Gå til innhold

Oppnår ikke volum i håret uansett hva jeg gjør

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har også tynt og fint hår. Vasker håret hver 2. - 3. dag. Da bruker jeg Define volume mousse (hårskum, den gule) i store deler av håret. Jeg grer ikke håret. Begynner å føne, men bare på middels varme. Har hodet opp ned, og føner håret fra øret og mot gulvet (dvs fra undersiden da, siden jeg har hodet opp ned). Når det nærmer seg tørt fortsetter jeg med børste. Bruker hårspray (den gule som heter noe med glue) for å løfte det mer. 

Dag 2 bruker jeg tørrshampo, sprayer med tørrshampo og lar det virke mens jeg lager frokost eller lignende. Så bøyer jeg hodet opp ned og grer med børsten for å få ut pudderet. Bruker kun fingrene for å dandere det etterpå, så ikke jeg "grer" det flatt igjen. Hårspray for ekstra hold. 

Håret har blitt ganske fluffy av dette. Hvis jeg ikke har tid til å føne, så gjør jeg det samme, bare at jeg grer ikke før det er helt tørt. 

Synes det hjelper mye å ha farget hår også, hårstråene blir stivere/grovere av det. 

Anonymkode: 631f5...f0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Albbas
53 minutter siden, AnonymBruker said:

Ts her: jeg ønsker ikke hår ned til haka da dette ser lite feminint ut. Det må være andre løsninger enn å bare "bli fornøyd". Hvorfor har så mange damer langt, tjukt og stort volum hår om det ikke kan bli sånn utifra hva man gjør med det? 

Anonymkode: 018f1...069

Fordi de er født med sånt hår. 

Men har du prøvd å vaske og føne hver dag (opp ned) , med saltvannsspray? Ikke sikkert du trenger kort hår. Det er jo veldig individuelt. Men jo lengre hår, jo mer pes å føne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Hvordan kjølne? 

Anonymkode: 018f1...069

At du skrur av varmen og ikkkd reiser deg før håret er kaldt igjen. 

Om du reiser deg når håret er varmt vil det forme seg slik det er når det blir kaldt igjen. Ligger det da rett ned, da får du selvsagt ikke volum. 

Anonymkode: 52a09...5ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du kan også gre det vekk fra røttene mens det er vått, og gjerne bruke klemmer for å holde det "oppover" og vekk fra røttene mens det tørker. 

Jeg har motsatt problem fra deg, og sliter med at om jeg ikke grer håret vekk fra røttene tørker det så seint inne ved hodebunnen at jeg får eksem, mens om jeg børster det vekk fra røttene får jeg så sinnsykt volum at det ser ut som jeg har sukkerspinn på hodet.. 

Anonymkode: b91b7...f27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bruk produkter fra frisørsalong. Hårskum og føn det med rund børste, så spray som brukes før du bølger det med Glattetang. 

Mange bruker en hel haug produkter i håret for å få det til å se tykt ut. 

En shampoo vil ikke gi volum. 

Anonymkode: e6e3f...948

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bruker litt saltvannsspray i røttene, og WoW extra large bombshell mouse i lengdene. Føner med rundbørste. 

Så volumspray, for eksempel Living Proof full volume and texture spray. 

Hvilken shampoo og balsam man bruker har null å si, så lenge det er kvalitet og passer hårtypen. Jeg bruker Olaplex. 

Hver morgen grer jeg gjennom, lager volum med fingrene og former, og bruker så en hårspray for å holde volumet. 

Anonymkode: 1d2d4...919

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Begynn å trene Ashtanga Yoga og etter et halvt års tid er du klar for å stå på skuldrene og etterhvert på hodet. 

Du kan også skaffe deg inversjonsbord og henge opp ned med dette mens du forbedrer deg og kommer til stadiet du kan stå på hodet.

Dette vil øke blodsirkulasjonen i hodebunnen betraktelig og over tid stimulere flere hårfollikler til å utvikle mer hårvekst. 

Dama er over 30 og har laangt, tykt, skinnende svart hår ned til rumpa. Hun hadde flott hår før hun begynte med Yoga også, men nå er det sjelden menn og kvinner ikke snur seg hver gang hun går forbi. 

Inversjonsterapi er også veldig bra for hjernen og huden. 

Ikke gjør dette med mindre du får BMI (som kvinne) under 20. Tung benbygning 21, lett benbygning ca 19.

Ikke mye er flottere enn kvinne med langt og tykt hår som når rumpa😇😊

odin33 skrev (På 1.6.2023 den 9.58):

Uff, du må jo ha det like ille som de unge jentene som har blitt voldtatt av disse psykopatene.

Tenk om 99% av alle "normale" oppegående mannfolka hadde stått sammen og slått hardt ned på disse jævlene av noen kvinnefientlige mannfolkene. Istede går du der som et "offer" å ikke tørr å snakke med kvinner. 

Du kan jo ikke være enig i at kvinner og jenter skal bli behandlet som sexobjekter? Si i fra for faen. Slå ned på den ekle og unødvendige kulturen. Vær på lag med din mor, søster, datter, kone, kjæreste, kollega, sjef, bussjåfør, tannlegen, dama på butikken, naboen. Hvorfor skal det være kvinner mot menn? Det er oss/ vi, kvinner og menn, mot dem. 

Vi kvinner trenger dere. Vi greier ikke å forandre dette uten dere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...