AnonymBruker Skrevet 23. mai 2023 #1 Skrevet 23. mai 2023 Hei, håper noen kan hjelpe oss her. Vi har en 7 måneder gammel baby som er altså... helt gal. Hun sitter ikke stille et sekund, vil bare hoppe i armene våre og klatre på oss. Liker ikke være alene et sekund, og smeller hodet i gulvet uten tilsyn. Vi elsker henne over alt, men vi er helt utslitte. Det er som å holde en mark! Legene sier at et aktiv barn er et sunt barn, men er så redd for at det faktisk er noe galt med henne? Dette er vårt første barn så vi vet ikke helt hva som er normalt. Høres dette normalt ut, og blir de enklere å håndtere? På forhånd takk 😊 Anonymkode: 7311d...219
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2023 #2 Skrevet 23. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hei, håper noen kan hjelpe oss her. Vi har en 7 måneder gammel baby som er altså... helt gal. Hun sitter ikke stille et sekund, vil bare hoppe i armene våre og klatre på oss. Liker ikke være alene et sekund, og smeller hodet i gulvet uten tilsyn. Vi elsker henne over alt, men vi er helt utslitte. Det er som å holde en mark! Legene sier at et aktiv barn er et sunt barn, men er så redd for at det faktisk er noe galt med henne? Dette er vårt første barn så vi vet ikke helt hva som er normalt. Høres dette normalt ut, og blir de enklere å håndtere? På forhånd takk 😊 Anonymkode: 7311d...219 Jeg føler min ble en orm på den tiden, slengte med hodet mens hun lå på magen på gulvet, som en gærning, slo med bein og armer, hadde ikke tid til å spise osv. Fikk overbelastning i armen for det ble mange kilo å holde igjen når hun slang seg rundt. Jeg tenkte aldri det var unormalt, jeg tror det er en periode hvor de oppdager verden enda mer, og skjønner de har en kropp! Anonymkode: cef6b...e2a
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2023 #3 Skrevet 23. mai 2023 4 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg føler min ble en orm på den tiden, slengte med hodet mens hun lå på magen på gulvet, som en gærning, slo med bein og armer, hadde ikke tid til å spise osv. Fikk overbelastning i armen for det ble mange kilo å holde igjen når hun slang seg rundt. Jeg tenkte aldri det var unormalt, jeg tror det er en periode hvor de oppdager verden enda mer, og skjønner de har en kropp! Anonymkode: cef6b...e2a Du har nok rett at det ikke er unormalt, vi føler oss bare helt overveldet her. Ble det bedre i ditt tilfelle? Har håp og tro om at hun vil roe seg når hun kan sitte og gå selv. Anonymkode: 7311d...219
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2023 #4 Skrevet 23. mai 2023 Sånn var min også, samt han sov kun 20-30 min max og var våken 4-5 timer. Sov heldigvis på natten da. Men det var rett og slett en befrielse da perm var over og det var dags for bhg. Både jeg og faren hadde vondt i skuldre og armer. Anonymkode: 65f40...577 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2023 #5 Skrevet 23. mai 2023 2 minutter siden, AnonymBruker said: Sånn var min også, samt han sov kun 20-30 min max og var våken 4-5 timer. Sov heldigvis på natten da. Men det var rett og slett en befrielse da perm var over og det var dags for bhg. Både jeg og faren hadde vondt i skuldre og armer. Anonymkode: 65f40...577 Oi. Ble det bedre etter barnehage da? Anonymkode: 7311d...219
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2023 #6 Skrevet 23. mai 2023 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Du har nok rett at det ikke er unormalt, vi føler oss bare helt overveldet her. Ble det bedre i ditt tilfelle? Har håp og tro om at hun vil roe seg når hun kan sitte og gå selv. Anonymkode: 7311d...219 Tja, jeg vil ikke si det ble bedre eller roligere når hun lærte å krabbe og bevege seg rundt… da innså hun at det er enda mer å drive med. Man må følge med enda mer. Hun har alltid vært en rolig baby, gråter ikke eller er slitsom på den måten, men det var helt enormt mye aktivitet med kroppen i alle retninger, og ikke minst, det glemte jeg nevne - stemmen (!). Den ble oppdaget rundt den tiden også. Følte jeg måtte ha ørepropper til tider for å overleve de høyeste lydene. Lærte bare ha noen grep som ikke krevde så mye fra meg - som å sitte på gulvet med henne mellom beina, så hun kunne holde på; prøve aktivisere på magen, så jeg kunne drikke kaffe og pusle med annet osv. Speil var en stor hit her, men det var armer og bein, og hun dengte hodet sitt i gulvet flere ganger om dagen. Men, det er nå slik de lærer. Anonymkode: cef6b...e2a
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2023 #7 Skrevet 24. mai 2023 Det der er helt normalt. Begge mine har vært sånn. Ikke i ro et sekund, skal hoppe og kravle og kave og prøve å klatre og rulle omkring hele tiden. Plassere dem på gulvet? På et trygt område, så de kan kave omkring? Med leker de kan kave med? Og ja, så må man jo ha dem hoppende på fanget og sånt, også, men det må man ikke hele tiden. Anonymkode: d99ec...0f7
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2023 #8 Skrevet 24. mai 2023 Min er 3 nå, men var sånn på den alderen. De med rolige barn vil aldri skjønne hvor slitsomt det er å ha slike barn. Min har også trasset og testet grenser mye, så man må være veldig "på" med oppdragelsen til enhver tid. Det er en trøst at det blir lettere og lettere jo mer de forstår, samt at søvnen ofte blir bedre. Med alderen blir klosser, puslespill og generell leking alene mer interessant, så da får man litt pauser, selv om det er veldig uforutsigbart når barnet er rolig og når det er helt bananas. Har dere lekegrind? Vet at ikke alle er så fan av det, men vårt barn trivdes veldig godt der i den alderen. Han syns det var stas å holde på med leker der inne og fant faktisk roen på en helt annen måte. Man skal selvfølgelig ikke ha barnet i grinda hele dagen, men for å få litt pauser, så syns jeg det er helt innafor. Anonymkode: 77fee...d1a
lajlaj Skrevet 24. mai 2023 #9 Skrevet 24. mai 2023 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Hei, håper noen kan hjelpe oss her. Vi har en 7 måneder gammel baby som er altså... helt gal. Hun sitter ikke stille et sekund, vil bare hoppe i armene våre og klatre på oss. Liker ikke være alene et sekund, og smeller hodet i gulvet uten tilsyn. Vi elsker henne over alt, men vi er helt utslitte. Det er som å holde en mark! Legene sier at et aktiv barn er et sunt barn, men er så redd for at det faktisk er noe galt med henne? Dette er vårt første barn så vi vet ikke helt hva som er normalt. Høres dette normalt ut, og blir de enklere å håndtere? På forhånd takk 😊 Anonymkode: 7311d...219 Hva mener du at du skal gjøre om noen mener babyen er FOR aktiv?
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2023 #10 Skrevet 24. mai 2023 Mitt tips etter to slike: tilrettelegg det fysiske mijøet mest mulig slik at man etterhvert ikke trenger å være i umiddelbar nærhet. Anonymkode: 7260b...f4b
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2023 #11 Skrevet 24. mai 2023 Høres veldig kjent ut. Hvis hun sitter rolig på fanget er det fordi hun ikke er i form eller utilpass pga nye folk eller noe. Skjer så å si aldri, og når det skjer blir jeg stressa av det også 😅 Føler mye hjalp når hun lærte å sitte selv. Da ble det liksom en helt annen lek. Også endret alt seg igjen når hun begynte å krabbe, og nå som hun reiser seg opp. Må følge med hele tiden, selv om jeg snart ikke har møbler igjen i stuen fordi alt er pakket bort pga skarpe kanter osv 😄 Anonymkode: 5c0fb...47b
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2023 #12 Skrevet 24. mai 2023 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Tja, jeg vil ikke si det ble bedre eller roligere når hun lærte å krabbe og bevege seg rundt… da innså hun at det er enda mer å drive med. Man må følge med enda mer. Hun har alltid vært en rolig baby, gråter ikke eller er slitsom på den måten, men det var helt enormt mye aktivitet med kroppen i alle retninger, og ikke minst, det glemte jeg nevne - stemmen (!). Den ble oppdaget rundt den tiden også. Følte jeg måtte ha ørepropper til tider for å overleve de høyeste lydene. Lærte bare ha noen grep som ikke krevde så mye fra meg - som å sitte på gulvet med henne mellom beina, så hun kunne holde på; prøve aktivisere på magen, så jeg kunne drikke kaffe og pusle med annet osv. Speil var en stor hit her, men det var armer og bein, og hun dengte hodet sitt i gulvet flere ganger om dagen. Men, det er nå slik de lærer. Anonymkode: cef6b...e2a Heh, har visst fortrengt hvor sinnsykt mye hyling det var i den perioden der hvor ungen oppdaget stemmen sin... ørepropper er gull 😍 Anonymkode: 17641...438
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2023 #13 Skrevet 24. mai 2023 Sånn er min og, vært i konstant bevegelse siden hun var liten føler jeg.. 14 mnd nå. Det er slitsomt ja. Andre vi kjenner har roligere babyer men tror ikke det er uvanlig at de er aktive heller. Min har vært tidligere ute motorisk enn de rolige vi kjenner. Anonymkode: a3b19...dd4
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2023 #14 Skrevet 24. mai 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Heh, har visst fortrengt hvor sinnsykt mye hyling det var i den perioden der hvor ungen oppdaget stemmen sin... ørepropper er gull 😍 Anonymkode: 17641...438 De tonene… jeg forstår ikke hvor de kommer fra Anonymkode: cef6b...e2a
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2023 #15 Skrevet 26. mai 2023 Skjønner deg godt!! Ungen min tok situps fra hun var 4 mnd, og heeelt propell.. nå er hun snart 2år, og det er kjempe travelt enda. Kan ikke ta øynene vekk fra henne et sekund.. og vogn har hun ille sittet i dette siste året🙃 håper det snart roer seg😅 Anonymkode: 0a2c6...e02
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2023 #16 Skrevet 27. mai 2023 AnonymBruker skrev (På 24.5.2023 den 13.18): Mitt tips etter to slike: tilrettelegg det fysiske mijøet mest mulig slik at man etterhvert ikke trenger å være i umiddelbar nærhet. Anonymkode: 7260b...f4b Signerer denne. Vi kjøpte port og separerte stuene, og fjerna sofabordet i den stua han kunne være noen øyeblikk uten oppsyn. Det var planter og bøker og en stasjonær data der, så det var ting vi måtte oppdra rundt, men som ikke kunne drepe han momentant hvis vi måtte på do og han prøvde seg 🤪 I tillegg tillater vi rot i kjøkkenskuffer, rot på badet, med dorullen, han får klatre inn og ut av dusjen om han ønsker, og vi tolererer rot generelt i huset etc. Vi begrenser antall kamper, og sparer energien til de viktige kampene. Han hyler mens han kles av og på, ved hvert bleieskift, og han sover elendig om natten enda ved 15 mnd, så vi er glad vi har jekket ned "standarden" vi kan leve med for denne perioden der det kan gjøres noe. Vi hadde gått av skaftet om vi skulle passet på pynt og dyre møbler og gulvtepper og handmerker på vinduene og hva han smaker på av ikke-mat og så videre..... Anonymkode: 11445...d83 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2023 #17 Skrevet 27. mai 2023 AnonymBruker skrev (På 23.5.2023 den 21.11): Oi. Ble det bedre etter barnehage da? Anonymkode: 7311d...219 jepp, det ble det:) Anonymkode: 65f40...577
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2023 #18 Skrevet 27. mai 2023 Jepp, hadde en slik. Han er rolig og skoleflink i dag. Tror han kjedet seg litt og ville utforske alt😅 Livet blir aldri kjedelig med en slik unge i hvert fall. Anonymkode: 63bb3...ef4 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå