AnonymBruker Skrevet 23. mai 2023 #1 Skrevet 23. mai 2023 Vi har kjøpt ny bolig som vi flyttet inn i for knapt 1 måned siden. I salgsrapporten står det at det ikke er observert sølvkre her de 8 årene de bodde her men andre steder i sameiet. Vi oppdaget 2 stk innen 1 uke bosatt her, og siden da dukker det opp 1 eller 2 innimellom. Ikke ekstremt mange men ofte nok til at jeg tenker det er et "problem'. Har vi noen mulighet å klage her? Og er det i det hele tatt noe vi kan gjøre for å bli kvitt problemet uten å rive hele huset? Anonymkode: 8ce38...9e5
Bovina sancta Skrevet 23. mai 2023 #2 Skrevet 23. mai 2023 Ingen av dem er skadedyr, de er bare veldig ekle å ha i hus. De har blitt flinke på å bekjempe disse vesenene, så dette er ikke verdens undergang 😊 Gå via forsikringen på huset, og få tak i Anticimex eller lignende. De legger ut åte, også blir de borte vekke. 2
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2023 #3 Skrevet 23. mai 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Er det ikke bare skjeggkre som ødelegger og er skadedyr? Sølvkre er mest på badet/fukt? Anonymkode: 6fa36...062 Ja tror det. Men vi har funnet sølvkre på kjellerstuen, kjeller gang, bad, bad i øverste etasje og gangen i øverste etasje. Det kan vel tyde på fukt andre steder? Og synes det er litt ekkelt også.. men vet ikke kanskje det er normalt?? Anonymkode: 8ce38...9e5
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2023 #4 Skrevet 24. mai 2023 Bovina sancta skrev (15 timer siden): Ingen av dem er skadedyr, de er bare veldig ekle å ha i hus. De har blitt flinke på å bekjempe disse vesenene, så dette er ikke verdens undergang 😊 Gå via forsikringen på huset, og få tak i Anticimex eller lignende. De legger ut åte, også blir de borte vekke. Dekker forsikring dette da? Har bare lest at det virker umulig å bli kvitt de og at de overlever uten mat og alt opptil et år. Er åter virkelig nok? Anonymkode: 8ce38...9e5
Bovina sancta Skrevet 24. mai 2023 #5 Skrevet 24. mai 2023 Just now, AnonymBruker said: Dekker forsikring dette da? Har bare lest at det virker umulig å bli kvitt de og at de overlever uten mat og alt opptil et år. Er åter virkelig nok? Anonymkode: 8ce38...9e5 Vi fikk dekket gjennom vår forsikring. Så aldri noe mer til dem etter åteutlegging. De spiser jo også hverandre, så når en dør av giften, får den neste i seg giften ved å spise på kompisen sin, og sånn går nu dagan 😅 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2023 #6 Skrevet 24. mai 2023 Det beste man kan gjøre er å ha det tørt og rent rundt seg. De liker fuktig og møkkete miljø. De elsker hudceller, hår, støv og fett, så jeg vasker og støvsuger hver uke, og det gjør at jeg nesten ikke ser noe til de. På badet har jeg alltid varme og vifte så all fuktighet trekker fort ut etter dusj. Anonymkode: 100bf...534
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2023 #7 Skrevet 24. mai 2023 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Det beste man kan gjøre er å ha det tørt og rent rundt seg. De liker fuktig og møkkete miljø. De elsker hudceller, hår, støv og fett, så jeg vasker og støvsuger hver uke, og det gjør at jeg nesten ikke ser noe til de. På badet har jeg alltid varme og vifte så all fuktighet trekker fort ut etter dusj. Anonymkode: 100bf...534 Vi har måler for fuktighet i alle etasjer i huset og det er ikke fuktig miljø. Varmekabler står på begge baderom og vi har automatiske vifter som slår seg på når vi dusjer osv. Støvsuger jevnlig. Allikevel dukker de opp... derfor jeg lurer på om vi har noe skjult problem. Anonymkode: 8ce38...9e5
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2023 #8 Skrevet 24. mai 2023 Bovina sancta skrev (1 time siden): Vi fikk dekket gjennom vår forsikring. Så aldri noe mer til dem etter åteutlegging. De spiser jo også hverandre, så når en dør av giften, får den neste i seg giften ved å spise på kompisen sin, og sånn går nu dagan 😅 Åte er det noe annet enn de limfellene som man kan kjøpe selv? Høres bra ut uansett😁 Anonymkode: 8ce38...9e5
Bovina sancta Skrevet 24. mai 2023 #9 Skrevet 24. mai 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: Åte er det noe annet enn de limfellene som man kan kjøpe selv? Høres bra ut uansett😁 Anonymkode: 8ce38...9e5 Ja det er noe annet. Man har ikke lov å sette ut åte selv.
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2023 #10 Skrevet 24. mai 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Vi har måler for fuktighet i alle etasjer i huset og det er ikke fuktig miljø. Varmekabler står på begge baderom og vi har automatiske vifter som slår seg på når vi dusjer osv. Støvsuger jevnlig. Allikevel dukker de opp... derfor jeg lurer på om vi har noe skjult problem. Anonymkode: 8ce38...9e5 Høres ut som skjeggkre. Uansett er det lett å bli kvitt med gift. Anonymkode: bd7f7...35f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå