AnonymBruker Skrevet 23. mai 2023 #1 Skrevet 23. mai 2023 Siden jeg ikke lenger tenner på ham. Så han fikk beskjed om å finne på noe for å imponere meg, så kanskje det ble futt i sakene igjen. Syns dog litt synd på mannen min. Hva skulle det vært? Han kan jo ikke endre seg radikalt heller, han er jo den han er. Nå er i hvert fall presset på han og ikke meg lenger. Hva tror dere? Noen som har erfart noe lignende? Er det holdbart i lengden? Anonymkode: bb28f...934
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2023 #2 Skrevet 23. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Siden jeg ikke lenger tenner på ham. Så han fikk beskjed om å finne på noe for å imponere meg, så kanskje det ble futt i sakene igjen. Syns dog litt synd på mannen min. Hva skulle det vært? Han kan jo ikke endre seg radikalt heller, han er jo den han er. Nå er i hvert fall presset på han og ikke meg lenger. Hva tror dere? Noen som har erfart noe lignende? Er det holdbart i lengden? Anonymkode: bb28f...934 Strengt tatt ikke. Vi hadde en lignende diskusjon , og konklusjonen er jo naturlig nok at forholdet ikke er liv laga hvis man i tillegg til alt annet skal gå rundt å endre seg hele tiden. Anonymkode: 3bc44...8fb 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2023 #3 Skrevet 23. mai 2023 Høres ut som en veldig lite profesjonell terapeut Anonymkode: d806d...eeb 21
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2023 #4 Skrevet 23. mai 2023 6 minutter siden, AnonymBruker said: Hva skulle det vært? Han kan jo ikke endre seg radikalt heller, han er jo den han er. Nå er i hvert fall presset på han og ikke meg lenger. Nå beskriver du jo ikke mannen din i det hele tatt her da. Men min erfaring er at det skal liksom ikke så mye til, ikke noe radikalt som du beskriver her. Hva ville du blitt imponert over da TS? En romantisk weekend i en annen by, der han har booket hotellrom, restaurant og rooftop dance i stjerneskinn? Er faktisk 100% mulig å gjennomføre om han bare tar seg sammen. Men du, hvorfor ikke bare ta skilsmisse med en gang, siden du synes synd på fyren. Anonymkode: d99a3...6c5 9 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2023 #5 Skrevet 23. mai 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Høres ut som en veldig lite profesjonell terapeut Anonymkode: d806d...eeb Å jodda. Hun hadde drevet med dette i mange tiår, så hun hadde massevis av erfaring. Hun er dyktig. Hun ser rett igjennom oss hvis vi forsøker å skjule noe, eller ikke er helt åpne. Ts Anonymkode: bb28f...934 2
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2023 #6 Skrevet 23. mai 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nå beskriver du jo ikke mannen din i det hele tatt her da. Men min erfaring er at det skal liksom ikke så mye til, ikke noe radikalt som du beskriver her. Hva ville du blitt imponert over da TS? En romantisk weekend i en annen by, der han har booket hotellrom, restaurant og rooftop dance i stjerneskinn? Er faktisk 100% mulig å gjennomføre om han bare tar seg sammen. Men du, hvorfor ikke bare ta skilsmisse med en gang, siden du synes synd på fyren. Anonymkode: d99a3...6c5 Vi må jo gi det et forsøk. Vi kan ikke bare skilles uten å ha prøvd. Jeg vet ikke hva jeg hadde blitt imponert over, og når jeg ikke selv vet, hvordan skal han da vite…? Er det skilsmissegrunn å synes synd på noen forresten? Ts Anonymkode: bb28f...934 1
K.B. Skrevet 23. mai 2023 #7 Skrevet 23. mai 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Siden jeg ikke lenger tenner på ham. Så han fikk beskjed om å finne på noe for å imponere meg, så kanskje det ble futt i sakene igjen. Syns dog litt synd på mannen min. Hva skulle det vært? Han kan jo ikke endre seg radikalt heller, han er jo den han er. Nå er i hvert fall presset på han og ikke meg lenger. Hva tror dere? Noen som har erfart noe lignende? Er det holdbart i lengden? Anonymkode: bb28f...934 Høres ut som du har fått noen dårlige råd. Hva slags forhold er det om mannen hele tiden skal imponere deg? Skal du til gjengjeld imponere mannen? 3 2
billie833111 Skrevet 23. mai 2023 #8 Skrevet 23. mai 2023 3 minutter siden, AnonymBruker said: Å jodda. Hun hadde drevet med dette i mange tiår, så hun hadde massevis av erfaring. Hun er dyktig. Hun ser rett igjennom oss hvis vi forsøker å skjule noe, eller ikke er helt åpne. Ts Anonymkode: bb28f...934 Men forslaget hennes er likevel ikke nødvendigvis konstruktivt for dere. Det er imidlertid vanskelig å si mer uten å vite mer om hvor skoen trykker. Jeg synes forslaget hørtes veldig spesielt ut, med mindre hun sikter til småting i hverdagen, en datenight osv. Når noen kjeder seg i forholdet er det svært ofte noe inni den personen selv som mangler. 3
Hannah80 Skrevet 23. mai 2023 #9 Skrevet 23. mai 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Høres ut som en veldig lite profesjonell terapeut Anonymkode: d806d...eeb Enig. Rett og slett latterlig. 3
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2023 #10 Skrevet 23. mai 2023 Hvilken utdannelse trenger man egentlig å ha i bakhånd for å kunne kalle seg "parterapeut"? Det hørtes mildt sagt merkelig ut. Men joda, mannen din kan sikkert imponere deg. For eksempel hvis han som mange menn er litt på latsiden når det kommer til å ta "det tredje skiftet" hjemme, husarbeid og ungestell. Som ved å påta seg alle de oppgavene i hjemmet som du vanligvis tar hver dag? Ta over klesvasken helt, vaske, henge opp, tørketromle, brette, legge på plass. Ta og sette inn og ut av oppvaskmaskinen hver dag. Alt mulig. Anonymkode: 086da...656 1 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2023 #11 Skrevet 23. mai 2023 Saken er at jeg ikke tenner på han lenger, og har ikke gjort det på lenge. Forholdet vårt har vært preget av pliktsex hver lørdag, kun fordi sånn gjør man når man er et par. Det er det som skiller kjærester fra venner. Dette har slått helt feil ut for oss, og jeg makter ikke nærhet med han lenger. Selv en klem er vanskelig. Parterapeuten foreslo at han skulle prøve å imponere meg for at jeg skulle se han i et annet lys, ikke bare som han som lå på sofaen med telefonen i hånda og ventet på at lørdagskvelden skulle komme. Ts Anonymkode: bb28f...934 2 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2023 #12 Skrevet 23. mai 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Siden jeg ikke lenger tenner på ham. Så han fikk beskjed om å finne på noe for å imponere meg, så kanskje det ble futt i sakene igjen. Syns dog litt synd på mannen min. Hva skulle det vært? Han kan jo ikke endre seg radikalt heller, han er jo den han er. Nå er i hvert fall presset på han og ikke meg lenger. Hva tror dere? Noen som har erfart noe lignende? Er det holdbart i lengden? Anonymkode: bb28f...934 Dette er ikke helt ukjent. For mange damer trenger en mann på se opp til, beundring være tilstede for at de skal tenne. At han er snill, rydder, vasker , bidrar, god far, blomster, lager middag, romantisk osv får ikke blodet til å bruse. Husker ei venninne av kona som gikk fra mannen uten at hun hadde en eneste negativ ting å si om han, hun sa faktisk at hun skulle ønska han var utro så hun fikk en legitim grunn til å gå. Men han var en bra mann på alle måter, men hun tente ikke på han. Samtidig er nok damer generelt mer "rastløse" enn menn. Det må skje noe. Nye gardiner, nytt kjøkken, nytt bad, nye farger på soverommet osv. Hva med en hund!?!? Ting må skje og ting må gå fremover. Egentlig burde en mann finne opp seg selv hver 6 mnd gjennom hele forholdet slik at nyforelsket hormoner oppstår og damehjernen er klar for tilknytning sex som gjerne oppstår i nyforelska perioden. Når mannen er sikret synker lysten. Sex 3 ganger om dagen kommer aldri igjen, inntil hun treffer en ny mann. Så starter syklusen igjen. Ikke lett å være mann heller. Prøve å starte denne romraketten som får stadig mer kompliserte kodelåser for å starte rakettmotoren.. Anonymkode: 61df5...0fc 3 4
norw Skrevet 23. mai 2023 #13 Skrevet 23. mai 2023 For et råd... Han skal imponere deg, og det er noe du er klar over. Gud bedre 😄 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2023 #14 Skrevet 23. mai 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Dette er ikke helt ukjent. For mange damer trenger en mann på se opp til, beundring være tilstede for at de skal tenne. At han er snill, rydder, vasker , bidrar, god far, blomster, lager middag, romantisk osv får ikke blodet til å bruse. Husker ei venninne av kona som gikk fra mannen uten at hun hadde en eneste negativ ting å si om han, hun sa faktisk at hun skulle ønska han var utro så hun fikk en legitim grunn til å gå. Men han var en bra mann på alle måter, men hun tente ikke på han. Samtidig er nok damer generelt mer "rastløse" enn menn. Det må skje noe. Nye gardiner, nytt kjøkken, nytt bad, nye farger på soverommet osv. Hva med en hund!?!? Ting må skje og ting må gå fremover. Egentlig burde en mann finne opp seg selv hver 6 mnd gjennom hele forholdet slik at nyforelsket hormoner oppstår og damehjernen er klar for tilknytning sex som gjerne oppstår i nyforelska perioden. Når mannen er sikret synker lysten. Sex 3 ganger om dagen kommer aldri igjen, inntil hun treffer en ny mann. Så starter syklusen igjen. Ikke lett å være mann heller. Prøve å starte denne romraketten som får stadig mer kompliserte kodelåser for å starte rakettmotoren.. Anonymkode: 61df5...0fc Endelig et fornuftig svar! Jeg er helt enig. Leste om det før og et forslag var å gå på jobb til mannen. Der kan du se at han oppfører seg annerledes enn hjemme, du får se en annen mann enn han du er vant hjemmefra, mulig at noen kvinnelige kollegaer ser på ham med beundring… Det er en mulighet å se ham i et annet lys uten at han selv prøver å imponere deg. Mener terapeut tenkte riktig. Lykke til! Anonymkode: 7dd85...a7c 4 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2023 #15 Skrevet 23. mai 2023 Dessverre er det kjent for meg som er mann. Vi hadde en lang downperiode som jeg ikke skjønte noe av. Jeg gjorde masse husarbeid, kjøpte blomster og vet ikke hva. Det eneste jeg fikk ut av henne var at alle dager var like, at vi ikke hadde noen planer og at det var "kleint" å ha sex fast hver lørdag (selv om det var avvisning alle andre dager). Kort sagt kjedsomhet. Det snudde faktisk når jeg ville gå. Det var ikke kjedelig. Nå er det litt bedre. Jeg synes det er fryktelig vanskelig å forholde seg til. Det hadde vært mye greiere om det var snakk om arbeidsfordeling. Det kunne jeg gjort noe med. Jeg kan også kjede meg, men har tross alt en sexdrift uansett. Jeg gidder ikke være gjøgler heller. Anonymkode: 4db21...144 1 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2023 #16 Skrevet 23. mai 2023 Synes hun er inne på noe, faktisk. "Imponere" er kanskje ikke riktig ord, men at mannen din gjør noe slik at du ser han i et nytt og bedre lys, kan være bra og forfriskende. Hva det er, er opp til dere. Som kvinne kjenner jeg jo at jeg blir ekstra tiltrukket av mannen min når han gjør noe ekstra. Når jeg ser at han er dyktig i jobben sin, får ekstra anerkjennelse utenfra, får fremgang i treningen eller kler og steller seg ekstra fint. Altså at maskuliniteten hans popper fram. At han gjør massevis av husarbeid, ordner frokost på senga og kjøper blomster, funker ikke på meg. Det er snilt og koselig. Men ikke spesielt maskulint...? (Nå er min mann veldig flink på dette fra før av da). Anonymkode: 2b9f3...b47 5
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2023 #17 Skrevet 23. mai 2023 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Dette er ikke helt ukjent. For mange damer trenger en mann på se opp til, beundring være tilstede for at de skal tenne. At han er snill, rydder, vasker , bidrar, god far, blomster, lager middag, romantisk osv får ikke blodet til å bruse. Husker ei venninne av kona som gikk fra mannen uten at hun hadde en eneste negativ ting å si om han, hun sa faktisk at hun skulle ønska han var utro så hun fikk en legitim grunn til å gå. Men han var en bra mann på alle måter, men hun tente ikke på han. Samtidig er nok damer generelt mer "rastløse" enn menn. Det må skje noe. Nye gardiner, nytt kjøkken, nytt bad, nye farger på soverommet osv. Hva med en hund!?!? Ting må skje og ting må gå fremover. Egentlig burde en mann finne opp seg selv hver 6 mnd gjennom hele forholdet slik at nyforelsket hormoner oppstår og damehjernen er klar for tilknytning sex som gjerne oppstår i nyforelska perioden. Når mannen er sikret synker lysten. Sex 3 ganger om dagen kommer aldri igjen, inntil hun treffer en ny mann. Så starter syklusen igjen. Ikke lett å være mann heller. Prøve å starte denne romraketten som får stadig mer kompliserte kodelåser for å starte rakettmotoren.. Anonymkode: 61df5...0fc Ja, dette er nok meg, beklageligvis. Uff, stakkars dere menn som må legge dere sånn i selen for å holde på oss. 😅 Ts Anonymkode: bb28f...934 1
ClausSaus Skrevet 23. mai 2023 #18 Skrevet 23. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Siden jeg ikke lenger tenner på ham. Så han fikk beskjed om å finne på noe for å imponere meg, så kanskje det ble futt i sakene igjen. Syns dog litt synd på mannen min. Hva skulle det vært? Han kan jo ikke endre seg radikalt heller, han er jo den han er. Nå er i hvert fall presset på han og ikke meg lenger. Hva tror dere? Noen som har erfart noe lignende? Er det holdbart i lengden? Anonymkode: bb28f...934 Helt korrekt råd fra parterapeuten – om enn noe uheldig formulert. Som flere andre er inne på handler dette om at de fleste kvinner trenger å se på mannen sin og tenke at «Faen for et catch han er… han der må jeg holde på!» dersom sitringen nedentil skal opprettholdes over tid. Og det er faktisk opp til ham å sørge for dette. Det trenger ikke være snakk om de helt store tingene, det må bare være nok til at hun innser at hun har vært heldig med ham…. … og gjerne også at andre kvinner står klar til å overta ham dersom hun lar ham gå for lut og kaldt vann. Kort sagt: Siden kvinner er seksuelt selektive er det viktig for opprettholdelse av lysten deres å oppleve at de har "skutt gullfuglen". 2 4
Gjest CamillaCollett Skrevet 23. mai 2023 #19 Skrevet 23. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Saken er at jeg ikke tenner på han lenger, og har ikke gjort det på lenge. Forholdet vårt har vært preget av pliktsex hver lørdag, kun fordi sånn gjør man når man er et par. Det er det som skiller kjærester fra venner. Dette har slått helt feil ut for oss, og jeg makter ikke nærhet med han lenger. Selv en klem er vanskelig. Parterapeuten foreslo at han skulle prøve å imponere meg for at jeg skulle se han i et annet lys, ikke bare som han som lå på sofaen med telefonen i hånda og ventet på at lørdagskvelden skulle komme. Ts Anonymkode: bb28f...934 Det er jo et veldig godt råd. Da du falt for ham, var det fordi han lå på sofaen med telefonen? Nei. Det var fordi han gjorde andre ting med deg, du var nysgjerrig på ham, han hadde en tydelig egen identitet. Det bør mennesker ha hele livet, spør du meg. Den gode nyheten er at dette er bra for ham også, en mulighet for ham til å tenke over hvordan han vil realisere seg selv og hvem han vil være. Jeg vil være i utvikling. Og ha en kjæreste som bidrar til framdrift. Sofakveldene blir det uansett mange nok av.
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2023 #20 Skrevet 23. mai 2023 CamillaCollett skrev (11 minutter siden): Det er jo et veldig godt råd. Da du falt for ham, var det fordi han lå på sofaen med telefonen? Nei. Det var fordi han gjorde andre ting med deg, du var nysgjerrig på ham, han hadde en tydelig egen identitet. Det bør mennesker ha hele livet, spør du meg. Den gode nyheten er at dette er bra for ham også, en mulighet for ham til å tenke over hvordan han vil realisere seg selv og hvem han vil være. Jeg vil være i utvikling. Og ha en kjæreste som bidrar til framdrift. Sofakveldene blir det uansett mange nok av. Han er dessverre ikke enig. Han tok det som et angrep, og mener det er hverdagene det er flest av. Hvorfor skal han drive og «oje seg rundt» for å imponere meg? Skal ikke jeg imponere han, mener han. Vi får se hva det blir til. Jeg har ikke store forhåpningene. Ts Anonymkode: bb28f...934 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå