AnonymBruker Skrevet 23. mai 2023 #1 Skrevet 23. mai 2023 Har blitt kjent med en nabo som har barn på samme alder. I starten var dette bare hyggelig og givende. Etterhvert som vi ble bedre kjent, utviklet dette seg til en relasjon hvor hun lener seg på meg og mildt sagt utnytter meg og de godene hun kan få av det. Dvs hun tapper meg for energi med syting og klaging, i tillegg til å komme overraskende på besøk i tide og utide. Dette orker jeg ikke lengre, men er nødt å omgåes både som naboer og foreldre i barnehagen. Hvordan kan jeg få endret dette? Anonymkode: c15ff...58c
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2023 #2 Skrevet 23. mai 2023 Begynn å sett grenser og si ifra. Si at du ikke er interessert i hennes klaging, og synes det ikke er greit at hun kommer på besøk når hun vil. Ellers så må du gjøre deg utilgjengelig. Ikke åpne opp døren når hun ringer på. Ikke ha mer kommunikasjon i barnehagen enn nødvendig. Til slutt vil hun ta hintet. Anonymkode: 4f98a...4de 2
Reign Skrevet 23. mai 2023 #3 Skrevet 23. mai 2023 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Har blitt kjent med en nabo som har barn på samme alder. I starten var dette bare hyggelig og givende. Etterhvert som vi ble bedre kjent, utviklet dette seg til en relasjon hvor hun lener seg på meg og mildt sagt utnytter meg og de godene hun kan få av det. Dvs hun tapper meg for energi med syting og klaging, i tillegg til å komme overraskende på besøk i tide og utide. Dette orker jeg ikke lengre, men er nødt å omgåes både som naboer og foreldre i barnehagen. Hvordan kan jeg få endret dette? Anonymkode: c15ff...58c Sett grenser. 3
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2023 #4 Skrevet 23. mai 2023 Jeg begynte bare å avvise forespørsler, være mye opptatt med andre og sakte la det bli mer til et bekjentskap. Anonymkode: 3266b...509 3
Andro Skrevet 23. mai 2023 #5 Skrevet 23. mai 2023 Det er helt greit å si at "Dette orker jeg ikke å høre på; det er bare klaging, og ikke noe hyggelig". Dersom du også sier fra at du ikke liker uanmeldte besøk, så tror jeg at hun vil regulere seg bort fra deg helt av seg selv. 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2023 #6 Skrevet 23. mai 2023 Jeg er altfor konfliktsky (eller bare klok?) til å si «dette orker jeg ikke å høre på». Jeg ville bare unngått kontakt så mye det går- kommer hun på døra skyld på at du er opptatt etter en liten stund, gå «omveier» for å unngå å treffes. Osv osv. Etter en stund blir nok forholdet mer fjernt. Anonymkode: a97aa...770 3
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2023 #7 Skrevet 23. mai 2023 Trekk deg forsiktig unna mer og mer… til slutt er dere bare på hils iten å ta det opp og lage styr mellom naboer Anonymkode: 4becb...be3 2
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2023 #8 Skrevet 23. mai 2023 Kommer hun på døra kan du si at det ikke passer. Når hun klager kan du være uenig, og si at «barnehagen er kjempebra» (eller noe annet som du mener). Grunnen til at begge deler fortsetter er fordi hun tror du er enig i klagingen og at du synes det hyggelig med besøk. Anonymkode: 0fcd9...1f4 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå