Gå til innhold

Jeg vil kaste dobørsta!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skift den ut 😃

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Hva slags avføring har dere egentlig som må tørke vekk dritt så ofte at børsten må skiftes hver måned?

Drikker du vann rett fra toalettet etter vask siden samme børste ikke kan brukes?

Anonymkode: 25cd0...b38

Bruker den nok like mye og lite som alle andre. Men vi har brukt den minst 1 gang på en måned og da tenker jeg den skal slippe å forpeste hele badet. 
Liker å ha det så rent som mulig :) 

Anonymkode: e0d2d...624

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Bruker den nok like mye og lite som alle andre. Men vi har brukt den minst 1 gang på en måned og da tenker jeg den skal slippe å forpeste hele badet. 
Liker å ha det så rent som mulig :) 

Forpeste?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Oi. Vi har hatt samme dobørste i sikkert 5 år.... kanskje mer😅 Er sånn med lokk typ, inne i en beholder 

Den ser helt ok ut. Litt brun men pytt pytt, den skal fjerne bæsjestreker og vaske nedi do med..

Anonymkode: 41c89...7fc

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Dobørsten jeg har er sikkert 6 mnd. Brukes til avføring i doen og å børste rundt i doen for å vaske den. Bruker både Jif og Ajax pulver ved rengjøring.

Jeg har kjøpt en fin liten bøtte hvor kosten står. I den bøtta har jeg alltid ren klorin og klorinen bytter jeg ut ca annenhver uke.

Hadde ikke jeg hatt dobørste så hadde doen min sett helt jævlig ut. Jeg er ikke redd for bakterier, men å skure doen med bare hendene får jeg ikke til. Bare å tenke tanken på det gjør meg helt vissen i hendene. Har alltid vært sånn..

Skyld ikke på meg om doen din neddriti etter besøk fra meg og dere ikke har dobørste. Jeg tar ikke hendene ned i din do for å gjøre rent etter meg.

PS I alle de årene jeg har brukt dobørste så har jeg aldri sprutet rundt.

Anonymkode: a7696...e8a

• Liker 1
Skrevet

Altså en rengjør dobørsten etter bruk før en setter den på plass.

AnonymBruker
Skrevet
Flintis skrev (1 minutt siden):

Altså en rengjør dobørsten etter bruk før en setter den på plass.

Bare sett kosten i en liten bøtte med klorin. La den stå i bltta hele tiden.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Bare sett kosten i en liten bøtte med klorin. La den stå i bltta hele tiden.

Kan jo skylle den godt i toalettet først så den ser ren ut.

AnonymBruker
Skrevet

Ta klorin i stedet for oppvaskmiddel i oppvaskmaskinen så blir den ren av en runde der. Kopper og bestikk har også godt av en runde med klorin.

Anonymkode: 7a5ff...979

AnonymBruker
Skrevet

Jeg må bare le av dere!  Man spiser ikke med dobørsten og da trenger den ikke være steril. Vask doen, sett børst nedi og spyl. La den henge under doringen til den tørker, lite bakterier i det som er tørt. 

Og å ha en bøtte med klor og gå å puste inn det hver gang man er på do er hvertfall ikke sunt. Det er så mye rart som foregår i hodene til folk! 

Anonymkode: 638ad...9a3

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg må bare le av dere!  Man spiser ikke med dobørsten og da trenger den ikke være steril. Vask doen, sett børst nedi og spyl. La den henge under doringen til den tørker, lite bakterier i det som er tørt. 

Og å ha en bøtte med klor og gå å puste inn det hver gang man er på do er hvertfall ikke sunt. Det er så mye rart som foregår i hodene til folk! 

Men hva med de som liker å danse med dobørsten? Virker på tråden her som det er mange som liker det

Anonymkode: a4b3b...7f6

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Men hva med de som liker å danse med dobørsten? Virker på tråden her som det er mange som liker det

Det må være noen som tilhører en spesiell sekt . :P Vet om bedre dansepartnere enn det, men hvis man er desperat så ..

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Ts her

Haha mange artige svar. Jeg hadde nesten håpet på at noen hadde triks til hvordan man kunne få bort belegg og div med vaskemidler, uten å være borti skåla i det hele tatt 😅 Hansker eller oppvaskbørster er helt utelukket, da får jeg nok noia. 

Tror det blir toalettbørste i silikon her. Skal bestille det og heller bruke slike. Denne ser jo ganske praktisk ut:

https://www.dusjtanker.no/produkt/toalettborste-i-silikon-vegghengt/?attribute_pa_farge=svart&gclid=CjwKCAjw67ajBhAVEiwA2g_jEHkcC340zMp7s8ZcGMX31gF-h4KdkMMf2ycy64jUzsY06b7BdNo-QxoCCPwQAvD_BwE#&gid=null&pid=5

Blir mindre dråper og bakterier som fester seg 🤓

Anonymkode: ad1d7...2d7

AnonymBruker
Skrevet

Jeg nekter å ha dobørste i hus på grunn av grisete gjester. Hadde av vanlig type først som alltid var dekket av toalettpapir og avføringsrester etter besøk. Prøvde til slutt en av silikon men kastet faktisk opp da jeg fant den helt tilgriset etter å ha hatt en gjest med tydelig dårlig mage på besøk. Håper mangel på dobørste skremmer gjester fra å bæsje i doen nå.

Anonymkode: 70510...ef5

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Forpeste?

Du vet ikke hva det betyr?

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ts her

Haha mange artige svar. Jeg hadde nesten håpet på at noen hadde triks til hvordan man kunne få bort belegg og div med vaskemidler, uten å være borti skåla i det hele tatt 😅 Hansker eller oppvaskbørster er helt utelukket, da får jeg nok noia. 

Tror det blir toalettbørste i silikon her. Skal bestille det og heller bruke slike. Denne ser jo ganske praktisk ut:

https://www.dusjtanker.no/produkt/toalettborste-i-silikon-vegghengt/?attribute_pa_farge=svart&gclid=CjwKCAjw67ajBhAVEiwA2g_jEHkcC340zMp7s8ZcGMX31gF-h4KdkMMf2ycy64jUzsY06b7BdNo-QxoCCPwQAvD_BwE#&gid=null&pid=5

Blir mindre dråper og bakterier som fester seg 🤓

Du kan hive nedi en oppvasktablett og la den ligge der over natta. Skyll ned og viola!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Om jeg har brukt dobørsten så pleier jeg først trekke opp (naturligvis). Så bruke børsten. Mens børsten fortsatt er stukket ned i skåla legger jeg lokket nedpå børsten (stanga) og trekker opp. Da får børste en god skyll av nesten rent vant. Deretter trekker jeg opp én gang til med børste under lokket så den får seg enda en omgang med rent vann. 

Ellers har jeg klor i koppen den står i. 

Men når jeg ser den derre silikonversjonen så skal jeg jammen vurdere å kjøpe en sånn. 

Anonymkode: 4a1e8...1fa

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Du vet ikke hva det betyr?

Du kan hive nedi en oppvasktablett og la den ligge der over natta. Skyll ned og viola!

Ooh det skal jeg prøve ikveld 🤔🤔

Skrevet

Jeg skulle ønske det eksisterte toalett med innebygget dokoster eller vannstrømninger designet på en sånn måte at det garantert fjerner alle biologiske spor, men jeg tviler på at det eksisterer. Jeg hater bremsespor like mye som jeg hater å fjerne dem. Alltid like redd for at vann skal droppe på doringen og ja, desverre har jeg et par i familien som ikke har som vane å sjekke dassen etter besøk. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har kastet dokosten og kommer ikke til å skaffe en ny for besøkende sin del. Jeg ser helst at de bæsjer hjemme hos seg selv. Har aldri overnattingsgjester, så da tenker jeg de får klare å holde seg til de er hjemme. Jeg går ikke rundt og bæsjer hjemme hos andre folk.

Anonymkode: 6f22a...39b

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har kastet dokosten og kommer ikke til å skaffe en ny for besøkende sin del. Jeg ser helst at de bæsjer hjemme hos seg selv. Har aldri overnattingsgjester, så da tenker jeg de får klare å holde seg til de er hjemme. Jeg går ikke rundt og bæsjer hjemme hos andre folk.

Anonymkode: 6f22a...39b

Må man drite så må man drite, ain't noe stopping that

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...