AnonymBruker Skrevet 23. mai 2023 #1 Skrevet 23. mai 2023 Hei! Jeg og samboer har vært sammen i 6 år nå. Vi har hatt et litt turbulent forhold der vi flere ganger har holdt på å gjøre det slutt, og gjort det slutt 1 gang, men vi ble fort sammen igjen.. Vi har en sønn på 1 år sammen. Og nå i det siste så har jeg vært mye alene sammen med sønnen vår. Samboer reiser enten rett etter jobb eller veldig raskt etter jobb på en gård til en i familien sin som han hjelper til på. Nå de siste 2 ukene kanskje så har han bare vært der mer og mer, så jeg ser han stort ikke. Han reiser på jobb før jeg har våknet, og er kanskje ikke hjemme igjen før i 23 tiden, og da har jeg lagt meg og sovnet. Det føles ensomt, og så lurer jeg på om det er for å unngå meg, eller hva som foregår? Han gjør dette på eget intiativ, han MÅ ikke hjelpe til der borte. Det er ikke noe spesielt som skjer, han bare holder på å fikser på en traktor for øyeblikket. Igår var han faktisk ikke på gården, og da var han bare dritsur når han satt her hjemma og klaget over at jeg ikke rydder NOK. Han sier når et rom er ryddig, så er et annet rom rotete og blabla, og sier jeg bør/må gå til legen for å sjekke om jeg har ADD. Jeg sier at jeg klarer ikke å gjøre ALT selv, spesielt ikke med en baby på 14 måneder som hele tiden står med beina mine og vil bæres og ha oppmerksomhet. Jeg prøver å holde det ryddig så godt det lar seg gjøre, men når han aldri er hjemme og hjelper så er det vanskelig. Han sa også igår at han vet snart ikke hva han skal gjøre, og at han fikk nesten lyst til å sove i et telt ute. Så det virker som han reiser der for å komme seg bort ifra meg. Han er mye sur for tiden, og sitter kun på mobilen når han er hjemme. hva bør jeg gjøre? Jeg har tenkt på at om han vil gjøre det slutt så blir jeg ekstremt lei meg og vil slite økonomisk, men vi er jo aldri sammen lenger, og han har i det siste heller ikke villet ha sex så mye lengre. Før ville han ha annen hver dag eller hver dag (selv om jeg syntes det var alt for ofte). Anonymkode: 0285a...0cb
Gjest Sprite Skrevet 23. mai 2023 #2 Skrevet 23. mai 2023 Gjør det enkelt for drittsekken. Pakk teltet for han , og si snakkes! HVA bidrar han med? I forholdet? I hjemmet? Med barnet? Ikke en dritt.
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2023 #3 Skrevet 23. mai 2023 Be han ringe før han kommer på besøk, så slipper han å komme til rot. Ja, det høres ut som han ikke vil være med dere. Ellers hadde han jo vært med dere. Kjefting for rydding? Er du hjemmeværende siden han forventer at du skal gjøre alt? Anonymkode: 28449...0eb 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2023 #4 Skrevet 23. mai 2023 Sprite skrev (1 time siden): HVA bidrar han med? I forholdet? I hjemmet? Med barnet? Ikke en dritt. Ts, vektlegg dette! Det er ikke du som er en dårlig partner, men han. Anonymkode: 43161...805 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2023 #5 Skrevet 23. mai 2023 Hjelper til hjemme?? Det heter å bidra.... Jeg hadde eksplodert og vist han døren, hvis ikke ting hadde endra seg🤬🤬 Anonymkode: d7e9d...aa6 1
PM75 Skrevet 23. mai 2023 #6 Skrevet 23. mai 2023 Hvorfor er han ikke tilstede for barnet sitt? Og hvorfor prater han dritt til deg? Og ikke minst - hvorfor legger han ansvaret for sin bedriten atferd på deg og ikke seg selv?? Hvis jeg skal tippe svaret på de spørsmålene, så er det utroskap. 1
Gjest Sprite Skrevet 24. mai 2023 #7 Skrevet 24. mai 2023 PM75 skrev (8 timer siden): Hvorfor er han ikke tilstede for barnet sitt? Og hvorfor prater han dritt til deg? Og ikke minst - hvorfor legger han ansvaret for sin bedriten atferd på deg og ikke seg selv?? Hvis jeg skal tippe svaret på de spørsmålene, så er det utroskap. Ikke engang nødvendigvis det. Men at han er en narsissistisk liten drittunge som er lei av å leke familie.
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2023 #8 Skrevet 24. mai 2023 Hva om du slutter å vaske klærne hans og slutter å lage middag til han. Og når han klager, så sier du at du trodde han hadde flyttet ut. Gjerne skift lås også, så blir det ekstra gøy. Anonymkode: 28449...0eb 2
Virrevirrevapp Skrevet 24. mai 2023 #9 Skrevet 24. mai 2023 Da svarer du at det rotete rommet er det HAN skal rydde.
Sievi Skrevet 24. mai 2023 #10 Skrevet 24. mai 2023 Høres vel ut som at han ikke er så veldig interessert i å fortsette med deg. Jeg tror det er på denne måten konflikskye og pysete menn gjør det slutt. De oppfører seg på en bedriten måte, så du skal gjøre det slutt med han. Det er min tanke. Hvor dårlig økonomisk stilt er du da?
Isambard Skrevet 24. mai 2023 #11 Skrevet 24. mai 2023 Det høres ut som han er lei, ja. Det er ikke uansett ikke greit å rømme når han har et barn på 1 år.
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2023 #12 Skrevet 24. mai 2023 Hvorfor gjør avslutter ikke du dette her? Anonymkode: 83e16...706
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2023 #13 Skrevet 24. mai 2023 AnonymBruker skrev (13 timer siden): hva bør jeg gjøre? Jeg har tenkt på at om han vil gjøre det slutt så blir jeg ekstremt lei meg og vil slite økonomisk, men vi er jo aldri sammen lenger, og han har i det siste heller ikke villet ha sex så mye lengre. Før ville han ha annen hver dag eller hver dag (selv om jeg syntes det var alt for ofte). Anonymkode: 0285a...0cb Han virker til å ikke ønske å ta del i verken ditt, eller barnets liv. Også når først er hjemme så klager han på rot? Hva i faen feiler det han??? Du vil klare deg helt fint alene! https://www.nav.no/alene-med-barn Utvidet barnetrygd, ca 2,5k i måneden https://www.nav.no/utvidet-barnetrygd#hvor-mye Overgangsstødnad om du har under 6G i inntekt. https://www.nav.no/overgangsstonad-enslig#hvor-mye Stødnad til barnetilsyn når ungen begynner i barnehagen, https://www.nav.no/barnetilsyn-enslig Og ikke minst barnebidrag! https://tjenester.nav.no/bidragskalkulator/innledning?0 Bostøtte er også en mulighet, det finner du info inne på kommunen din sin nettside da det er de som håndterer det. https://www.husbanken.no/person/bostotte/kan-jeg-faa-bostotte/ Bestill mekling, dette er obligatorisk ved samlivsbrudd med felles barn under 16 år https://www.bufdir.no/familie/samlivsbrudd/mekling/ Anonymkode: 7c0d8...307 1 1
Isambard Skrevet 24. mai 2023 #14 Skrevet 24. mai 2023 Virrevirrevapp skrev (42 minutter siden): Da svarer du at det rotete rommet er det HAN skal rydde. Eventuelt er TS faktisk rotete og lar ting sine slenge mens han er en ryddig person. Det kan være et irritasjonsmoment. Ryddige folk trenger ikke å rydde. Ting har sin plass. TS kan heller tenke over om han har et poeng.
Carrot Skrevet 24. mai 2023 #15 Skrevet 24. mai 2023 En relasjon som gjør at du drar deg selv og dine reaksjoner i tvil er ikke en god relasjon, og der har du svaret ditt uavhengig av hva han evt mener, sier, forsvarer seg med eller kommer med i en dialog. Si fra at dette forholdet slik det er i dag ikke er et godt forhold for deg og at det ikke er et forhold du ønsker at barnet skal vokse opp med som forbilde, han står helt fritt til å velge endre relasjonen fra sin side eller dra.
norw Skrevet 24. mai 2023 #16 Skrevet 24. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva om du slutter å vaske klærne hans og slutter å lage middag til han. Og når han klager, så sier du at du trodde han hadde flyttet ut. Gjerne skift lås også, så blir det ekstra gøy. Anonymkode: 28449...0eb De er voksne mennesker som har vært sammen i 6 år og har barn sammen. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå