Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har halvlangt, tynt og veldig glatt hår. Uansett hva jeg tar oppi detter det sammen etter 10 min. Og det ender opp med å bli fett istedet for hold og volum. Volumsjampooer gir meg heller ikke det det skal, volum... hva kan gjøres med håret når det er så vanskelig å hanskes med? Noen som har en superkur for tynt og glatt hår?

Anonymkode: 018f1...069

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du må tenke gradering og kjemisk behandling, type striper. Da får du løft og volum i håret :) 

Anonymkode: 9d201...1f9

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Du må tenke gradering og kjemisk behandling, type striper. Da får du løft og volum i håret :) 

Anonymkode: 9d201...1f9

Jeg har allerede striper i håret 🙈

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Føner du opp ned og lar det kjølne mens det forsatt er opp ned? 

Anonymkode: 52a09...5ea

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du har tynt pinglete hår er det bedre at du velger en frisyre som passer håret ditt enn at du tar en hentesveis. 

Anonymkode: 75c66...9d4

Skrevet

Også hatt det sånn. Erkjent det også, at det bare må være slik. Langt hår og en god klipp, og sjampo for langt hår. Så får det bare henge der.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Føner du opp ned og lar det kjølne mens det forsatt er opp ned? 

Anonymkode: 52a09...5ea

Hvordan kjølne? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Hvis du har tynt pinglete hår er det bedre at du velger en frisyre som passer håret ditt enn at du tar en hentesveis. 

Jeg har da ikke hentesveis 🙄

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Tørrshampoo for volum, tupering i tuppene og hårspray!

Anonymkode: ca1d0...4cf

AnonymBruker
Skrevet

Du kan også bruke en bølgetag på undersiden av håert, ikke på toppen om du vil ha det rett, det gør også at du får mer volum

AnonymBruker
Skrevet

Volumprodukt + føning opp fra hodet, hold til det blir kaldt. Shampo alene er nok ikke tilstrekkelig. Be frisør om hjelp til frisyre som kan gi illusjonen av mer volum?

Anonymkode: 3b721...32b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Du kan også bruke en bølgetag på undersiden av håert, ikke på toppen om du vil ha det rett, det gør også at du får mer volum

Men hvordan får man bølgene til å holde hele dagen da? Altså at de ikke sklir ut.

AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har da ikke hentesveis 🙄

Nei men hvis du har tynt og pinglete hår og forsøker å få volum så blir det som en hentesveis. Tror du virkelig at folk ikke ser forskjellen på noen som har tukt har og noen som har tynt hår?

Skrevet

Det er faktisk mange gode videoer på dette på Youtube, jeg har funnet mange tips der som har hjulpet på mitt flate, tynne hår😊

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
Marleah skrev (58 minutter siden):

Det er faktisk mange gode videoer på dette på Youtube, jeg har funnet mange tips der som har hjulpet på mitt flate, tynne hår😊

Takk 💖

• Liker 1
Gjest Albbas
Skrevet

Jeg vasker og føner hver morgen, det hjelper. Må være på morgenen, kvelden før hjelper ikke. Jeg bruker saltvannsspray eller diverse volumsprayer før jeg føner. 

Og en god klipp, jeg kan max ha lengde til haka. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har samme type hår. Har derfor slått meg til ro med bob til litt nedenfor haka, og ikke lenger enn det. 

Da jeg hadde lenger hår tidligere, pleide jeg å styre med saltvannspray i håret nærmest hodebunnen, og føning med hodet opp-ned. Det var styrete, men verdt det for å spare langt nok til oppsatt hår i bryllupet mitt. Men aldri igjen 😅

Anonymkode: 1d987...14c

AnonymBruker
Skrevet

Ts her: jeg ønsker ikke hår ned til haka da dette ser lite feminint ut. Det må være andre løsninger enn å bare "bli fornøyd". Hvorfor har så mange damer langt, tjukt og stort volum hår om det ikke kan bli sånn utifra hva man gjør med det? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Ts her: jeg ønsker ikke hår ned til haka da dette ser lite feminint ut. Det må være andre løsninger enn å bare "bli fornøyd". Hvorfor har så mange damer langt, tjukt og stort volum hår om det ikke kan bli sånn utifra hva man gjør med det? 

Tykt hår er medfødt ikke skapt. Tykt hår er også stivere enn tynt hår så derfor virker det mer volumiøst. 

Når man ikke har så mye hår fra naturens side må man gjøre det beste ut av det man har, enten ved masse produkter som klør og skader håret, ved dyre hair extensions eller ved å gjøre som personen over som klippet en stilig og fin frisyre som passer hårtypen bedre. Det er mye finere med en bob sveis enn langt tynt pistrete hår men du får bestemme selv hva du vil med ditt hår :)

Anonymkode: 91117...f24

AnonymBruker
Skrevet

De med tjukt hår har tjukt hår, det har ikke du. Og det har ikke jeg heller. Jeg bruker mousse som jeg «knepper» inn i hårrøttene, og føner med hodet opp ned. Avslutter med å føne med kaldluft. Bittelitt tørrsjampo får også virke i hårrøttene et minutt, før jeg «knepper» også den inn. Først da snur jeg hodet i oppreist stilling.

Man blir litt svimmel fram til man venner seg til det, men jeg holder ryggen myk 😉 Dette holder seg ut dagen, med mindre deg regner eller er høy luftfuktighet. Ingen quickfix for oss med tynt hår, med mindre du går for extensions. 

Anonymkode: 0b6cf...ede

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...