Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det forskjell, må en mann vise mer i handling til å fortjene respekt av sin partner enn ei kvinne gjør? Hvis det er tilfelle, hvorfor?

Anonymkode: 1a5da...476

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Med tanke på at så mange har den holdningen om "happy wife, happy life", så kan det tyde på en ubalanse der ja 

Anonymkode: 75c3d...7d4

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Med tanke på at så mange har den holdningen om "happy wife, happy life", så kan det tyde på en ubalanse der ja 

Anonymkode: 75c3d...7d4

Ja, det er ikke tvil om at den holdningen fører til ansvarsfraskrivelse når det gjelder kvinner. De vil være tradisjonelle når det passer dem. 

ts. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Er det forskjell, må en mann vise mer i handling til å fortjene respekt av sin partner enn ei kvinne gjør? Hvis det er tilfelle, hvorfor?

I praksis: Ja.

Og grunnen er en ren nedarvet forskjell fra hva kvinner historisk har trengt fra en mann, versus hva en mann historisk har trengt fra en kvinne.

En kvinne har historisk trengt beskyttelse og tilveieskaffelse av ressurser fra en mann.

En mann har historisk trengt at et kvinne er i stand til å føde og ta vare på barn.

Så kvinner vurderer menn i langt større grad ut fra kapasiteter som kommer til syne gjennom handling enn hva tilfellet er motsatt vei.

Enkelt og greit.

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg tror kanskje det jevn over kreves litt mer av menn.

Det er mange kvinner som er late, bor i sofaen med mobilen og har null planer, men jeg tror ikke det skaper krise i samlivet i samme grad.

Hvorfor? Kanskje fordi menn uansett har hodet på jobb og hobbyer. Ikke i hjemmet. Menn mister ikke interessen for sex selv om hun er tafatt.

Anonymkode: 5e79e...8aa

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Synes spørsmålet er helt umulig å forstå. Svarene er derfor også svar på helt forskjellige spørsmål. Hvordan gjorde dere egentlig det på norskeksamen??

Anonymkode: 80e85...ebb

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

I de fleste kvinners verden så er det nok slik ja. Om det er bevisst eller ubevisst vet jeg ikke, men dagens damer er nok ikke helt skrudd sammen slik som de en gang var og burde vært. Best å styre unna.

Anonymkode: c498b...242

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

En mann må prestere, en kvinne trenger bare eksistere. Slik har det vel alltid vært

Anonymkode: ce322...786

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Synes spørsmålet er helt umulig å forstå. Svarene er derfor også svar på helt forskjellige spørsmål. Hvordan gjorde dere egentlig det på norskeksamen??

Hvis du ikke forstår så er det vel du som bør ta opp norsk på nytt. 

Spørsmålet er enkelt å forstå, selv om norsken ikke er perfekt. Alle svarer på samme spørsmål, men hva vet du? Du forstår jo ikke spørsmålet. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvis du ikke forstår så er det vel du som bør ta opp norsk på nytt. 

Spørsmålet er enkelt å forstå, selv om norsken ikke er perfekt. Alle svarer på samme spørsmål, men hva vet du? Du forstår jo ikke spørsmålet. 

Jeg mener de fleste svarer på spørsmålet «må en mann vise mer handling (hva slags handling spør jeg da, men det er vel bare meg) for å respekt av sin partner enn motsatt? Men du spør om «fortjener». Det er noe ganske annet. Som en start. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva gjorde du? Du må være passe dum for å ikke forstå TS. 

Anonymkode: 86a2c...871

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at det er fint å kunne respektere en mann for NOE. Nå er norske menn flest mindre smarte enn damer, og dessverre er de under ca. 40 som regel også mindre handy enn damer. Da gjenstår en ting å beundre dem for, nemlig vakkert utseende, sjarm og hyggelig personlighet. Da gjelder der å score høyt på de punktene der.

Anonymkode: 41ff6...cba

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Jeg tenker at det er fint å kunne respektere en mann for NOE. Nå er norske menn flest mindre smarte enn damer, og dessverre er de under ca. 40 som regel også mindre handy enn damer. Da gjenstår en ting å beundre dem for, nemlig vakkert utseende, sjarm og hyggelig personlighet. Da gjelder der å score høyt på de punktene der.

🤮

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

🤮

Moden reaksjon😁

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Moden reaksjon😁

En passende reaksjon.

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

En passende reaksjon.

Ok. Som du ser det. Jeg har funnet ut at det er den enkleste verdien å orientere seg etter på kjærlighetsmarkedet, da får man i hvert fall det man ser. Men jeg tenker virkelig dem norske mannligheten er i dyp krise. De vil være størst og smartest og flinkest, og så er det liksom damene som er det. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Takk for å bevise at en mann fortjener ikke respekt med mindre han må gjøre et eller annet. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Takk for å bevise at en mann fortjener ikke respekt med mindre han må gjøre et eller annet. 

Han kan få respekt uten å gjøre noe særlig, men da må han jammen være nydelig, sjarmerende og vennlig.

HVIS msn ikke kan noe særlig, er det kjempelurt å være vakker og et sjarmtroll. Gjelder menn også.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ok. Som du ser det. Jeg har funnet ut at det er den enkleste verdien å orientere seg etter på kjærlighetsmarkedet, da får man i hvert fall det man ser. Men jeg tenker virkelig dem norske mannligheten er i dyp krise. De vil være størst og smartest og flinkest, og så er det liksom damene som er det. 

La meg si det sånn: De som skriver "Menn er smartere enn kvinner" har ikke noe på kjærlighetsmarkedet å gjøre. Det er kvinnehat.

Jeg skrev riktignok "mange kvinner er late". Jeg skrev ikke "kvinner er late". Jeg nedvurderer ikke kvinner som gruppe.

Omtrent der går skillet mellom hate-speach og skarp diskusjon.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

En mann må prestere, en kvinne trenger bare eksistere. Slik har det vel alltid vært

Anonymkode: ce322...786

Jeg har tydeligvis bommet på valg av ektemann, han har definitivt forventninger til meg... 😅

Anonymkode: a1141...464

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...