AnonymBruker Skrevet 23. mai 2023 #1 Skrevet 23. mai 2023 Jeg har blitt påvirket av amerikanere på youtube og ser at noen planter mikrokløver (micro cloves) på plenen sin i stedet for gress. Men hvor får man tak i frøene i Norge? Googler, men finner ingenting. 😩 Anonymkode: 0490c...937
Million Skrevet 23. mai 2023 #2 Skrevet 23. mai 2023 (endret) Det kanskje kan lette søket om du har det latinske/vitenskaplige navnet på dem. Det er ikke sikkert navnet på planten på norsk er en direkte oversettelse fra engelsk, så det kan være derfor du ikke finner noe. Men det vitenskaplige navnet er alltid det samme uansett land. Som denne typen kløver for eksempel, Trifolium alexandrinum. Eller perserkløver (rosa), Trifolium resupinatum. Her er flere kløver sorter: https://hageglede.no/sokeresultater/?searchterm=trifolium Kontakt selger/firma og spør om noen av disse kan gå under dvergvekst-betegnelse ( pga "micro"navnet du ga), altså er mindre enn "vanlig" kløver. Har de det, er det kanskje den du er ute etter. EDIT; jeg fant noe når jeg googlet litt. Det sto på en amerikansk nettside at microclover var en mindre variant av T. repens, altså det vi kaller vanlig hvitkløver på norsk. Da er det nok ikke noe eget latinsk navn på den, for det høres ut som en fremavlet, dyrket sort, ikke en naturlig art (sort og art er to forskjellige ting). Endret 23. mai 2023 av Million
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå