Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dere som er i langtids forhold, gjerne med felles barn og innerst inne har det ønsket om bli gift med han dere er sammen med  men ikke har blitt fridd til. Hva tror dere grunnen er? Hvorfor ser den mannen du er sammen med, ikke deg som konemotteriale og hva er det du kan gjøre til å få han til å ha lyst å fri?

Anonymkode: 72f8b...791

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor skulle han fri?

• Liker 2
Skrevet

Jeg fridde selv. Funket som ei kule 🥰

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Han vet jeg ønsker å bli gift, men han ser på ekteskap som meningsløst og 'bare et papir', så da blir ikke vi gift.

Anonymkode: 2c5f6...453

AnonymBruker
Skrevet

Mannen her, fridde etter 10 år 😊 14 år siden nå🥰

Anonymkode: 72806...43b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Han vet jeg ønsker å bli gift, men han ser på ekteskap som meningsløst og 'bare et papir', så da blir ikke vi gift.

Er det virkelig grunnen han ikke vil det eller er det kanskje sukker coated svar til ikke såre deg pga han ikke vil si virkelige grunnen og det er kun du og han som kan svare. 

Skrevet

Ekteskap er jo noe man inngår for å sikre begge parter juridisk og økonomisk hvis noe skulle skje. Ligger det an til at han vil tape og du vil tjene økonomisk ved en skilsmisse hvis dere blir gift? Det kan jo være derfor. Det vil i så fall bety at dere uansett må se igjennom tingenes tilstand, og at du som et minimum bør kreve en samboerkontrakt som sikrer deg ved brudd, samt gjensidig testamente hvis dere ikke har det 

3 minutter siden, AnonymBruker said:

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Er det virkelig grunnen han ikke vil det eller er det kanskje sukker coated svar til ikke såre deg pga han ikke vil si virkelige grunnen og det er kun du og han som kan svare. 

Det er nok den virkelige grunnen, beklager å skuffe deg!

Helt vanlig at noen ikke ønsker å gifte seg, og det respekterer jeg fult. Like glad i samboeren min, gift eller ei.

AnonymBruker
Skrevet

Fordi han får alt servert uansett 

Anonymkode: f63f9...801

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jaja, og du tror på det 

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Bovina sancta skrev (1 minutt siden):

Ekteskap er jo noe man inngår for å sikre begge parter juridisk og økonomisk hvis noe skulle skje. Ligger det an til at han vil tape og du vil tjene økonomisk ved en skilsmisse hvis dere blir gift? Det kan jo være derfor. Det vil i så fall bety at dere uansett må se igjennom tingenes tilstand, og at du som et minimum bør kreve en samboerkontrakt som sikrer deg ved brudd, samt gjensidig testamente hvis dere ikke har det 

I vårt tilfelle er det jeg som tjener mest, samt jeg som eier bolig og bil. Han ville bare tjent på å bli gift.

Så nei, han vil rett og slett ikke gifte seg, og det er helt ok!

AnonymBruker
Skrevet

Jaja, og du tror på det 

Kvinneguiden slutter aldri å overraske meg. :murvegg:

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

I vårt tilfelle er det jeg som tjener mest, samt jeg som eier bolig og bil. Han ville bare tjent på å bli gift.

Så nei, han vil rett og slett ikke gifte seg, og det er helt ok!

Klart det😊

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Fordi han får alt servert uansett 

Skjønner han godt han ikke vil fri til deg med denne holdningen. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Dersom det bare var et papir hadde han signert hvis det gjorde deg glad. Dårlig argument fra hans side.

Anonymkode: b3cb6...e6a

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Dersom det bare var et papir hadde han signert hvis det gjorde deg glad. Dårlig argument fra hans side.

Anonymkode: b3cb6...e6a

Nei, ikke et dårlig argument.

Jeg ønsker heller ikke å bli gift bare for å gladgjøre meg.

Jeg melder meg uansett ut av tråden, helt absurd at jeg må forsvare et annet menneskes ønske. Det er helt vanlig i 2023 at kvinner kan tjene mest, eie verdisakene i samlivet alene, og at enkelte ikke ønsker å gifte seg. Helt vanvittig, ikke sant?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Skjønner han godt han ikke vil fri til deg med denne holdningen. 

Jeg er gift, også fordi jeg aldri ville akseptert sånn bs som noen her gjør

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor kan ikke DU fri til HAN? 

Anonymkode: 3b83d...484

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Dere som er i langtids forhold, gjerne med felles barn og innerst inne har det ønsket om bli gift med han dere er sammen med  men ikke har blitt fridd til. Hva tror dere grunnen er? Hvorfor ser den mannen du er sammen med, ikke deg som konemotteriale og hva er det du kan gjøre til å få han til å ha lyst å fri?

Jeg tror absolutt at det finnes noen menn som lar være fordi de tenker at de er sammen med "god nok i mellomtiden"-dama, ikke drømmedama. Hun er helt ok å være sammen med, men ikke ei han egentlig satser på. Men så by default blir det de to. De kjøper de hus og så får de barn og så blir det liksom bare sånn, uten at man tar et aktivt valg og erklærer at nå er det oss to, ved å gifte seg.

Og så går årene, dama blir bitter fordi han aldri gidder å ta det standpunktet og si "ja, det er oss to". Og han blir bitter fordi det er synd på han som ikke er sammen med drømmedama.

Anonymkode: 3b3ed...4f6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Jeg tror absolutt at det finnes noen menn som lar være fordi de tenker at de er sammen med "god nok i mellomtiden"-dama, ikke drømmedama. Hun er helt ok å være sammen med, men ikke ei han egentlig satser på. Men så by default blir det de to. De kjøper de hus og så får de barn og så blir det liksom bare sånn, uten at man tar et aktivt valg og erklærer at nå er det oss to, ved å gifte seg.

Og så går årene, dama blir bitter fordi han aldri gidder å ta det standpunktet og si "ja, det er oss to". Og han blir bitter fordi det er synd på han som ikke er sammen med drømmedama.

Anonymkode: 3b3ed...4f6

Kan det ikke være fordi han synes hun er bra på nesten alle måter men hun er sta og full av maskuline trekk og rett og slett  vanskelig å ha med å gjøre – ergo hun ikke er kone materiale. 

ts. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...