Gå til innhold

Når spiser deres småbarn frokost?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Lurer på hvor lenge etter de står opp deres småbarn spiser frokost, sånn ca? Tenker da på barn under 5 år/barnehagebarn :) 

Hvor gammelt er barnet og ammer du eller gir flaske rett etter det står opp eller i senga? (Med frokost mener jeg da fast føde etter evnt morgenmelk)

Anonymkode: dce47...91a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

07:30. På hverdagene spiser de i bhg. 2 og 5 år, begge har spist frokost til dette tidspunktet fra de begynte med fast føde. 

Anonymkode: 7cc6b...d2a

AnonymBruker
Skrevet

3 år. Står opp ca 5:30-6, får mat hvis han vil ha før det, men vi spiser frokost ca 6:20-6:40.

Mens han ammet fikk han frokost liggende i sengen.

Anonymkode: f17de...ea2

Skrevet

En eller annen gang mellom 7 og 8.

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Mens han ammet fikk han frokost liggende i sengen.

Anonymkode: f17de...ea2

🤦‍♂️

AnonymBruker
Skrevet

Ca 20-30 min etter hun har våknet, våkner ca 0730.

Tar morgenstellet før frokosten. Hun er 2 år.

Anonymkode: 9f4e5...fb7

AnonymBruker
Skrevet

Kl. 8 i barnehagen på hverdager.

8-9-9.9.30 når vi har fri - ca en time etter vi står opp.

3 og 5 år

Anonymkode: 82b35...cfd

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Lurer på hvor lenge etter de står opp deres småbarn spiser frokost, sånn ca? Tenker da på barn under 5 år/barnehagebarn :) 

Hvor gammelt er barnet og ammer du eller gir flaske rett etter det står opp eller i senga? (Med frokost mener jeg da fast føde etter evnt morgenmelk)

barn på 2 år.
Spiser i barnehagen kl 8-8.30 tiden :) Står opp 7. Ingen melk før leggetid. 

Anonymkode: 705c8...6e3

AnonymBruker
Skrevet

Barn på 4, i barnehagen spiser de i 8-tida, men han er ikke så gira på frokost. Blir ofte ikke før 10/11 hjemme i helgene.

Har ikke ammet siden han var 7 måneder. 

Anonymkode: 6f1d2...765

AnonymBruker
Skrevet

Snart 2 år. Spiser frokost 30-45 min etter at vi står opp. I helgen er det ofte 1-1.5 t, fordi vi lager noe mer avansert. Da får han en frukt før frokosten.

Anonymkode: 6a327...80b

AnonymBruker
Skrevet

I barnehagen spiser de frokost mellom 8-8:30, så vi holder vanligvis på den rutinen hjemme også :)

Anonymkode: e169e...d20

AnonymBruker
Skrevet

Som regel et sted mellom 30 minutter og 1 time etter han har stått opp de dagene han våkner til vanlig tid, altså mellom 6 og 6:30. De dagene han våkner før 6, er det om og gjøre å få i han mat så fort som overhodet mulig. Da våkner han fordi han er skrubbsulten, og han er en skikkelig hangry type. Tar oss ikke tid til å bytte bleie først engang. 😅

Hender han spiser en frokost nummer 2 i barnehagen sånn 8-8:30, men det er ikke en fast greie.

Anonymkode: 68e4e...8ac

Skrevet

3 åringen vil ha mat så fort han står opp. 1 åringen som fortsatt får melk ila natten får frokost en times tid etter hun står opp :)

Skrevet

Snart 2 år, vi spiser frokost sammen rundt 6.30. Han spiser ofte en frokost nr. 2 i barnehagen også.

AnonymBruker
Skrevet

Takk for alle svar! 

Ser mange skriver klokkeslett men jeg lurte egentlig på hvor lenge det er fra barnet står opp til det får mat (og om det får melk først) :)

Lurer bare fordi min på 14 mnd blir ammet med en gang hun våkner men sier ikke godt ifra når hun er sulten ennå så synes det er litt vanskelig å vite når frokost bør være, og hva vi skal gjøre når hun slutter med amming om man må gi mat med en gang før man drar i barnehagen feks. Blir kanskje lettere når hun sier ifra selv, nå venter vi ca. 1 time og det virker ok for nå iallfall :)

AnonymBruker
Skrevet

3 åringen er våken ca 20-30 minutt før han må ha frokost. Blir veldig irritabel hvis han ikke får mat da. 

2 åringen vil som regel ikke spise før til lunsj. Får masse tilbud, men kan fint gå 3-5 timer uten mat på morgene (akkurat som faren) uten at det merkes noe på henne. 

ingen får melk eller noe. Forrige måltid er da ca kl 18 kvelden før.

Anonymkode: 03e51...630

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...