AnonymBruker Skrevet 23. mai 2023 #1 Del Skrevet 23. mai 2023 Jeg har noen gigantiske åreknuter på begge beina. Fra øverst på låret og hele veien ned leggen. De er helt grusomme å se på, ser ut som digre, blå mark har krabba rett under huden og dødd. Jeg kjenner kun ett menneske som har fjernet slike, og fikk det dekket. Da var det snitt oppe og nede, og så dra ut årene. Hun er ikke fornøyd i det hele tatt, og synes ikke det ble stort bedre. Jeg har ikke sett før/etter selv. Visstnok er det bedre effekt med laser, men dette er ikke et tilbud som det offentlige dekker. Har skjønt det er flere muligheter nå også. Så, hva er din erfaring med dette? Fikk du det dekket, og er du fornøyd? Hva slags metode brukte de på deg? Hvilke plager hadde du med åreknutene? For min del er de ikke altfor plagsomme, utover at de klør noe voldsomt når det er varmt, og de kan være litt ømme. Det aller verste er det kosmetiske - jeg har gått ned endel i vekt og så frem til å kanskje begynne å slippe alle disse lange lagene med klær hele tiden, men med tanke på hvordan disse beina ser ut, så er det helt uaktuelt å ha de synlige. Har hatt åreknuter mange år, men de har bare blitt verre de siste årene, antageligvis samtidig med vektøkning. Hadde et ørlite håp om at kanskje vektnedgang kunne hjelpe noe, men det er muligens slik at åreknuter er der for å bli, når de først har kommet? Anonymkode: 62df3...4c4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2023 #2 Del Skrevet 23. mai 2023 Jeg hadde åreknuter som i og for seg ikke var så skjemmende, men de stoppet blodtilførsel til huden på ene ankelen, så det var på vei til å utvikle seg åpent sår. Hørte aldri noe etter henvisningen, så jeg ringte, og fikk beskjed om at det var 3 måneder til de kunne ta folk inn på venteliste, som var 1 år. Jeg sa at jeg ikke hadde tid til det, men fikk til svar at alle andre på lista også hadde åpne sår. Klarte til slutt å grine til meg en avbestillingstime for utredning på en privatklinikk bekostet av HELFO, og fikk beskjed om dette måtte tas nå. Men jeg måtte vente på tur, altså godt over 1 år. Gudskjelov hadde jeg helseforsikring gjennom jobben og fikk operasjon hos Volvat to dager etter konsultasjon. Legen mente at det var uansett bedre å gå privat, fordi det offentlige betalte bare for åpen operasjon som etterlater arr (dette var i 2017, så det kan ha endret seg) og krever 14 dagers sykemelding. Ble behandlet ved at kirurgen limte igjen årene fra innsiden. var tilbake på jobb neste dag, og ingen smerter bortsett fra en del under operasjonen. Bittesmå arr jeg ikke vet om jeg hadde klart å finne igjen. Anonymkode: 3a2a8...45c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2023 #3 Del Skrevet 23. mai 2023 Jeg har hatt 3 åreknuteoperasjoner. Den første var kirurgisk med narkose på Aleris i Bergen. De to siste med laser i lokalbedøvelse på Ringerike sykehus. Alt ble dekket. Alle vellykket, men har likevel fått mer nå.. Anonymkode: 3d0b7...011 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hmmmmmm Skrevet 23. mai 2023 #4 Del Skrevet 23. mai 2023 Jeg har gjort det en gang. Veldig fornøyd, men det varer ikke evig. Fått tilbake noe. Si at du har smerter med de, da prioriteres du. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå