Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ingen erfaring med dette. Fikk et spørsmål om jeg skulle sende takkekort. Selv har jeg gitt barselgaver, men fått takk på stedet og ikke visst at takkekort er tema.

Har sendt bilder av barnet med gaver og vist at vi setter pris på gavene og takket muntlig, men ikke takket med kort.

Hva er normalt?

Anonymkode: 667ac...ecc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har alltid fått takkekort. Helt normalt. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

De som ikke sender takkekort mangler folkeskikk,  så vær så snill og send!

Anonymkode: d7b8c...239

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Har aldri fått takkekort. Høres veldig spesielt ut. 

Anonymkode: d0c43...9e5

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Barselgave - nei.

Dåp - ja.

Anonymkode: 80d28...e5e

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Vi takket muntlig for barselgaver når vi møtte folk neste gang :) sendte takkekort etter dåp

Anonymkode: 9e22c...2ff

AnonymBruker
Skrevet

Aldri fått takkekort (eller forventet det) ved barselgaver, sendte ikke selv heller men takket personlig. 
Dåp, konfirmasjon osv, der sender man takkekort. 

Anonymkode: d5d43...389

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi sendte takkekort for barselsgave, og det tror jeg alle jeg kjenner også har gjort. Så for meg er det en selvfølge 

Anonymkode: 56cd2...e7a

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Vanlig med takkekort etter barselgave her jeg er vokst opp ihvertfall

Anonymkode: 91dba...fe0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei det kommer jeg ikke til å gjøre. Har andre ting å styre med rundt barsel kjenner jeg

Anonymkode: 81f94...e14

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Aldri hørt om takkekort etter barselgave (eller etter babyshower). 

Anonymkode: 87b4f...66b

• Liker 1
Skrevet

Har fått det én gang. Var koselig det, da.

Men litt spesielt.

AnonymBruker
Skrevet

Ja, vi har som regel fått kort med bilde som takk for blomster eller gave vi har gitt ved fødsel. 

Sendte slike selv også. 

Anonymkode: 20c9a...85a

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke ved barselgaver, kun ved dåp :) 

Anonymkode: 56591...f29

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Nei det kommer jeg ikke til å gjøre. Har andre ting å styre med rundt barsel kjenner jeg

Anonymkode: 81f94...e14

Dette er et godt poeng. Jeg tenker at de som forventer takkekort, er de som mangler folkeskikk. Jeg hadde sterke smerter etter en helt normal fødsel med nr 1 og kun pyntesting, og måtte bruke paracett og ibux max dose i 6-8 uker etter fødselen. Med nr 2 hadde jeg keisersnitt, så der var det også smerter og mye å tenke på i forhold til det meste. Så var babyen plutselig 2 mnd, og da var det 1 mnd til dåp. Jeg kaster ikke kort etter folk, for jeg aner ikke hva jeg skal gjøre med de jeg får selv - etter å ha sett på det og sagt "tnå så koselig!" 

Anonymkode: d0c43...9e5

• Liker 2
Skrevet

Som om ikke nybakte foreldre har andre ting å tenke på. Jeg gikk rett i kjelleren med fødselsdepresjon med skikkelig angst, så om folk vil kalle meg utakknemlig som ikke brukte overskuddet på å lage kort folk kaster et lite blikk på før det havner i en skuff eller søpla så får de bare det. 

AnonymBruker
Skrevet

Nei, det er ikke forventet at man skal sende takkekort for barsel. Om man selv har invitert til dåp/selskap, så er det en viss kotyme at man sender, men når folk uppfordret gir barselgaver så holder det å si takk der og da. Mange gir dessuten barselgaver bare for å være høflig. Tror ikke mine kolleger får glede av å få et takkekort med bilder av barnet mitt på, liksom. Slektninger og nære venner som har et forhold til barna mine får julekort i stedet. 

Anonymkode: 8053e...b75

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg har gitt flere barselgaver og har aldri fått takkekort, det hadde jeg heller aldri forventet. Synes det høres ekstremt merkelig ut å forvente å motta takkekort. 

For meg er takkekort noe som er mer høytidelig som etter konfirmasjon og dåp. 

AnonymBruker
Skrevet

Jo, selvsagt er det vanlig - og høflig - å sende ut et kort med bilde av barnet og takke for oppmerksomhet i forbindelse med fødselen.

Anonymkode: 6c30a...f90

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Skal man sende ut takkekort for absolutt alt og da?

Anonymkode: 1b4b9...358

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...