AnonymBruker Skrevet 23. mai 2023 #1 Skrevet 23. mai 2023 En liten gutt på 3 år. Jeg har fått beskjed om at jeg ikke kan løfte han på flere dager etter operasjonen. Hvorfor kan jeg ikke løfte? Det er jo i halsen operasjonen er, ikke i magen (om magemuskler må brukes) Anonymkode: 8b46d...d46
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2023 #2 Skrevet 23. mai 2023 Fordi du anstrenger deg når du løfter han. Da øker blodtrykket som igjen legger press på sårskorpen. Som kan føre til at såret åpner seg å du begynner å blø, noe du absolutt vil unngå da det kan være farlig hvis du ikke får rask hjelp. Har du ikke et nettverk som kan ta hånd om barnet de dagene så tar du kontakt med barnevernet for å få hjelp til avlastning de dagene. Anonymkode: 9b83e...3b6 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2023 #3 Skrevet 23. mai 2023 Må han løftes så mye da? Var alene med min 3-åring da jeg tok silikon, var ikke noe problem. Anonymkode: c9f83...341
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2023 #4 Skrevet 23. mai 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Fordi du anstrenger deg når du løfter han. Da øker blodtrykket som igjen legger press på sårskorpen. Som kan føre til at såret åpner seg å du begynner å blø, noe du absolutt vil unngå da det kan være farlig hvis du ikke får rask hjelp. Har du ikke et nettverk som kan ta hånd om barnet de dagene så tar du kontakt med barnevernet for å få hjelp til avlastning de dagene. Anonymkode: 9b83e...3b6 Takk for svar. Da får jeg høre med bf om han får byttet turnus, han jobber offshore. Jeg har fått time 2 dager etter han reiser ut på 2 ukers. At halsen vil være vond skal jeg overleve, men visste ikke om at jeg ikke kan løfte. Tenkte jeg ville klare meg helt alene. Anonymkode: 8b46d...d46
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2023 #5 Skrevet 23. mai 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Må han løftes så mye da? Var alene med min 3-åring da jeg tok silikon, var ikke noe problem. Anonymkode: c9f83...341 Neida, han må ikke løftes så veldig mye, men litt blir det i løpet av dagen. Får håpe bf får byttet om på turnus offshore, da er jo han hjemme. Anonymkode: 8b46d...d46
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2023 #6 Skrevet 23. mai 2023 Du skal faktisk ikke trenge å løfte en 3-åring i det hele tatt! Forklar han at du ikke kan løfte han på en stund, og begynn å øve der du vanligvis løfter. Om han fremdeles bruker bleier, kan du bytte på gulvet. Han kan klatre inn/ut av bil og ev barnevogn selv. Kan gå i trapper og butikken, og kan sove på madrass på gulvet noen dager eller i din seng, om han fortsatt bruker sprinkelseng. Når MÅ du løfte en 3-åring?? Anonymkode: 4f553...424 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå