AnonymBruker Skrevet 23. mai 2023 #1 Skrevet 23. mai 2023 Sønnen vår på 7 har som oppgave å hente posten fra postkassa vår. I dag hadde han derimot vært veldig ivrig og «ryddet» i naboen sin postkasse fordi denne var full og det tøyt brev ut.. Vi deler postkassestativ 4 stk. Han hadde åpnet ca 20 brev, alt er inkasso og rettslig pågang og diverse tvangsfullbyrdelsesvarsel.. Dette er jo utrolig pinlig for oss, men også for naboen som sikkert føler seg utrolig blottlagt. Vi har god tone med naboen, men jeg visste ikke noe om økonomiske vansker. Hvordan kan vi rydde opp i dette på best mulig måte? Var innom tanken på å bare legge det tilbake, men det må jo også føles utrolig ubehagelig for naboen å ikke vite hvem som har åpnet. Skal vi bare si det som det er? Anonymkode: 22a9a...3f2 2
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2023 #2 Skrevet 23. mai 2023 Du legger posten tilbake og så må du lære guttungen at det ikke er lov til å åpne andre sin postkasse. Anonymkode: 0035a...5ef 13 2 9
MammaMums Skrevet 23. mai 2023 #3 Skrevet 23. mai 2023 Men i all verden. Her er det jo bare å si det som det er.. Altså, dere er gode venner tilogmed. Da er vel ikke dett noen sak? Sier naboen noe om situasjonen sin, så gjør han det - og sier han ikke noe; så gjør han det. Ikke overkomplisere situasjonen. Det er som det er... 33 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2023 #4 Skrevet 23. mai 2023 Ærlighet varer lengst. Anonymkode: dd743...e01 2 1 4
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2023 #5 Skrevet 23. mai 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Sønnen vår på 7 har som oppgave å hente posten fra postkassa vår. I dag hadde han derimot vært veldig ivrig og «ryddet» i naboen sin postkasse fordi denne var full og det tøyt brev ut.. Vi deler postkassestativ 4 stk. Han hadde åpnet ca 20 brev, alt er inkasso og rettslig pågang og diverse tvangsfullbyrdelsesvarsel.. Dette er jo utrolig pinlig for oss, men også for naboen som sikkert føler seg utrolig blottlagt. Vi har god tone med naboen, men jeg visste ikke noe om økonomiske vansker. Hvordan kan vi rydde opp i dette på best mulig måte? Var innom tanken på å bare legge det tilbake, men det må jo også føles utrolig ubehagelig for naboen å ikke vite hvem som har åpnet. Skal vi bare si det som det er? Anonymkode: 22a9a...3f2 Jeg hadde nok bare lagt alt i en pose og skrevet en lapp om at mitt barn hadde vært skøyeraktig og åpent posten til flere i nabolaget den dagen og beklaget. Anonymt. Da slipper dere å ødelegge naboskap. Anonymkode: 36415...f75 30 8
Kranken Skrevet 23. mai 2023 #6 Skrevet 23. mai 2023 Her hadde jeg tatt med brevene, ringt på hos naboen, sagt det som det er og beklaget veldig at det har skjedd, og forsikret om at det ikke vil skje igjen. Vi har en 6åring som synes det er veldig moro å hente posten, nå har vi kasse for oss selv så noe liknende skjer ikke her, men ser for meg at det samme kunne skjedd her. Det er et hendig uhell, og sønnen deres lærer noe av det. 11 4
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2023 #7 Skrevet 23. mai 2023 Uff, kinkig situasjon. Ja, det beste er nok å si det som det er, og ta en prat med ungen om at andres postkasser må få være i fred, uansett hvor rotete de er. 😅 Anonymkode: eeb55...8a1 2
Daisy-love Skrevet 23. mai 2023 #8 Skrevet 23. mai 2023 Si det som det er. Jeg har åpnet naboens post jeg også 🙈 Ett enkelt brev som lå i min postkasse. Det var å si det ble gjort en feil. Opplevd samme selv, at noen har åpnet min. Ikke det innholdet som her da, og det gjør det jo hakket verre siden det er såpass privat, men jeg ville heller visst hvem det var enn å lure. Om det var så mange brev, så vil jeg tro de aktivt ikke går og tømmer, og «vil ikke tenke på det», så jeg hadde ikke sagt så mye om innholdet, bare fortalt hva som hadde skjedd. Hadde også snakket med sønnen min om at han ikke skulle dele med noen det han så i brevene (om han kan lese/forstå), siden det er privat. Tipper du alt har sagt han ikke skal gjøre det igjen, og kanskje også det om å ikke spre innholdet, så kun ment vennlig her. 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2023 #9 Skrevet 23. mai 2023 Vi har tatt en grundig prat med han. Stakkars, han var så fornøyd med å ha ytt ekstraordinær ryddeservice for naboen 😅 Takk for svar, vurderer å legge det i en pose med lapp på Anonymkode: 22a9a...3f2 4 4
Daisy-love Skrevet 23. mai 2023 #10 Skrevet 23. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vi har tatt en grundig prat med han. Stakkars, han var så fornøyd med å ha ytt ekstraordinær ryddeservice for naboen 😅 Takk for svar, vurderer å legge det i en pose med lapp på Anonymkode: 22a9a...3f2 Lol, han er flink til å rydde da 🤣 Mulig du kan finne noe annet han kan sortere og rydde i, siden interessen er der 🤣😁 4
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 23. mai 2023 Populært innlegg #11 Skrevet 23. mai 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Sønnen vår på 7 har som oppgave å hente posten fra postkassa vår. I dag hadde han derimot vært veldig ivrig og «ryddet» i naboen sin postkasse fordi denne var full og det tøyt brev ut.. Vi deler postkassestativ 4 stk. Han hadde åpnet ca 20 brev, alt er inkasso og rettslig pågang og diverse tvangsfullbyrdelsesvarsel.. Dette er jo utrolig pinlig for oss, men også for naboen som sikkert føler seg utrolig blottlagt. Vi har god tone med naboen, men jeg visste ikke noe om økonomiske vansker. Hvordan kan vi rydde opp i dette på best mulig måte? Var innom tanken på å bare legge det tilbake, men det må jo også føles utrolig ubehagelig for naboen å ikke vite hvem som har åpnet. Skal vi bare si det som det er? Anonymkode: 22a9a...3f2 Du rakk altså tilfeldigvis å lese igjennom disse brevene også? Anonymkode: f24e3...588 52 16
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2023 #12 Skrevet 23. mai 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Vi har tatt en grundig prat med han. Stakkars, han var så fornøyd med å ha ytt ekstraordinær ryddeservice for naboen 😅 Takk for svar, vurderer å legge det i en pose med lapp på Anonymkode: 22a9a...3f2 Grunnen til at jeg sa det med pose med anonym lapp er at jeg vurderer risikoen for uvennskap og vonde følelser for naboen om du står frem som ganske stor. Jeg hadde latt som jeg ikke visste hvem han var på lappen, slik at han ikke tror det er noen som kjenner han som har åpnet posten. Da slipper han å føle på så mye skam, som jeg ville gjort hvis naboen min visste noe sånt om meg. Spesielt om vi var venner og jeg hadde holdt dette skjult, det er en ganske stor greie å ha så dårlig koll på ting. Anonymkode: 36415...f75 4 2
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2023 #13 Skrevet 23. mai 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Du rakk altså tilfeldigvis å lese igjennom disse brevene også? Anonymkode: f24e3...588 Selvfølgelig ser jeg hvor brevene er fra når de er åpnet og ligger på gulvet i stua. Man trenger ikke være rakettforsker for å se at brevene kommer fra Namsmannen, Lowell og Intrum. Anonymkode: 22a9a...3f2 11 12
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2023 #14 Skrevet 23. mai 2023 Hvorfor i alle dager tror barnet ditt det er greit å gå i andres postkasse og til og med åpne andres brev?? Fy flate så pinlig for alle parter. Anonymkode: f642c...939 22 7
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2023 #15 Skrevet 23. mai 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvorfor i alle dager tror barnet ditt det er greit å gå i andres postkasse og til og med åpne andres brev?? Fy flate så pinlig for alle parter. Anonymkode: f642c...939 Fordi han er et barn. Anonymkode: 22a9a...3f2 17 20
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2023 #16 Skrevet 23. mai 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Grunnen til at jeg sa det med pose med anonym lapp er at jeg vurderer risikoen for uvennskap og vonde følelser for naboen om du står frem som ganske stor. Jeg hadde latt som jeg ikke visste hvem han var på lappen, slik at han ikke tror det er noen som kjenner han som har åpnet posten. Da slipper han å føle på så mye skam, som jeg ville gjort hvis naboen min visste noe sånt om meg. Spesielt om vi var venner og jeg hadde holdt dette skjult, det er en ganske stor greie å ha så dårlig koll på ting. Anonymkode: 36415...f75 Det er vanskelig å vite hva som er best her. Jeg tenker at om naboen får en anonym pose på døra, så vil det bli en ekstra belastning å ikke vite hvem som har vært på ferde. Det kan fort være at h*n blr ekstra utrygg på alle rundt seg. Eller noen ser at ts gå med posen. Anonymkode: 56b7f...69f 6 3
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2023 #17 Skrevet 23. mai 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Fordi han er et barn. Anonymkode: 22a9a...3f2 Et barn på 7 år burde vite at det ikke er greit. Anonymkode: f642c...939 19 9
Kranken Skrevet 23. mai 2023 #18 Skrevet 23. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Et barn på 7 år burde vite at det ikke er greit. Anonymkode: f642c...939 Da lærer han det nå. Dette går under kvoten "Ting barn kan finne på som man ikke har tenkt over før det skjer". Ingen er perfekte, vet du. 25 16
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2023 #19 Skrevet 23. mai 2023 Hadde kastet brevene og ikke sagt noe til naboen. Anonymkode: 3bcb3...0f9 11
Reign Skrevet 23. mai 2023 #20 Skrevet 23. mai 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Et barn på 7 år burde vite at det ikke er greit. Anonymkode: f642c...939 Spar meg. 10 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå