Gjest gjest Skrevet 8. januar 2006 #1 Skrevet 8. januar 2006 Hva er forskjellen på en betennelse og en infeksjon?
Gjest Gjest Skrevet 8. januar 2006 #2 Skrevet 8. januar 2006 Hmm..trodde da det var det samme. Betennelse brukes kanskje når det er snakk om et lite konkret område feks i øye.. mens infeksjoner rammere "bredere"..
Gjest Hippopotamus Skrevet 8. januar 2006 #3 Skrevet 8. januar 2006 Jeg har alltid trodd at betennelse dreier seg om bakterier, mens infeksjon dreier seg om virus?
Gjest Virvel Skrevet 8. januar 2006 #4 Skrevet 8. januar 2006 Nei, nei, nei. Infeksjon betyr bare at du har mikrober i kroppen, og det kan være både virus, bakterier, parasitter og sopp, mens betennelse er kroppens reaksjon på infeksjonen. Du kan godt ha en infeksjon uten betennelsesreaksjon.
Gjest Hippopotamus Skrevet 8. januar 2006 #5 Skrevet 8. januar 2006 Nei, nei, nei. Infeksjon betyr bare at du har mikrober i kroppen, og det kan være både virus, bakterier, parasitter og sopp, mens betennelse er kroppens reaksjon på infeksjonen. Du kan godt ha en infeksjon uten betennelsesreaksjon. ← Aha. Da vet jeg det.
Gjest Gjesta Skrevet 8. januar 2006 #6 Skrevet 8. januar 2006 Man kan også ha betennelse uten at det er en infeksjon, f. eks. senebetennelse og revmatiske lidelser!
Saeria Skrevet 8. januar 2006 #8 Skrevet 8. januar 2006 Så lærte jeg noe nytt i dag også, jenter. :-D
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå