AnonymBruker Skrevet 23. mai 2023 #1 Skrevet 23. mai 2023 Jeg hadde høy bmi før fødsel men gått ned i vekt når gravid. Er 30 uker på vei og ikke gått opp i vekt så jeg lurer på hvordan jeg regner ut om bmi har gått ned, er det en kalkulator for spesielt gravide og vektoppgang? Ikke bli kalkulator for vanlige? Jeg skal til lege og snakke om fødeplass, så er spent på om får føde på sykehuset. Fikk beskjed sist at om diabetes testen var fin og ikke gått opp i vekt kunne det gå fint. Men vet ikke hvor nøye de er på dette Anonymkode: 002ce...9ae
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2023 #2 Skrevet 23. mai 2023 2 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg hadde høy bmi før fødsel men gått ned i vekt når gravid. Er 30 uker på vei og ikke gått opp i vekt så jeg lurer på hvordan jeg regner ut om bmi har gått ned, er det en kalkulator for spesielt gravide og vektoppgang? Ikke bli kalkulator for vanlige? Jeg skal til lege og snakke om fødeplass, så er spent på om får føde på sykehuset. Fikk beskjed sist at om diabetes testen var fin og ikke gått opp i vekt kunne det gå fint. Men vet ikke hvor nøye de er på dette Anonymkode: 002ce...9ae Hadde bmi i 35 i begynnelsen av svangerskapet Anonymkode: 002ce...9ae
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2023 #3 Skrevet 23. mai 2023 Man regner ikke bmi under svangerskap. Man ser på vekt før graviditet og vektoppgang gjennom en graviditet. Å regne bmi har ikke noe for seg da mye av vektoppgangen er økt blodvolum, baby, ekstra vann i kroppen, fostervann og morkake Anonymkode: 580b1...905 2
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2023 #4 Skrevet 23. mai 2023 Man har ikke egen måte å regne bmi under graviditet. Det er pregraviditets bmi som er vesentlig. Det er umulig å regne reell bmi som gravid da man ikke kan vite hvor mye fostervann man har, hva babyen veier, morkake, navlesnor etc. Anonymkode: ef971...18c
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2023 #5 Skrevet 23. mai 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Man regner ikke bmi under svangerskap. Man ser på vekt før graviditet og vektoppgang gjennom en graviditet. Å regne bmi har ikke noe for seg da mye av vektoppgangen er økt blodvolum, baby, ekstra vann i kroppen, fostervann og morkake Anonymkode: 580b1...905 Vi skrev samtidig, men jeg ble usikker på hvilket innlegg som var mitt for det ble så likt 😅😂 Anonymkode: ef971...18c
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2023 #6 Skrevet 23. mai 2023 2 minutter siden, AnonymBruker said: Man har ikke egen måte å regne bmi under graviditet. Det er pregraviditets bmi som er vesentlig. Det er umulig å regne reell bmi som gravid da man ikke kan vite hvor mye fostervann man har, hva babyen veier, morkake, navlesnor etc. Anonymkode: ef971...18c Takk for svar Anonymkode: 002ce...9ae
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå