AnonymBruker Skrevet 23. mai 2023 #1 Skrevet 23. mai 2023 Noen som har tips til en luftkjøler? Bor i leilighet og kan ikke ha varmepumpe eller sånn AC med slange ut av vinduet. Har sett at det finnes typer som bruker vann/is for å kjøle ned luften men syns det er vanskelig å lese meg til effekten og hva som er best. Hadde ikke tenkt å bruke veldig mange tusen kr. den bør kunne kjøle ned 20kvadrat, men om det ikke blir kjempekaldt så holder det om den kjøler litt. Alt hjelper. Så håper noen har noe å anbefale Anonymkode: 709db...7db
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2023 #2 Skrevet 23. mai 2023 Hos meg er det bare vifter. Pleide å ha flere små vifter rundt om i stua, men kjøpte meg nylig en gulvvifte med større blad (40cm omkrets) og den alene gir nok sirkulasjon i rommet til at det gir god kjølende effekt (enn så lenge, vi får snakkes i august..). Anonymkode: 161ae...524
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2023 #3 Skrevet 23. mai 2023 Slike luftkjølere er veldig lite effektive og vil heller ikke kunne kjøle ned 20 kvadrat, en annen ting er at de fører til høyere luftfuktighet som gjør at luften blir klam og føles varmere. Anonymkode: ee80d...573
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2023 #4 Skrevet 23. mai 2023 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Slike luftkjølere er veldig lite effektive og vil heller ikke kunne kjøle ned 20 kvadrat, en annen ting er at de fører til høyere luftfuktighet som gjør at luften blir klam og føles varmere. Anonymkode: ee80d...573 Ja det var det jeg lurte på- at det egentlig blir ganske fuktig og jævlig. Er allerede for fuktig.. kanskje bedre å investere i en god vifte.. noen tips til noen ekstra kjølende vifter? Anonymkode: 709db...7db
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2023 #5 Skrevet 23. mai 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ja det var det jeg lurte på- at det egentlig blir ganske fuktig og jævlig. Er allerede for fuktig.. kanskje bedre å investere i en god vifte.. noen tips til noen ekstra kjølende vifter? Anonymkode: 709db...7db Vifter kjøler ikke men flytter bare på luften, hvis du skal ha vifte så anbefaler jeg en som er så stor som mulig siden de flytter mer luft på mindre omdreininger og bråker mindre. Anonymkode: ee80d...573 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2023 #6 Skrevet 23. mai 2023 https://www.elkjop.no/product/hjem-rengjoring-og-kjokkenutstyr/inneklima-og-varme/avkjoling/aircondition/sandstrom-portabel-aircondition-sac05c19e/15343?gclid=Cj0KCQjwyLGjBhDKARIsAFRNgW_e0gypZKhMxYWNhrrHUrnBxznZxI5AunTvxtzWEtYaHDn2qdl2VekaAgTmEALw_wcB Anonymkode: 329d6...3ee
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2023 #7 Skrevet 23. mai 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Vifter kjøler ikke men flytter bare på luften, hvis du skal ha vifte så anbefaler jeg en som er så stor som mulig siden de flytter mer luft på mindre omdreininger og bråker mindre. Anonymkode: ee80d...573 Det vil jo skape en slags «vind» som gir en slags kjøling da, følelse av litt hvertfall. Så da er nok en stor vifte eneste mulighet i min leilighet Anonymkode: 709db...7db
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå