Gå til innhold

Noen her som har erfaring med matte eksamen... tror det gikk dårlig idag!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Idag hadde jeg eksamen i matte. Som voksen har jeg forsøkt å lese og jobbe. Men dagen idag var vanskelig. 

Jeg hadde lovet meg selv å gå på eksamen og gjøre så godt jeg klarte. Ikke feige ut.

Men jeg satt på eksamen, hørte jeg en bak meg som sa ifra til vakt: jeg vil trekke meg..

Ikke akkurat motivasjon for meg.

Men jeg kjempet, det jeg kunne. 

Oppgave 1 - tror regnet greit nok.

Oppgave 2 - skrev noe men vet det er feil.

Oppgave 3 - delvis riktig.

På del 2 med hjelpemidler svarte jeg delvis på Oppgave 1.. tror at det var feil. Men gjorde det jeg klarte.

Oppgave 2 - tror jeg var helt på bærtur. Men jeg gjorde så godt jeg kunne.

Oppgave 5- feil. Men det var ett forsøk.

Si meg venner.. dette er stryk, sant?

Anonymkode: edf2b...ccc

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kommer helt ann på. Høyere utdanning eller videregående matte?

Anonymkode: 8142b...a15

AnonymBruker
Skrevet

Hvis det er videregående høres det ut som en 2-er

Anonymkode: 784ca...a80

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvis det er videregående høres det ut som en 2-er

Anonymkode: 784ca...a80

Det er videregående. Jobbet hardt for å ikke stryke. Laget grafer, forklarte så godt jeg kunne.

Men det lille jeg svarte er nok feil det og. Håper veldig på en 2.

Gjest Kastanjefrø
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Idag hadde jeg eksamen i matte. Som voksen har jeg forsøkt å lese og jobbe. Men dagen idag var vanskelig. 

Jeg hadde lovet meg selv å gå på eksamen og gjøre så godt jeg klarte. Ikke feige ut.

Men jeg satt på eksamen, hørte jeg en bak meg som sa ifra til vakt: jeg vil trekke meg..

Ikke akkurat motivasjon for meg.

Men jeg kjempet, det jeg kunne. 

Oppgave 1 - tror regnet greit nok.

Oppgave 2 - skrev noe men vet det er feil.

Oppgave 3 - delvis riktig.

På del 2 med hjelpemidler svarte jeg delvis på Oppgave 1.. tror at det var feil. Men gjorde det jeg klarte.

Oppgave 2 - tror jeg var helt på bærtur. Men jeg gjorde så godt jeg kunne.

Oppgave 5- feil. Men det var ett forsøk.

Si meg venner.. dette er stryk, sant?

Ingen oppgaver helt rett er stryk. Vet ikke hvordan det er nå men før fagfornyelsen var 12 poeng strykgrensen. 

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan gikk det på norskeksamen?

Anonymkode: 3e2f9...9ea

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som du har fått til en 2er, og det er jo bestått💪

Svarte du ikke på resten av oppgavene?

Jeg hadde også matte i dag, og føler det hang en del stress i lufta etter «katastrofen» fra i går, noe som gjorde at jeg også ble helt sykt stressa og gjorde det dårligere enn jeg kunne ønske. Eksamensnerver + ekstra stress = ikke bra!

Krysser fingrene for deg, TS🤞

Anonymkode: ae71d...95e

Skrevet

Hvilken matte eksamen var det? Hadde også i dag. Gruet meg mest til del 1. Men ble positivt overrasket over at jeg klarte de fleste oppgavene på 1t. Bortsett fra oppgave 4 i del1. Ble stresset og figurtall oppgaver er ikke noe for meg

Skrevet

Hvilken matte eksamen hadde du? Hadde også matte eksamen i dag

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Høres ut som du har fått til en 2er, og det er jo bestått💪

Svarte du ikke på resten av oppgavene?

Jeg hadde også matte i dag, og føler det hang en del stress i lufta etter «katastrofen» fra i går, noe som gjorde at jeg også ble helt sykt stressa og gjorde det dårligere enn jeg kunne ønske. Eksamensnerver + ekstra stress = ikke bra!

Krysser fingrene for deg, TS🤞

Anonymkode: ae71d...95e

Tusen takk for oppmuntring 🙂

AnonymBruker
Skrevet
31 minutter siden, Ragna0217 said:

Hvilken matte eksamen hadde du? Hadde også matte eksamen i dag

Jeg hadde S1. Egentlig var det en helt grei eksamen. Oppgaver jeg har øvd på, men likevel ikke kan.

Tror bare at jeg glemmer at jeg har hatt denne eksamen. Hadde jeg vært sensor hadde jeg gitt 2 bare for innsatsen. Fordi jeg satte opp graf, jeg gjorde regresjon, jeg forsøkte å forklare, viste at jeg brukte GeoGebra, gjorde utregning...

Problemet er at jeg løste kun 5 oppgaver av totalt 12. Tror jeg. Og de jeg løste, er nok løst ganske feil. 

Jeg gav meg ikke, gjorde det jeg kunne for å ikke svare blankt...

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Jeg hadde S1. Egentlig var det en helt grei eksamen. Oppgaver jeg har øvd på, men likevel ikke kan.

Tror bare at jeg glemmer at jeg har hatt denne eksamen. Hadde jeg vært sensor hadde jeg gitt 2 bare for innsatsen. Fordi jeg satte opp graf, jeg gjorde regresjon, jeg forsøkte å forklare, viste at jeg brukte GeoGebra, gjorde utregning...

Problemet er at jeg løste kun 5 oppgaver av totalt 12. Tror jeg. Og de jeg løste, er nok løst ganske feil. 

Det viktigste er å møte opp, gjennomføre og få erfaringer👍Godt mulig at du får en 2er😊Så det var mange som ikke møtte opp på min eksamen i dag. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Helt ærlig - hvis man har besvart 5 av 12 oppgaver, og mye av det man svarte på faktisk også er feil, da fortjener man egentlig å stryke. Men jeg er sensor på universitetet, ikke på vgs, så jeg håper for din del at jeg tar feil! 

Anonymkode: ac3a8...2f6

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Helt ærlig - hvis man har besvart 5 av 12 oppgaver, og mye av det man svarte på faktisk også er feil, da fortjener man egentlig å stryke. Men jeg er sensor på universitetet, ikke på vgs, så jeg håper for din del at jeg tar feil! 

Anonymkode: ac3a8...2f6

Det vil tiden vise 🌼

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke hatt s-matte selv, men s er vel hakket over p, og under T/R? 

Terskelen for å bestå P var i grunn lavere enn å bestå R, på R holdt det ikke å ha tegna en graf riktig her, og en halv oppgave der. 

Men hvordan du ligger an her, kommer an på mange ting. Hvor mye poeng hver oppgave er verdt, hvilke deler av oppgaven du klarte å løse, osv. Det gir jo en god del poeng dersom svaret feks skulle vært 0.073 og du fikk 0.072, men det er jo tydelig at man har misforstått fremgangsmåte dersom svaret ble 32.. 

Men kanskje det holder dersom oppgavene du har løst er vektet høyere enn de du bommet på. 

Uansett så syns jeg du skal klappe deg selv på skuldra for å møte opp på tross av at du følte for å bli hjemme, og om alt har gått rett vest nå, så har du i det minste fått en erfaring ekstra. 😊 ikke gi opp håpet, på mitt første forsøk på R matte strøk jeg, på mitt andre forsøk fikk jeg 5. Matte er et modningsfag, og det var først etter at jeg begynte på en realfaglig utdanning at jeg forsto de siste brikkene jeg ikke forsto den gang jeg hadde faget på vgs. 😊

Anonymkode: 6c7bd...eb9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Til opplysning så heter det ikke «matte eksamen».

Enten skriver man matteeksamen eller matematikkeksamen. 
At noen kan bli matte over matteeksamen, ja det er tydelig. 

Anonymkode: bfc60...83d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har du matteeksamenen tilgjengelig? En kopi av oppgavene? Isåfall ville jeg gått gjennom oppgavene og løst dem slik du burde/skulle ønsket at du hadde gjort. Det vil du lære masse av. Og ved en evt konte så har du faktisk gjort en kjempeinnsats mtp eksamens forberedelse. 

Anonymkode: d3519...834

AnonymBruker
Skrevet

Dersom du stryker- forbered deg til neste gang ved å løse masse gamle eksamenssett. De er overraskende lite endret fra gang til gang, og du blir godt kjent med hvordan eksamensoppgaver blir oppbygd, og ser fort røde tråder i hva som går igjen. Det er også typisk at du på skolen f.eks lærer 2 og 8-tallssystemet, så kommer 16 på eksamen osv. Jeg ville prioritert eksamenssett fremfor lærebokas oppgaver. Alle gamle eksamenssett (i de fleste fag ungdomsskole + vgs) ligger på UDIR sin nettside.

Krysser fingrene for at du består!

Anonymkode: d55a1...7a7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dersom jeg stryker, kommer jeg ikke å ta den opp igjen.

Jeg har en annen bachelor grad, jeg har en jobb og jeg kan ikke bruke masse penger og tid på vgs matte.

Denne eksamen har betalt mange privat timer, lest om natte og på dagtid. Tatt fri fra jobb. Virkelig prioritert... går det ikke så er det helt greit. Går det - så kan jeg begynne på en bachelorgrad nr. 2 🌼

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Tusen takk for oppmuntring 🙂

Ville ikke blitt så veldig oppmuntret av det der…. For å vite om det er bestått må man se sensorveiledningen, besvarelsen din og et adekvat løsningsforslag. Deretter kan man vurdere/synse seg frem til hva karakteren kan bli. 

Anonymkode: 84699...ba7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...