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2023 #15 Skrevet 26. mai 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Skriver under på den! Jeg var i super form etter en uke, såret grodde kjempe fint og ikke hatt en eneste plage etter ks ☺️ Levde så og si normalt etter en uke. Anonymkode: 69057...7f9 Samme her, tok ikke en paracet engang etter dag 6, men jeg har likevel nok kunnskap til å vite hva man kan ende opp med hvis man ikke tar det på alvor 😊 At det ikke skjedde med x og y betyr ikke at risikoen ikke er der 😉 Å spre egen uvitenhet og dumskap videre til andre som det kanskje ikke går like bra med understreker jo bare at man kanskje ikke aner hva man snakker om og derfor burde la være å svare? 😊😊 Hør på fagfolk du, TS 💕 Folk på KG som tror de er fasit og verdens navle klarer du deg uten 😊 Anonymkode: 71954...b17 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå