AnonymBruker Skrevet 23. mai 2023 #1 Skrevet 23. mai 2023 Jeg har gått til den samme tannlegen i flere år og er fornøyd. Problemet er bare at vedkommende nærmer seg pensjonsalder og jeg må nok derfor begynne å se meg om etter en ny etterhvert. Tenkte å bestille en time før sommeren hos en ny klinikk for å teste det ut. Hvis det ikke fungerer og jeg da går tilbake til min faste en stund til kan vedkommende da se at jeg har vært hos andre i systemet sitt? Vil ikke fornærme h*n. Anonymkode: dc252...8ba 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2023 #2 Skrevet 23. mai 2023 Fornerme han faktisk. Det er helt normalt å bytte både tannlege og lege Anonymkode: d3d05...674
aksase Skrevet 23. mai 2023 #4 Skrevet 23. mai 2023 Kan ikke se det, med mindre den nye tannlegen gjør noe, som å legge en ny fylling eller andre endringer. Ikke sikkert han legger merke til en slik endring, men det vil i så fall være et synlig avvik fra den gamle tannlegens journal som kan sees av den oppmerksomme.
Million Skrevet 23. mai 2023 #5 Skrevet 23. mai 2023 (endret) Han vil jo se det om det dukker opp en ny fylling eller noe arbeid i tennene dine, som han gamle ikke har på sine røntgenbilder eller i journalen på deg i sitt pasientregister på data. Men de (tannlegene) har ikke noe felles journalsystem som kan leses av alle tannleger, nei. Endret 23. mai 2023 av Million 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2023 #6 Skrevet 23. mai 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Hvis det ikke fungerer og jeg da går tilbake til min faste en stund til kan vedkommende da se at jeg har vært hos andre i systemet sitt? Vil ikke fornærme h*n. Anonymkode: dc252...8ba Jeg undres over hvorfor du føler en slik lojalitet over en serviceperson? Men nei, de har ikke systemer som snakker sammen. Anonymkode: 5b7bc...290
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2023 #7 Skrevet 23. mai 2023 Går du så ofte til tannlegen at han husker deg fra gang til gang? Du er jo bare én av veldig mange andre. Anonymkode: 2c5b9...618
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2023 #8 Skrevet 23. mai 2023 3 minutter siden, AnonymBruker said: Går du så ofte til tannlegen at han husker deg fra gang til gang? Du er jo bare én av veldig mange andre. Anonymkode: 2c5b9...618 Min husker meg, er der en gang i året Anonymkode: 6b002...12b
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2023 #9 Skrevet 23. mai 2023 Ja, det er det første tannlegen skjønner, når h*n kommer inn til pasienten. Hvorfor er det sånn forresten at pasienten skal først føres inn av sekretæren. Få satt på eventuelt serviett rundt halsen. Tørr prate med sekretæren i 3 minutter. Før sekretæren går ut å henter tannlegen. For så å komme inn igjen med tannlegen. Hvorfor kan ikke tannlegen stå klar i rommet når du kommer? Anonymkode: efe34...2ad
Mezzosoprena Skrevet 23. mai 2023 #10 Skrevet 23. mai 2023 Folk må virkelig slutte å tro at man fornærmer yrkesgrupper fordi man velger en annen enn den man har brukt før. Var jo nettopp et innlegg hvor man var redd for å såre frisører også, fordi man ba om en annen.
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2023 #11 Skrevet 23. mai 2023 Mezzosoprena skrev (1 minutt siden): Folk må virkelig slutte å tro at man fornærmer yrkesgrupper fordi man velger en annen enn den man har brukt før. Var jo nettopp et innlegg hvor man var redd for å såre frisører også, fordi man ba om en annen. Ja, men sånn føler jeg å med frisøren min. En gang jeg ringte måtte jeg takke ja til en annen frisør enn den jeg gikk fast til. Pga. At den faste frisøren hadde fri den dagen, det passet for meg. Da dagen kom å jeg satt der I frisørsalongen å ble klippet og skulle farge håret. Så kom den faste frisøren min innom. Hun hadde klippedag på eldresenteret og ble ferdig før tiden. Hun reagerte uten at det ble sagt noe. Jeg følte det ble ubehagelig. Hun visste ikke jeg var der. Etter der passer jeg på at det er hun, den faste som klipper og farger meg. Anonymkode: efe34...2ad
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2023 #12 Skrevet 23. mai 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg har gått til den samme tannlegen i flere år og er fornøyd. Problemet er bare at vedkommende nærmer seg pensjonsalder og jeg må nok derfor begynne å se meg om etter en ny etterhvert. Tenkte å bestille en time før sommeren hos en ny klinikk for å teste det ut. Hvis det ikke fungerer og jeg da går tilbake til min faste en stund til kan vedkommende da se at jeg har vært hos andre i systemet sitt? Vil ikke fornærme h*n. Anonymkode: dc252...8ba Tja, kanskje alle tannleger har sitt eget kjennemerke de meisler inni i fyllingene slik at kollegene, eventuelt konkurrrentene kan se? Anonymkode: 7b51d...d2f
Duff Skrevet 24. mai 2023 #13 Skrevet 24. mai 2023 Tannlegen vil se at det er kommet nye fyllinger siden sist du var der (hvis du har hatt hull) men det kan du jo ha fått akutt hos tannlegevakten, på ferie etc.
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2023 #14 Skrevet 24. mai 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Ja, det er det første tannlegen skjønner, når h*n kommer inn til pasienten. Hvorfor er det sånn forresten at pasienten skal først føres inn av sekretæren. Få satt på eventuelt serviett rundt halsen. Tørr prate med sekretæren i 3 minutter. Før sekretæren går ut å henter tannlegen. For så å komme inn igjen med tannlegen. Hvorfor kan ikke tannlegen stå klar i rommet når du kommer? Anonymkode: efe34...2ad Jeg har aldri opplevd dette noen steder. Har alltid blitt ført inn til tannlegen, aldri snakket med noen sekretær i skranken bortsett fra om jeg må bestille time utenom den faste, årlige innkallelsen. Har også betalt direkte til tannlegen etterpå. Kanskje sekretæren gjør dette fordi du må vente litt, hun tror kanskje du synes det er hyggelig å småprate litt før du skal inn. Anonymkode: 33563...e7c
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2023 #15 Skrevet 24. mai 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg har aldri opplevd dette noen steder. Har alltid blitt ført inn til tannlegen, aldri snakket med noen sekretær i skranken bortsett fra om jeg må bestille time utenom den faste, årlige innkallelsen. Har også betalt direkte til tannlegen etterpå. Kanskje sekretæren gjør dette fordi du må vente litt, hun tror kanskje du synes det er hyggelig å småprate litt før du skal inn. Anonymkode: 33563...e7c Nei, jeg blir hentet på venterommet. Aldri stoppet i skranken. Tørrpraten har vært når jeg sitter i stolen. Mulig for at sekretæren skal sjekke "oppførsel " pga. Odontofobi min? Har jeg en dårlig dag og stresset så har jeg opplevd tannlegen litt sur. Har jeg latet som ingenting og sagt jeg er kvalm feks. Så er tannlegen litt roligere. Anonymkode: efe34...2ad
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2023 #16 Skrevet 24. mai 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Ja, det er det første tannlegen skjønner, når h*n kommer inn til pasienten. Hvorfor er det sånn forresten at pasienten skal først føres inn av sekretæren. Få satt på eventuelt serviett rundt halsen. Tørr prate med sekretæren i 3 minutter. Før sekretæren går ut å henter tannlegen. For så å komme inn igjen med tannlegen. Hvorfor kan ikke tannlegen stå klar i rommet når du kommer? Anonymkode: efe34...2ad Min tannlege har ikke sekretær. Så det er han som henter meg inn, fester servietten og tørrprater. Og tar betaling. Det var en som lurte på om tannlegen husket pasienten. Ja, min husker meg. Vi tørrprater om felles kjente og hva som er nytt siden sist. Tannlegen husker faste pasienten, selvsagt. Anonymkode: 2b57c...6a7
MorTil2 Skrevet 24. mai 2023 #17 Skrevet 24. mai 2023 Mezzosoprena skrev (9 timer siden): Folk må virkelig slutte å tro at man fornærmer yrkesgrupper fordi man velger en annen enn den man har brukt før. Var jo nettopp et innlegg hvor man var redd for å såre frisører også, fordi man ba om en annen. Enig med deg. Hvis de tar det personlig, er det noe galt med profesjonaliteten, ikke den som velger å benytte en annen. Men noen yrkesgrupper føler jeg det kan egeninteresse i å ha et godt forhold til. F eks hvis man finner en rørlegger eller elektriker som gjør en god jobb. Da velger jeg gjerne den personen først. Men en tannlege, eller frisør? Klart, så lenge jeg er komfortabel med personen, og føler at jobben som gjøres er god, vil det være mitt førstevalg. Men jeg vil aldri tenke at jeg fornærmer noen ved å velge en annen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå