Gjest Tjufsen Skrevet 23. mai 2023 #1 Skrevet 23. mai 2023 (endret) Tenker litt på den hunden som får genene sine endre så neglene er selvlysende, eller dyreparker hvor dyr er innelåst, og at de putter arm i rumpa på kuer og hester, eller opererer de for ting mot sin vilje, og så er det dyr i bur hjemme hos folk, fugler og sånt, sitter der bare og kjeder seg til de dør, fanget, og så blir dyr markert ute i naturen for å følge med på de mot sin vilje, er så mye plaging og jeg får ikke gjort noe med det, og muser som gjennomgår eksperimenter i laboratorium, og innekatter som ikke får lov til å gå ut, og så blir en del katter for eksempel, sterilisert så de ikke får oppleve gleden av å få unger Endret 23. mai 2023 av Tjufsen
Blod Skrevet 23. mai 2023 #2 Skrevet 23. mai 2023 Tjufsen skrev (1 time siden): og så blir en del katter for eksempel, sterilisert så de ikke får oppleve gleden av å få unger Tenk på hvorfor det er slik da. Hvis de ikke steriliseres kommer det enda flere kattunger til en verden der vi har altfor mange katter allerede. Det er flere katter enn det er hjem. Tenk på hvordan et liv på gata er for en katt. Om sommeren dumpes det så mange dyr at frivillige organisasjoner renner over av dyr, og fortsett er det flere som desperat trenger et hjem. Det er derfor vi må sterilisere kattene. 4 1 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2023 #3 Skrevet 23. mai 2023 Jeg tenker ofte på alle forsøksdyr som lider i forsøkslaboratorier.De blir torturert hver eneste dag. Industri dyr som sitter i små bur , det er så brutalt. Hvordan kan dette være lovlig? Så en artikkel tilbake til 2004 fra Tyskland. De eneste kravene for å jobbe i ett forsøkslaboratorium da, var at de hadde jobbet på gård. Jobben var enkel å ta på midler i øyne , svelg osv på de forsvarsløse dyrene. Artikkelen fra 2004 med overskift. Rystende bilder/ opptak fra Tyskland. Mørketallene er enorme. Dyr lider å vi gjør ingenting. Det er så vanvittig trist😭😢😢😢Håper i fremtiden vi vil se på dyr annerledes enn vi gjør i dag. En forsker fra Norge sa gan håper å tror at 30 år frem i tid vil vi se på forundring på hvordan vi behandlet dyrene i 2023 . Jeg håper han har rett. 🙏🙏🙏🙏 Anonymkode: d0ae9...868 1 1
Kittykat Skrevet 24. mai 2023 #4 Skrevet 24. mai 2023 Tjufsen skrev (19 timer siden): Tenker litt på den hunden som får genene sine endre så neglene er selvlysende, eller dyreparker hvor dyr er innelåst, og at de putter arm i rumpa på kuer og hester, eller opererer de for ting mot sin vilje, og så er det dyr i bur hjemme hos folk, fugler og sånt, sitter der bare og kjeder seg til de dør, fanget, og så blir dyr markert ute i naturen for å følge med på de mot sin vilje, er så mye plaging og jeg får ikke gjort noe med det, og muser som gjennomgår eksperimenter i laboratorium, og innekatter som ikke får lov til å gå ut, og så blir en del katter for eksempel, sterilisert så de ikke får oppleve gleden av å få unger Jeg er også i mot dyremishandling. Men noen av punktene du skriver her, må jo gjøres for dyrenes skyld. F eks arm i rompen, jeg regner med det er en grunn for det som f eks at dyret er forstoppet eller må ha hjelp ved fødsel. Operasjoner må også dyrene ha hvis det er medisinsk nødvendig som f eks et brukket ben, hale, amputasjon, sterilisering osv. Vi må f eks sterilisere katter for det er altfor mange katter som er hjemløse eller blir dumpet av grusomme eiere. Det er ikke stort bedre at katter får kull på kull og så er de hjemløse fordi eierne har forlatt dem. Og innekatter kan ha et fantastisk liv selv om de er innekatter. Vi har innekatt og har hatt det i 12 år. Vi hadde to, men den ene ble dessverre syk og døde for ett år siden. Vi har nå en katt igjen. Kattene/katten blir overøst med kjærlighet og kos, blir aktivert inne, har mange klorestolper, leker, børster osv. Katten vår elsker å ligge på altanen i kattetreet sitt og sole seg. Vi har innglasset altan og har laget en stor treramme med hønsenetting rundt sånn at vi kan ha vinduene åpne. Så lenge alle behovene for katten blir dekket, så kan en katt leve et godt liv som innekatt. Vi bor også dessuten i et borettslag hvor det er båndtvang på katt (det kom for noen år siden). Dyr som er i dyreparker synes jeg er dyreplageri, da dyr har ingenting i en dyrepark å gjøre. Hvorfor ta dyrene ut av sitt naturlige miljø og putte de i en dyrehage? Er det bare for å tilfredsstille menneskets behov for å glo på dyrene? Dyreforsøk og eksperimenter håper jeg blir forbudt ved lov ganske snart. Det er ikke nødvendig å teste f eks sminke på dyr eller eksperimentere på mus for å se effekten av en vaksine (pluss alt det andre de tester på dyr). Jeg husker godt en video jeg så for mange år siden som har brent seg inn på netthinnen min. Jeg så mange dyr (tror det var mink) som rett og slett ble flådd levende! Og så slengt vekk. Et av dyrene så opp på kameraet med et blikk jeg aldri vil glemme 😭 Mennesker er virkelig grusomme. Vi er en pest på jorden som ødelegger alt annet levende rundt oss. Og jeg som menneske kan ikke gjøre så voldsomt mye med det, bortsett fra det lille jeg gjør. Men så er jo litt bedre enn ingenting. Men jeg skulle virkelig ønske jeg kunne gjøre så mye mer...... 2
Gjest Lykkedykker Skrevet 24. mai 2023 #5 Skrevet 24. mai 2023 Og tenk på alle stakkars apene i jungelen som blir spist av sjimpansene… 😑
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2023 #6 Skrevet 27. mai 2023 Kittykat skrev (På 24.5.2023 den 16.26): Jeg er også i mot dyremishandling. Men noen av punktene du skriver her, må jo gjøres for dyrenes skyld. F eks arm i rompen, jeg regner med det er en grunn for det som f eks at dyret er forstoppet eller må ha hjelp ved fødsel. Operasjoner må også dyrene ha hvis det er medisinsk nødvendig som f eks et brukket ben, hale, amputasjon, sterilisering osv. Vi må f eks sterilisere katter for det er altfor mange katter som er hjemløse eller blir dumpet av grusomme eiere. Det er ikke stort bedre at katter får kull på kull og så er de hjemløse fordi eierne har forlatt dem. Og innekatter kan ha et fantastisk liv selv om de er innekatter. Vi har innekatt og har hatt det i 12 år. Vi hadde to, men den ene ble dessverre syk og døde for ett år siden. Vi har nå en katt igjen. Kattene/katten blir overøst med kjærlighet og kos, blir aktivert inne, har mange klorestolper, leker, børster osv. Katten vår elsker å ligge på altanen i kattetreet sitt og sole seg. Vi har innglasset altan og har laget en stor treramme med hønsenetting rundt sånn at vi kan ha vinduene åpne. Så lenge alle behovene for katten blir dekket, så kan en katt leve et godt liv som innekatt. Vi bor også dessuten i et borettslag hvor det er båndtvang på katt (det kom for noen år siden). Dyr som er i dyreparker synes jeg er dyreplageri, da dyr har ingenting i en dyrepark å gjøre. Hvorfor ta dyrene ut av sitt naturlige miljø og putte de i en dyrehage? Er det bare for å tilfredsstille menneskets behov for å glo på dyrene? Dyreforsøk og eksperimenter håper jeg blir forbudt ved lov ganske snart. Det er ikke nødvendig å teste f eks sminke på dyr eller eksperimentere på mus for å se effekten av en vaksine (pluss alt det andre de tester på dyr). Jeg husker godt en video jeg så for mange år siden som har brent seg inn på netthinnen min. Jeg så mange dyr (tror det var mink) som rett og slett ble flådd levende! Og så slengt vekk. Et av dyrene så opp på kameraet med et blikk jeg aldri vil glemme 😭 Mennesker er virkelig grusomme. Vi er en pest på jorden som ødelegger alt annet levende rundt oss. Og jeg som menneske kan ikke gjøre så voldsomt mye med det, bortsett fra det lille jeg gjør. Men så er jo litt bedre enn ingenting. Men jeg skulle virkelig ønske jeg kunne gjøre så mye mer...... Angora kaniner blir flådd levende i Kina. Omtrent All angora som selges i Norge kommer fra Kina. Så kjøp aldri angora kanin genser igjen . De skjærer rundt kroppen til kaninen og river av pelsen . 3mnd tar det å Gro ut igjen . Så er det pån igjen. Dyrene hylte av smerte. Videoen var grotesk å brutal. Jeg har også sett de flådde en hund. De filmet men han som filmet klarte ikke å filme alt for det var så groteskt. Anonymkode: d0ae9...868
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2023 #7 Skrevet 28. mai 2023 Det er bare å sette i gang og engasjere seg: https://www.dyrsrettigheter.no/ Anonymkode: 77485...c4f
Nilb Skrevet 28. mai 2023 #8 Skrevet 28. mai 2023 (endret) Så en video en gang av en mårhund i Kina som ble flådd levende, for at pelsproduktet skulle bli solgt i vesten— hele kroppen flådd mens mårhunden fortsatt var i live, hengt opp ned etter å ha levd et helt liv i bur. Etter den var helt flådd ble den kastet på en gruppe døde flådde hunder, og den løftet kroppen og så på den flådde kroppen sin før den la seg ned og døde. Trygt å si kjøper jeg ikke mer pels, til og med faux fur, fra Kina mer. Og tro meg det finnes flere slike tilfeller, da det finne flere videoer. Og jeg snakker ikke om bare pelsen, men om skinnet. Det må være det verste jeg har noen gang sett av dyremishandling. Hvor ofte er det du hører om mennesker som får hele skinnet flådd av kroppen mens de er i live? Det at mennesker tillater dette, bare fordi de ikke er mennesker, er helt sykt. De føler samme smerten som vi gjør, så hvorfor skal deres smerte være godtatt, samme kan bli sagt med andre dyr, bare fordi de ikke ble født mennesker? Andre dyr og spesielt aper blir torturert i forsøkslaboratorier. Griser og kyr blir kokt levende i slaktehus hvis noe går galt i prosessen. Gir ingen mening. Endret 28. mai 2023 av Nilb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå